Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viloläge och användning samma?!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-27 16:37

Hej

När jag går in på min användning så har jag i stortsett samma användning som jag har i viloläge.
3 tim 18 min viloläge
2 tim 58 min användning

Detta är mycket konstigt för jag har absolut max använt / lekt med den i 25 min. även fast jag har den i viloläge så räknar den användartid och det dras satans mycket batteri. Jag köpte min iphone för 1 vecka sedan och det var igår det hände och har pågår än.

så varför blir det såhär jag vill ju att den ska kunna ligga ett tag och sedan att den inte räknar lika på viloläge och användning.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-27 19:59

ingen som kan hjälpa mig?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-27 20:31

dum fråga, kanske... Men du har inte lyssnat på musik under tiden?

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-27 20:40
Ursprungligen av soppel:

dum fråga, kanske... Men du har inte lyssnat på musik under tiden?

jag har inte gjort ett smack. den har legat i viloläge jag har inte gjort nånting med den men ändå så går använding upp och batteriet laddas ur fort som attan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-27 20:47

låter ju som om ngt program ligger i bakgrunden.
Antar du inte har jailbreakat telefonen och kör Cydias Backgrounder på den....?

Om jag vore du skulle jag försöka återställa inställningarna (en mjuk reset) på telefonen. Allt stannar kvar, men inställningar behöver göras om (typ ringsignal, veckarklocka, ordningen i menyerna (skrivbordet osv))-

Funkar inte detta får du bita i äpplet och köra en factory reset genom iTunes.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-27 21:06

Den är jailbreakat men jag köra inga sådana program i bakrunden det ändå som jag vet jag har är sbsettings annars har laddat ner nåt spel därifrån men inte backrounder och sånt. men går det och kolla om det ligger några cydia program i bakrunden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-28 09:05

Öppna SBSettings
Klicka på dödskallen (Processes)
Stäng ned alla öppna applikationer
Klicka på den svarta rutan märkt "FREE UP MEMORY"

På min 3G 16 utan Winterboard (men med BossPaper) får jag då i runda slängar 52MB RAM att leka med.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-28 09:29
Ursprungligen av FreddeB:

Öppna SBSettings
Klicka på dödskallen (Processes)
Stäng ned alla öppna applikationer
Klicka på den svarta rutan märkt "FREE UP MEMORY"

På min 3G 16 utan Winterboard (men med BossPaper) får jag då i runda slängar 52MB RAM att leka med.

okej, tack jag gör det rätt ofta men nu under natten hade jag den i sleepmode och då gick den från 100 % till 55 på bara 8 timmar, jag hade ingenting igång. Ska jag ta bort winterboard? det kanske tar mycket batteri. vad är bosspaper?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-28 16:11

Ja, Winterboard drog enormt med kräm hos mig och fler har rapporterat detta. BossPaper ger dig wallpaper, ett oerhört resurssnålt alternativ till WB's wallpaper även om WB innehåller en hel del annat godis men som sagt - det drar kränm och RAM

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-28 16:25
Ursprungligen av FreddeB:

Ja, Winterboard drog enormt med kräm hos mig och fler har rapporterat detta. BossPaper ger dig wallpaper, ett oerhört resurssnålt alternativ till WB's wallpaper även om WB innehåller en hel del annat godis men som sagt - det drar kränm och RAM

okej, jag tog bort det imorse men iphonen drar fortfarande 10 % i timmen när den är i vlioläge. fast det registreras ju som användning. det är jätte konstigt.

1
Bevaka tråden