Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extremt dåligt batteri med 3.1.2 JB?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har kört min 3Gs på version 3.02 fram tills i förrgår då jag tyckte det var dags att jailbreaka med den nya PwnageTool som har kommit - jag drar ner 3.1.2 för 3Gs, patchar den och lägger in det på telefonen -- och jäääklar vad dålig batteritiden är nu

Idag har jag använt telefonen från 08:30 då jag lämnade hemmet, det jag har gjort med den är att lyssna på podcasts, pratat några korta samtal (kanske 10-20 min totalt). Det är allt. Jag har inte haft igång displayen mer än för att byta radioprogram på samt kollat bussar, kanske max 5 min totalt. När jag kom hem nu var batteriet på 2% -- två procent! På 5 timmar! Det håller inte att man behöver ladda telefonen 2-3ggr dagligen, att ladda den varje natt är okej, men inte flera gånger om dagen.

Batteriet på iPhone har väl aldrig haft rykte om att vara bra, men det här är så extremt så jag undrar om det har något med jailbreakingen att göra? Det jag har lagt in än så länge är backgrounder, men jag har inte backgroundat någon app - kan det vara backgrounder som spökar ändå tro? Eller är det just 3.1.2 som är extremt dåligt när det kommer till batteritid? Wifi är av, likaså bluetooth.

för att jämföra klarar min ipod nano flera dagar av podcastingrundor innan den ger upp, och den har ändå snart tre år på nacken

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-15 17:46

Återställ som ny telefon och börja om.

Jag hade idag vid 29% 3d10h på standby och 6h usage på 3.1.2.

...först skulle jag iofs testa enbart en soft reset för att se om det är några processer som behöver dödas.

Soft reset har jag testat utan lycka, 49% nu efter ca 4h sen jag tog ut telefonen ur laddaren. Har pratat i ca 45min. Inte gjort något annat på telefonen. Nu har jag tagit bort backgrounder samt gjort en ny soft reset så får vi se om det går bättre. Rapporterar i morgon!

Ursprungligen av Ford Prefect:

Soft reset har jag testat utan lycka, 49% nu efter ca 4h sen jag tog ut telefonen ur laddaren. Har pratat i ca 45min. Inte gjort något annat på telefonen. Nu har jag tagit bort backgrounder samt gjort en ny soft reset så får vi se om det går bättre. Rapporterar i morgon!

Har du Insomnia installerat?

Om Insomnia var installerat så har jag inte installerat det självmant, men jag tog bort backgrounder och batteritiden är nu tillbaks till det vanliga igen, vet inte vad det kan ha varit som gjorde det, jag får fortsätta testa lite. Men nu klarar min iphone sig nästan igenom en dag igen iaf

1
Bevaka tråden