Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tittar du på 99.se förstasidan dagligen?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan ett par veckor har vi en ny förstasidan på 99.se där vi samlar nyheter och dom senaste forumdiskussionerna. Det hade varit kul att se hur som faktiskt tittar på den dagligen?

Lite förslag på förbättringar uppskattas också!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-29 22:12

Jag såg någon notis om det från dig härom veckan, den har inte riktigt rotat sig ännu som "en av de sidor man besöker för apple-nyheter" ännu.. Kanske på gång..

Jag kände mig moraliskt tvingad att bocka i "Jag hade glömt att det fanns en förstasida".

Lever för "Dagens diskussioner". Förstasidan kommer ju inte upp vid "Hem" så den existerar inte för mig. Tyvärr. För mig är hem just hem till lägst i filträdet. Länka om så kanske jag tittar på den någon gång men som det är nu så är den onödigt webbadministratörjobb.

Att kräva att jag skall gå upp till adressfönstret och radera adress med tangentbordet till www.99.se är ganska så stor åtgärd. De flesta navigerar med länkar.

Jag ser dock nu att jag kan komma till förstasidan genom sidlänken "99.se » Sök i forumen » Sökresultat" och att trycka på loggan 99.se (inte helt självklart då den ligger ej i linje och annan grafik) men mer pekare skulle sitta bra om du söker besökare till förstasidan. Ger sidan mervärde?

Senast redigerat 2009-11-29 22:29
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-29 22:25
Ursprungligen av pepparkaka:

Lever för "Dagens diskussioner". Förstasidan kommer ju inte upp vid "Hem" så den existerar inte för mig. Tyvärr. Länka om så kanske jag tittar på den någon gång men som det är nu så är den onödigt webbadministratörjobb. Att kräva att jag skall gå upp till adressfönstret och radera adress med tangentbordet till www.99.se är ganska så stor åtgärd. De flesta navigerar med länkar. Jag ser dock nu att jag kan komma till förstasidan genom sidlänken "99.se » Sök i forumen » Sökresultat" men mer pekare skulle sitta bra.

Håller med dig där, det känns dessutom lite konstigt att klicka på en logotyp som osökt får en att tro att man hamnar på 99mac.. någonting. Lite lurigt där.

Jag håller koll på trådarna med rss. Blir sällan att jag besöker förstasidan.

Med tanke på att vi har en åtta år gammal sajt som traditionellt fokuserat på forumet och att vi drog igång förstasidan för ett par veckor sedan är det inte konstigt om få använder den

Men på sikt kommer navigationen och upplägget förändras och då blir det intressant att se hur "flödet" genom sajten långsamt ändrar sig.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-11-30 09:05

Mitt bokmärke går till 99.se, alltså förstasidan. Jag scrollar ned och ögnar rubrikerna och klickar sedan på "Mac" och loggar in. Det är lite störande att man inte kan logga in direkt på förstasidan.
Som en parentes kan jag nämna att jag har 99.se "fäst" på Top sites, men nu har även 99.se/mac kommit upp bland top sites eftersom man måste gå dit för att logga in

Jag läser enbart forumet. Nyheter inom Macvärlden hittar man nog snabbast på annat håll, t ex MacRumors, AppleInsider och liknande. Jag har då i alla fall inte sett några nyheter på 99.se som jag inte sett någon annanstans först.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-30 09:37

Kollar alltid förstasidan, den ligger i Top Sites så det blir lite så att man alltid hamnar där. Jag läser sällan Mac-nyheter nån annanstans så jag tyckte det blev en bra förändring med den framsidan.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-30 23:59

Jag har 99.se/bevaka som bokmärke, samt klickar ofta på "Dagens diskussioner" för att kolla om det dykt upp något nytt roligt att läsa.
Förstasidan har jag inte kikat på på ganska länge är jag rädd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-01 07:38

"Nya diskussioner" är min kompis om vi säger så...

Jo, "Nya diskussioner" blir det varje dag. Hade inte funkat utan den. Önskar bara att "Markera alla som lästa" var tillbaka någonstans i överkant igen.

Ursprungligen av Capeman:

Önskar bara att "Markera alla som lästa" var tillbaka någonstans i överkant igen.

Håller med!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-01 09:27

Mitt bokmärke är
99.se/mac

Yes!!

  • Medlem
  • 2009-12-01 10:14

Bokmärket går till olästa diskussioner - kanske kunde man ha några länkar till nyheterna på den sidan?

Ursprungligen av johan_tanying:

...Då det tidigare inte funkade (utan buggar) att ställa in vilka forum man ville se, ligger ovanstående länk i Safaris bokmärkesrad. Funkar det nu? Ser ingen anledning att testa...

Ja, det funkar nu.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, det funkar nu.

Va bra! Kanske att rutan uppe till höger

Meddelanden
 Tips: Nu kan du anpassa vilka forum som ska ingå i dagens aktiva och nya diskussioner-listorna.

borde skrivas om till "[...] nu kan du faktiskt anpassa vilka forum [...] Vi lovar! På riktigt!"

Ska testa snarast.

Nu med den nya länken i den övre länkraden så ser jag mer av förstasidan. Tack det var en bra förändring.

Jag gillar förstasidan! Ofta väldigt nyttiga nyheter så att säga, som Airlock tex.

Keep up the good work!

Om ett par veckor ska jag upprepa denna omröstning för att se om något förändrats!

Ursprungligen av Björnström:

Om ett par veckor ska jag upprepa denna omröstning för att se om något förändrats!

Jag såg tråden och blev fundersam över hur jag kunnat missa denna omröstning, sen såg jag datumet...

Ursprungligen av LCR:

Jag såg tråden och blev fundersam över hur jag kunnat missa denna omröstning, sen såg jag datumet...

Samma här!! fattade inte alls varför den redan var stängt... hehehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-19 10:00

Jag håller koll på förstasidan via RSS. När jag surfar till 99mac så är det direkt till forumet.

1
Bevaka tråden