Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ned ringsignaler med OS 3.1

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Läste någonstans att iPhone OS 3.1 skall ha stöd för att "wirelessly download ringtones".

Som den drömmare man är önskar man ju att detta skulle betyda att man kan ladda ner (både med wifi och 3g-uppkoppling) mp3, m4a eller övriga ljudfiler från internet och sedan använda den som ringsignal/alarmsignal etc. som på alla andra mobiler på marknaden.

Någon som vet hur det egentligen ligger till. Gäller det bara ringsignaler som man köper på iTunes? Gäller det endast wifi eller även när man kör 3G?

Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-10 09:48

Det känns som om det endast är aktiverat i USA tyvärr

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-10 09:52

Detta gäller endast för ringsignaler köpta i iTunes store.

edit: faktafel

Senast redigerat 2009-09-10 11:45

Hej,

bara att gå in i itunes-store via iPhonen. Där finns det numera en egen avdelning för ringsignaler.
kostar 12:-/signal.

Går att provlyssna innan köpet...

//E

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 11:03

Eller så använder man Audiko.net.
Där kan man få ned en jädrans massa signaler kostnadsfritt som du sedan kan använda precis likadant som de via iTunes.

12 kr för 30 sek klipp och 9 kr för en hel låt, hur i helvete har de tänkt här ????

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-12 16:20
Ursprungligen av @ndreas:

12 kr för 30 sek klipp och 9 kr för en hel låt, hur i helvete har de tänkt här ????

Jamba lyckas ju blåsa folk så, why not.

De har ju lagt extra tid att mixa om, haha

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-11 10:01

Jag gör som Trineo säger i inlägg #5, gratis är gott

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-12 03:22

Äsch, det är ren business, de tjänar som satan på att sälja så dyra ringsignaler!

På tal om ringsignaler.

Jag närmast hatar musik, delar av låtar och låtar som ringsignaler, hu så vedervärdigt. Jag vill ha just som det heter, signaler....

Men det verkar ju nästan omöjligt att hitta nåt ställe som har gott om just ringsignaler av alla möjliga slag utom just musiksignaler. Jag söker alltså olika fräna balla och bra ljud som ringsignaler. Finns det något ställe på nätet man kan hitta det till iPhone, gärna gratis och lätt att få in i iPhonen utan att tvingas jailbreaka den.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-13 16:04
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

På tal om ringsignaler.

Jag närmast hatar musik, delar av låtar och låtar som ringsignaler, hu så vedervärdigt. Jag vill ha just som det heter, signaler....

Men det verkar ju nästan omöjligt att hitta nåt ställe som har gott om just ringsignaler av alla möjliga slag utom just musiksignaler. Jag söker alltså olika fräna balla och bra ljud som ringsignaler. Finns det något ställe på nätet man kan hitta det till iPhone, gärna gratis och lätt att få in i iPhonen utan att tvingas jailbreaka den.

Dr Tinnitus

Finns en del program i App Store som har diverse ringsignaler i sig.

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

På tal om ringsignaler.

Jag närmast hatar musik, delar av låtar och låtar som ringsignaler, hu så vedervärdigt. Jag vill ha just som det heter, signaler....

Men det verkar ju nästan omöjligt att hitta nåt ställe som har gott om just ringsignaler av alla möjliga slag utom just musiksignaler. Jag söker alltså olika fräna balla och bra ljud som ringsignaler. Finns det något ställe på nätet man kan hitta det till iPhone, gärna gratis och lätt att få in i iPhonen utan att tvingas jailbreaka den.

Dr Tinnitus

Kan tipsa om att gå in på Macmost hemsida iPhone Ringtones. Där finns allt möjligt men titta under kategorin "Classic rings and more", där bör det finnas det du söker. Bara att ladda ner, klicka på så det öppnas i iTunes och sedan synka mot iphonen - klart! Det går att provlyssna dessutom. Allt gratis förstås.

//Irre

Ursprungligen av ihrelius:

Kan tipsa om att gå in på Macmost hemsida iPhone Ringtones. Där finns allt möjligt men titta under kategorin "Classic rings and more", där bör det finnas det du söker. Bara att ladda ner, klicka på så det öppnas i iTunes och sedan synka mot iphonen - klart! Det går att provlyssna dessutom. Allt gratis förstås.

//Irre

Det lät ju helt kalas det, ska genast kollas. Tack och bock.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-09-14 21:40

Gör egna signaler!!

Jag tänkte jag skulle dela med mig utav mina ringsignaler jag gjort i WireTap Studio. Här är länken

MobileMe - iDisk

Det är lite Hammerfall, Volbeat, Mettalica, QOTSA, bob hund, AC/DC, Danko Jones, Shout Out Louds och några andra låg visst där också, som bara råkade åka med av bara farten. De är jag oskyldiga till.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-09-15 11:39
1
Bevaka tråden