Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Repa på glaset - Bara otur?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Fick nyss en liten repa på iphonen . Vet inte riktigt varför, tror det va duken som jag torkade med som hade något på sig. Fick då en repa på glaset inte särskilt stor men blir ändå nojig. Är detta vanligt eller är det bara ren otur att jag får det (3:dje dan). Denna repan gör inte så mycket men jag vill inte fylla skärmen med det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-07 16:59

Hej Simon,

På med ett invisibleshield direkt så är du lugn framöver

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-11-07 18:43
Ursprungligen av simonn:

Hej Simon,

På med ett invisibleshield direkt så är du lugn framöver

Nej du så behöver det inte vara. Jag har haft invisible shield på framsidan och jag har fått massa repor. är skit sur så köp inte invisivle shield!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-11-07 18:51
Ursprungligen av anteup:

Nej du så behöver det inte vara. Jag har haft invisible shield på framsidan och jag har fått massa repor. är skit sur så köp inte invisivle shield!

Men har du tagit bort invisible shield från iphonen och kollat under då? eftersom att det är klart att skärmskyddet drar på sig repor, den sitter ju dör för att det ska ta alla repor så att itne skärmen får dom..

  • Medlem
  • 2009-11-07 17:17

Jag har haft min i två år och har fått två repor utan att vara mer rädd om den än någon annan telefon jag har haft. Utan skydd.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-11-07 19:10

Nej! Vad du än gör så köp inte Invisible shield då den knappast är invisible,får skärmen att se ut som en apelsin och så blir den repad som aset. Köp en vanligt plastfilm, vilken som helst, de brukar vara likadana. Lita på mig

iPhone-skydd är fusk. Bara för veklingar. :-D.
Repor är livets och tidens skrift. Repor är en naturlag.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-11-07 20:46
Ursprungligen av Zimmerman:

iPhone-skydd är fusk. Bara för veklingar. :-D.
Repor är livets och tidens skrift. Repor är en naturlag.

Inte för mig Alla mina iPods är helt repfria!

  • Medlem
  • 2009-11-07 22:23
Ursprungligen av Zimmerman:

iPhone-skydd är fusk. Bara för veklingar. :-D.
Repor är livets och tidens skrift. Repor är en naturlag.

Exakt! En av mina käraste ägodelar är ett stycke högklassig finmekanik som fläckvis saknar lack, är repig, tung, klarar sig utan batterier osv:
Nikon F2 Photomic från 1973. Går som tåget. Enda "felet" är att den går på film.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-11-07 20:53

Jag körde i med cykeln när jag höll ca 15 km/h. iPhonen flög ur fickan och kana iväg över cykelbanan med skärmen nedåt. Jag fick sy 4 stygn i hakan men på telefonen syns absolut ingenting. Jag är duktigt chockad över resultatet kan jag säga.

Alla dessa shieldprodukter är rena skitet på en 3GS.

3GS har en fingeravtryck/fett-avstötande ytbeläggning.
Lägger du en pissig plastfilm över så drar den åt sig duktigt med skit och fett från fingrarna.
Vidare är glaset förbannat reptåligt. Har inte en repa på min 3GS och då kör jag utan skydd.
Lägger den i fickan. Det enda jag tänker på är att INTE i samma ficka som nycklarna...

Skulle kunna tänka mig ett gummiskydd runtom den om jag gör en sådan marksyning som spooky...
(hoppas du inte fick för jävla ont spooky, och du ; en man utan ärr.... har ingen historia att berätta...)

nää men en repa är inget problem . Blev mest orolig över att det gick så fort att få den. en repa var tredje dag funkar inte . En repa var tredje månad går bättre. testa invisble .. hatade det på framsidan och tog av det direkt. däremot på baksiden tycker jag det funkar bra.. ger ett skönare grepp. Enligt mig då.

1
Bevaka tråden