Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iPhone med ny dator

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 12:22

Jag har precis bytt Macdator här på jobbet och min iPhone var synkad med mina gamla Mac. Jag har avauktoriserat min gamla dator mot iTunesstore och auktoriserat den nya. Nu undrar jag hur jag får min iPhone att lira mot min nya dator på samma sätt som den gjorde mot den gamla? Det skrämmer mig att jag får infon att "din iPhone är synkroniserad mot ett annat iTunesbibliotek. Vill du radera denna iPhone och synkronisera den med det här iTunesbiblioteket?" Det låter inte alls kul om jag måste göra på det sättet...
Hur ska jag göra för att behålla all info i min iPhone, men ändå få den nya datorn att vara den "huvudsynkroniserade" datorn?
Mycket tacksam för hjälp.

Testat att söka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 12:53

Givetvis, men det är en ganska luddig fråga och när jag ska klicka i sökord slår det mig att den kan uttryckas på ett antal olika sätt och vara knepig att hitta. Därför tog jag mig friheten att ställa den på mitt sätt för jag är ganska övertygad om att det går snabbare för mig att få svar då. Hoppas ingen tar illa upp.

Ursprungligen av JLJ27:

Givetvis, men det är en ganska luddig fråga och när jag ska klicka i sökord slår det mig att den kan uttryckas på ett antal olika sätt och vara knepig att hitta. Därför tog jag mig friheten att ställa den på mitt sätt för jag är ganska övertygad om att det går snabbare för mig att få svar då. Hoppas ingen tar illa upp.

Detta är alltså inget support forum för snabba svar.
Genom att starta nya trådar om ämnen som redan diskuterats förstör du för andra.

Jag söker på "synka ny dator" och får på första sidan upp flera träffar som rör detta.

Märk väl, man ska heller inte starta en ny tråd för varje ny fråga. Hittar man en tråd som berör ämnet ungefär fortsätter man i den tråd. Efter att man läst den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 13:03

Då ber jag hemskt mycket om ursäkt för att jag förstört för er andra här. Tack för hjälpen.

Ursprungligen av JLJ27:

Då ber jag hemskt mycket om ursäkt för att jag förstört för er andra här. Tack för hjälpen.

Jag hoppas du förstår poängen med att ha ett forum som det är ordning på och ämnena inte utspridda i massor trådar?

en wiki fungerar som theplague beskriver, men är inte detta ett forum?

det hade gått fortare att svara honom

Istället för att svara honom hade man kanske kunnat länka till någon av de existerande trådarna. På det sättet får personen svar på det den vill, känner sig då hjälpt samtidigt som den kanske förstår piken om att söka samt att fortsatt diskussion är i den rätta tråden och man slipper multipla trådar...

1
Bevaka tråden