Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV4:as äckliga webbtv

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste bara skriva av mig lite! Förväntar mig inte egentligen nån hjälp

Vad i hela h-vette är fel med deras äckliga webbtv-"funktion". Försöker se ett klipp med min syster på lokala nyheterna från igår. Funkar ju INTE så bra kan man säga.

Om jag väljer att se "hela sändningen" så börjar det först med några annonser sen som vanligt med ankaret som sitter och babblar, sen kommer ett inslag med glutenallergiker. SEN när rätt klipp ska komma så blir det paus och en "nästa klipp börjar snart" slängs upp i ansiktet på mig. Därefter MER annonser. Sen kommer samma sketna glutenklipp igen. och igen.. OCH igen. Efter några repriser av detta (med härliga annonser emellan) kommer ett helt annat klipp om musikskolan... men ingen syster någonstans.

Försöker jag spola till rätt tid i sändningen (som fungerer för min syster som jag har på chatten i denna sekund) händer precis samma sak. "nästa klipp börjar snart", en bunt reklam på det och sen vårt kära gluten-klipp.

Ingen skillnad på om jag kör i min Mac eller i en Windows med IE. Samma värdelösa skit.

Vad är fel på dom!!??!

TV4 är Evil och de har ett hemligt samarbete med Pfizer om Blodtrycksmedicin...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-12-09 10:08

Vi är många som är glutenreklamallergiker.

Efter ett tag gick det faktiskt att lura den! Om jag spolade till sista sekunderna av klippet så bröt den inte för reklam, kunde nu spola tillbaka igen, några sekunder i taget tills jag hamnade rätt.

Användarvänligt må jag säga

Ja jösses det går ju fan inte å se med den fullständigt pervärsa reklamtäthet som där råder. Annars hetsar jag upp mig över SVTplay och deras fullständigt sanslösa textning av tex nyhetsprogram som rapport och aktuellt. All textbaserad information ligger så lång in i bilden att när vanlig textning/översättning ska få plats så hamnar den inte sällan mitt över ansiktet på den intervjuade. Har dom ingen grafisk formgivare på televisionen?

1
Bevaka tråden