Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Produktivitet på iPhone?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-20 10:53

Sökte efter ett bra att-göra program i AppStore på iPhone, sökte på todo och fick upp 2000 förslag på samma program.

Jag undrar vilket att-göra program eller andra produktivitet program kör ni idag?

(Jag kan börja tipsa om är ShoppingList av Werner Freytag (7Kr))

Things kör jag, tycker jag är helt outstanding. Men någon annan kommer garanterat rekommendera Omnifocus, som också är bra men alldeles för GTD-fokuserat för min smak, jag gillar inte GTD-rörelsen...

Bägge dessa är lite high-end, dvs de kostar en slant...

Toodledo använder jag. Appen synkar med webbtjänsten Toodledo, som i sig kan synkas mot Google, Outlook, iCal m fl.

Leftrustle har redan varnat och här kommer det, Omnifocus! Är du allvarlig med vad du vill åstadkomma är det OF eller Things som gäller. OF har lite tröskel innan man är igång men är sedan oslagbart.

Evernote är mitt val, mycket trevligt program för att få ned listor, anteckningar, bilder etc. och tagga dem. Synkar med en central db och jag använder det på iPod Touch + tre datorer.

Som någon annan tipsade om, ShoppingList är helt superbra. Jag använder också NotifyMe och StickIt.

StickIt är helt enkelt postit-lappar om man vill minnas något. NotifyMe är påminnelser via Push som jag hellre använder än kalendern, enklare att lägga in.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-20 13:08

Bra tips allihopa! Är dock inte övertygad om Omnifocus, behöver lite mer insikt.

Undrar om Omnifocus, Things eller Toodledo stödjer Push, såg att Todo från Appigo hade det stödet. Det blir dyrt att testa alla tre så all input är välkommen om programmen!

Ursprungligen av Jetwash:

Bra tips allihopa! Är dock inte övertygad om Omnifocus, behöver lite mer insikt.

Undrar om Omnifocus, Things eller Toodledo stödjer Push, såg att Todo från Appigo hade det stödet. Det blir dyrt att testa alla tre så all input är välkommen om programmen!

Push kommer till Things 1.5 tror jag det var, dvs gratis uppdatering.

Jag använder också Evernote, mycket bra service men för mig används det bara för anteckningar

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-09-20 13:18

Håller på och renoverar vårt fritidshus och Things har varit kanon som planeringsverktyg...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-20 13:57

Har djupdykt lite nu och det lutar åt Things. Gillar deras tänk att vissa saker är projekt och måste brytas ner. Dock skulle jag behöva veta om Things kan synka mot nåt annat än applikationen på Mac t.ex. Toodledo? Svårt att googla då Things ingår i GTD...

Ursprungligen av Jetwash:

Har djupdykt lite nu och det lutar åt Things. Gillar deras tänk att vissa saker är projekt och måste brytas ner. Dock skulle jag behöva veta om Things kan synka mot nåt annat än applikationen på Mac t.ex. Toodledo? Svårt att googla då Things ingår i GTD...

Nja, inte testat. Den kan synka mot iCal, och därifrån kan man kanske få det vidare till tex Toodledo. Men direkt mot websida, nej, inte än.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-21 13:07

Det blev tillslut Toodledo som Emil tipsade om, den hade bäst onlinestöd.

Fortsätt gärna tipsa om fler produktivitetsprogram i denna tråd.

Hej!
Mitt råd är att inte fastna för mycket i vilket program man väljer, utan tänka lite mer på HUR man anänder det. En bra start är att läsa "Getting things done" av David Allen (ja, läsa en hel bok för att förstå hur man skriver några listor.) Om man därefter väljer något sofistikerat program eller skriver med blod på en näverbit är underordnat. Själv anänder jag Things på både iPhone och mac. Det funkar bra för mig.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-23 15:17
Ursprungligen av Niklas99:

Hej!
Mitt råd är att inte fastna för mycket i vilket program man väljer, utan tänka lite mer på HUR man anänder det. En bra start är att läsa "Getting things done" av David Allen (ja, läsa en hel bok för att förstå hur man skriver några listor.) Om man därefter väljer något sofistikerat program eller skriver med blod på en näverbit är underordnat. Själv anänder jag Things på både iPhone och mac. Det funkar bra för mig.

Det var därför jag fastnade för Toodledo eftersom den är så flexibelt, inte låst till en plattform. (Kostar för övrigt bara 15kr nu i AppStore.)

1
Bevaka tråden