Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Walt Mossberg ger Windows 7 ett lysande omdöme

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Walt Mossberg, Wall Street Journals vanligtvis Macälskande teknikskribent, har recenserat Microsofts nya Windows 7 och ger operativsystemet ett lysande omdöme.

A Windows to Help You Forget | Walt Mossberg | Personal Technology | AllThingsD

Så nu måste Windows 7 vara bra om herr Mossberg säger så!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-10-09 11:32

Windows 7 är bra... i Windowsmått mätt. Jag kör det på min HTPC och är faktiskt grymt nöjd. Upplägget är enkelt och det går snabbt att komma åt saker.
Man kan tydligt se att dom "lånat" Dock och Spotlight-tänket från OS X.

OS X är dock fortfarande mästaren. Kanske nästa version av Windows kommer heta Windows X ?

lysande omdöme? jag tyckte en hel del jämfördes med Vista och då säger det inte så mycket... Men vissa funktioner som i stort inspirerats av osx fick bra kritik. så... vad ger det i slutändan? att windowsutvecklare nu inspirerats mycket av osx? Oavsett hur det är med den saken så kommer konsumenten att tjäna på det.

Inte konstigt att apple byggt in många nya grundstenar i snowleopard.. det kommer att snabba på den möjliga förnyelse cykeln avsevärt. Jag tror inte apple system folket känner windows 7 flåset i nacken men kanske marknadsgänget kan känna det? En fråga om hur kunden kommer att uppfatta det helt enkelt.

Bara positivt att windows 7 får relevanta recensioner/jämförelser. Bra jobbat Microsoft. Men hur toppar ni detta? behöver ni ens göra det? XP höll i 8-9 år...men det tog typ 5 år innan det var färdig grundpatchat? detta faktum har grundlagt att system varken behöver eller förväntas vara perfekt när det kommer ut. faktum är att det delvis driver en hel IT industri..windows 7 lär inte vara perfekt om det var någon som förväntade sig det. Tillräckligt bra för att kunden uppfattar det som bra, kommer de uppenbart långt med.

Walt tyckte precis samma sak om Windows Vista

"After months of testing Vista on multiple computers, new and old, I believe it is the best version of Windows that Microsoft has produced.".

Oavsett så är det bara bra för alla om Windows 7 är ett bra/lyckat OS, med konkurrens kan inte pojkarna/flickorna i Cupertino slöa till sig utan måste prestera ännu bättre till 10.7.

Från deras situation kan det bara gå uppåt!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-16 14:56

Det största problemet med Windows 7 är att man kan inte uppgradera direkt från xp utan att kopiera över allt man vill spara till en annan disk, formatera interna disken, installera win7 och kopiera över alla filen från den externa disken. Alla programmen måste installera om. Och det är något som inte många vill göra.

//Rob

Sitter just nu och testar Windows 7 i VMware fusion.

Internet Explorer är fortfarande värdelös webbläsare. Jag skriver en del sidor (XHTML & CSS) och kan inte förstå varför IE8 inte klarar vanliga css opacity effekter.. Det funkar fint i Safari 4, Chrome, FF, Opera etc..
Internet Explorer klarar helt enkelt inte av basic CSS..

Snipping Tool. Ett nytt sätt att ta screenshots i Windows. Basically så gör den det som CMD + SHIFT + 4 gör på mac fast liiiite till.
Så här funkar den. Man klickar igång Snipping tool, får upp en liten ruta som säger att man ska dra en ruta på det man vill snippa och efter man gjort det kommer man in i en sorts editor där man kan rita med blue pen, red pen, black pen, custom pen eller highlighter. Sen kan man spara bilden vart man vill på datorn som en png.
Gillar att man kan markera saker med de olika verktygen, fast problemet är att verktygen är bara snippet bättre en de man hittar i Paint..

Explorer. CTRL + X krossar idén av att släpa runt skit mellan mappar. Endast därför ger jag Explorer högre betyg än Finder.

Dra rutan till en av sidorna eller toppen för att snabbt sätta rutan i olika lägen. Hm, smidigt att snabbt kunna sätta en ruta som täcker halva skärmen faktiskt. Tex, om jag vill jämföra en hemsida i två olika webbläsare så är det mycket smidigt. Eller om jag ska fylla min mp3 med musik så kan jag ha iTunes library mappen öppen på ena sidan och min mp3s music mapp på andra sidan.
Ser fortfarande inte poängen med att ta upp all plats genom fullmaximering då nästan inga program behöver vara fullt maximerade.

Trevlig show desktop knapp längst till höger om taskbar. Vad ska man säga.. Trevligt? Javisst.

Mer än det så är det same old, same old. Små förändringar som inte spelar någon roll. Ett steg i rätt riktning, men fortfarande ljusår efter OS X.

Edit: DE HAR GRYMMA STICKY NOTES!!! Helt klart värt att köpa Windows 7 för 3XXXkr nu ju!

Senast redigerat 2009-10-16 17:13
1
Bevaka tråden