Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod-pub i Umeå onsdag 16 september på Rött?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det något intresse för att hitta på något i samband med Rock and roll-eventet på onsdag? Vi har ju dessutom hunnit få en ny katt sedan sista träffen, så det borde ju finnas saker att prata om.

Surrade lite löst med Adrian tidigare om detta, men han lät en aning förbittrad efter alla "misslyckade" träffar där strömmen inte velat visa sig.

Så;

  • Rött på onsdag följt av vaka någonstans.

  • Rött på onsdag följt av att man går hem till sig.

  • Rött någon helt annan gång.

Sedan är ju frågan var någonstans man skall vaka om man väljer det alternativet. Kanske att jag skulle kunna övertyga frugan att vi skulle kunna vara hos oss, men då kan vi ju inte vara så många.

Träffas nu eller vänta?

Förbittrad vet jag inte om jag är... Men visst, jag är inte hundra på att jag tycker en vaka är en god idé. Jag kan lika gärna ta en Macpub dagen efter istället och prata om nyheterna istället.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-09-07 14:20

Håller med Adrian att en pub dagen efter är bättre, då har manju haft tid att läsa in sig på eventuella nyheter. Samt att på onsdag så ärt mina arbetstider 08.00 -> ~23.30 :S

Men pub 0909(09+1) då alltså? Klockan (09+10)?

Hur ska jag klara av att sitta hemma hela kvällen och inte surfa i väntan på eventuell videoström?

För min del är dock torsdag lite svår, tränar 20.00 så jag skulle måsta dra rätt tidigt. Vi är ju lite sent ute rent allmänt.

Är fredag helt uteslutet? Har alla så stimulerande och spännande liv att fredagarna redan är bokade?

Fredag kan bli lite problematiskt. Kanske. Men det kan gå bra.

Nästa vecka då? Bättre att vi hinner få ihop lite folk än att det måste vara direkt efter en keynote, eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-08 13:58

Nästa vecka låter bra!

Vi kör på det!

Nu när det är klart att Umeå blir kulturhuvudstad 2014 så förväntar jag mig att de lyfter fram vår unika Mac-träff-kultur som vi odlat i den här staden och som antagligen är unik i Sverige!

En procent av de där 400 miljonerna som ska satsas anser jag är lämpligt bidrag.

Kan du inte skriva ihop en ansökan?

En egen lokal med några futtiga Mac Pro och öl/läsk på tapp kan dom väl bjuda på?

Kulturhivudstad? Detta blir bara bättre och bättre! Åkte förbi Rött vid min jakt på hus senast, såg trevligt ut.

Rött är en riktigt trevlig kvarterskrog, väldigt mysig och hemtrevlig. Maten är helt ok, även om du kanske inte ska vänta den en kulinarisk explosion

Fast sedan jag flyttade till Mariehem tycker jag det är lite långt till Rött, ska vi inte ta våra träffar på Times Kitchen i fortsättningen? Då kan vi bowla dessutom, om andan faller på

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-08 23:20
Ursprungligen av Adrian B:

Fast sedan jag flyttade till Mariehem tycker jag det är lite långt till Rött, ska vi inte ta våra träffar på Times Kitchen i fortsättningen? Då kan vi bowla dessutom, om andan faller på

Va? Nu rubbar du mina cirklar. Rött har den rätta atmosfären för nördträffar

Ursprungligen av rhesus:

Va? Nu rubbar du mina cirklar. Rött har den rätta atmosfären för nördträffar

Rött blir utmärkt, inte ska jag rubba dom cirklarna Jag ska nog kunna ta mig till Berghem

Men för att vara lite mer seriös, vi sa alltså nästa vecka? Onsdag skulle passa mig bra i så fall tror jag.

Men! Men! Men! Ska vi överge Rött?!

Jag har ju också flyttat längre ifrån, men jag klagar inte. Nu tar det ju säkert 7 minuter för mig att gå till Rött. Om jag maskar.

Du vet väl att enda skälet till att vi varit på Rött under alla år är att jag bodde på Berghem?

Den 16:e? Ser bra ut för min del.

  • Medlem
  • 2009-09-09 15:52

Men, illbattingar! Vilka påhitt ni sysslar med när jag inte är här! Onsdag 16/9? Ja, kan funka.

Och bowling är helt naturligt för nördar. Det är dock viktigt att inte veta hur man gör, utan experimenterar sig fram. Och visst kan man dricka öl där också?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-09-09 16:09

Tyvärr är nästa vecka inte aktuellt för mig, då har jag lillan så då måste jag hålla mig hemma på kvällen, denna vecka hade varit bättre. Bowling är för onördigt för mig, det är ju nästan som sport ju.

Ursprungligen av MatsOlov:

det är ju nästan som sport ju.

Hahaha! +1 nördpoäng till MatsOlov. Men jag ligger inte långt efter vad gäller anti-idrottstendenserna.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-09 18:44

16/9 passar utmärkt såtillvida att jag inte drabbas av svininfluensa eller datorvirus.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-09-09 20:41

16/9 funkar för mig också.

Så har vi bestämt oss för onsdag 16 september på Rött med andra ord? (Ändrade rubriken på tråden)

16/9 på Rött. När? 18:00?

18.00-18.30 tänker jag mig (iaf om man ska äta också).

  • Medlem
  • 2009-09-14 01:03

Nej hujeda mig, jag har förhinder. Synd. Ät och drick det allra smaskigaste, fellow fanboys!

Jag är hur på som helst. 18-18.30 låter finemang!

Synd på lufra och MatsOlov som inte kan, men vi ser ju ut att bli ett litet gäng i alla fall.

Och fler är förstås välkomna, gärna nya ansikten också!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 09:36

I'll be there

Bevaka tråden