Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur parkoppla telefon med datorn?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag försöker parkoppla min iPhone med min iMac blir tillfrågad siffror på skärmen är samma som på mobilen. Jag ser inga siffror på mobilen och får detta felmeddelande när jag tycker Fortsätt:

"Försöket att parkoppla misslyckades. Kontrollera att mobiltelefonen är inom datorns räckvidd och att den är påslagen och "upptäckbar".

På mobilen står det klart och tydligt "Nu upptäckbar", däremot hittar den inget när den söker efter andra enheter. Inte ens datorn som också är upptäckbar?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-06 23:06
Ursprungligen av claudiomarino:

När jag försöker parkoppla min iPhone med min iMac blir tillfrågad siffror på skärmen är samma som på mobilen. Jag ser inga siffror på mobilen och får detta felmeddelande när jag tycker Fortsätt:

"Försöket att parkoppla misslyckades. Kontrollera att mobiltelefonen är inom datorns räckvidd och att den är påslagen och "upptäckbar".

På mobilen står det klart och tydligt "Nu upptäckbar", däremot hittar den inget när den söker efter andra enheter. Inte ens datorn som också är upptäckbar?

Siffrorna du ser på macen ska du knappa in på iPhonen.

Ursprungligen av kenjon:

Siffrorna du ser på macen ska du knappa in på iPhonen.

Det förstår jag med, men i vilket läge? Telefonen söker ju bara

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-07 15:41
Ursprungligen av claudiomarino:

Det förstår jag med, men i vilket läge? Telefonen söker ju bara

Jag har för mej att man på datorn väljer att parkoppla iPhonen. På iPhonen låter du den bara ligga och söka, och när Macen har hittat iPhonen ska du få upp en ruta där du kan knappa in siffrorna. Men du måste initiera parningen från Macen, inte från iPhone.

Det är precis så jag gör, men det dyker aldrig upp någon ruta. Den bara fortsätter att scanna tills jag får upp felmeddelandet.

Kan det kanske vara ett hårdvarufel?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-08 16:52

Testa med en annan dator?
Återställ som ny telefon?

1
Bevaka tråden