Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kissig kvalitet på streaming vid 3G-uppkoppling, Apple kommentar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Vet någon om Apple någonsin har kommenterat den för mig helt sjuka spärren som gör att kvaliteten på streaming (ex. Youtube/Spotify) blir helt bedrövlig när man är uppkopplad via 3G trots att uppkopplingshastigheten mer än väl klarar en bitrate över vad som krävs. När man kör via wifi blir det ju kanon,

Jag har hört att det beror på att AT&T har haft detta som krav hos Apple för att det inte ska bli för stor belastning i deras nät. Varför ska det straffa mig som har tungt flatrate data-abb på 3?

Jag har egentligen inget behov av att jailbreaka min lur, förutom just detta irriterande problem.

Kan man hoppas på att detta löses i kommande uppgraderingar eller är det jailbreak som gäller?:'(

Jag håller med dej, de går knappast att se ibland vad de är man tittar på i youtube.. Man borde verkligen få ställa in kvalit'en själv. Funderar också på o jailbreaka.Hur bra är mxtube nuförtiden? Innan kom man inte åt hela youtube, bara mobilvarianten.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-10 23:45
Ursprungligen av funkybruno:

Hejsan,

Vet någon om Apple någonsin har kommenterat den för mig helt sjuka spärren som gör att kvaliteten på streaming (ex. Youtube/Spotify) blir helt bedrövlig när man är uppkopplad via 3G trots att uppkopplingshastigheten mer än väl klarar en bitrate över vad som krävs. När man kör via wifi blir det ju kanon,

Jag har hört att det beror på att AT&T har haft detta som krav hos Apple för att det inte ska bli för stor belastning i deras nät. Varför ska det straffa mig som har tungt flatrate data-abb på 3?

Jag har egentligen inget behov av att jailbreaka min lur, förutom just detta irriterande problem.

Kan man hoppas på att detta löses i kommande uppgraderingar eller är det jailbreak som gäller?:'(

Skicka feedback till Apple är nog det enda du kan göra.
Dock har ju ATT uppgraderat sitt nät så snart kanske...

1
Bevaka tråden