Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag iPhoneanpassat sökresultat från Google?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag använder sökfältet i Mobile Safari är det nästan omöjligt att läsa resultatet från Google eftersom det är anpassat för en vanlig datorskärm (bild Google se.jpg). Inzoomning innebär att man ofta måste scrolla i sidled för att läsa allt. Det är inte bra.

Om jag i adressfältet byter ut "google.se" till "google.com" anpassas resultetet til iPhones skärm (bild Google com.jpg). Om jag i inställningar för Safari ändrar sökmotor till Yahoo visas sökresultatet ännu snyggare (bild Yahoo.jpg).

Finns det något sätt att med svenska inställt som språk och Google inställt som sökmotor få sökresultatet anpassat för iPhone?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-01-31 22:53

Sök på google.se genom Googles sökfältet i Mobile Safari. Resultat sidan blir som du säger. Men klickar du på första förslaget och hamnar på google.se då blir denna sida iphone-anpassad!! Bookmärk den och surfa först till den innan du skall söka något. Det fungerar så...!!

Du kan också köpa "Perfect Browser 3" som är den bästa browser som finns och har massor med finesser och fixar ditt problem direkt!! Bara en sådant sak som att du kan bestämma själv vilken startsida du skall ha räcker liksom...!!!!

Till sist så kan jag också tipsa om min sajt iphone-start.se

Hoppas det fixar sig

Athanassios

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-04 14:22
Ursprungligen av ziampas:

Sök på google.se genom Googles sökfältet i Mobile Safari. Resultat sidan blir som du säger. Men klickar du på första förslaget och hamnar på google.se då blir denna sida iphone-anpassad!! Bookmärk den och surfa först till den innan du skall söka något. Det fungerar så...!!

Då försvinner ju själva funktionen med "Google-knappen". Låter inte som en lösning i mina öron. Tyvärr har jag ingen lösning på problemet heller, men blir glad om någon har.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-15 09:15

BUMP!

Hur kontaktar man Apple via mail för att påpeka felet?

Ursprungligen av HDS:

BUMP!

Hur kontaktar man Apple via mail för att påpeka felet?

Apple?!
Det är väl Google du ska kontakta i sådana fall?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-15 14:53
Ursprungligen av theplague:

Apple?!
Det är väl Google du ska kontakta i sådana fall?

Är det?

Om man som Mattias beskriver byter ut google.se mot google.com i adressfältet eller lägger till google.se/m/ så blir sökresultatet anpassat till en mobil version.
Är det då google felet ligger hos eller är det i safari det är felkodat?

För tanken är väl att om man trycker på "google-knappen" i safari och söker efter något så ska väl resultatet bli anpassat till iPhone?

Mvh
Daniel

EDIT: Hittade det här på Google's hjälpforum
http://www.google.com/support/forum/p/Google+Mobile/thread?tid=7f420c64011bf75e&hl=en
Tydligen är det google som felet ligger hos och dom jobbar på det.

Ursprungligen av HDS:

Är det?

Om man som Mattias beskriver byter ut google.se mot google.com i adressfältet eller lägger till google.se/m/ så blir sökresultatet anpassat till en mobil version.
Är det då google felet ligger hos eller är det i safari det är felkodat?

För tanken är väl att om man trycker på "google-knappen" i safari och söker efter något så ska väl resultatet bli anpassat till iPhone?

Mvh
Daniel

EDIT: Hittade det här på Google's hjälpforum
iPhone Safari Search won't redirect to Google Mobile - Google Mobile Help
Tydligen är det google som felet ligger hos och dom jobbar på det.

Precis.

Håller med HDS, klart att det är Apple som måste ändra det i Safari så att den går till rätt version utav sökmotorn.

Här är kontaktformuläret till Apple: Apple - iPhone - Feedback

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-15 15:38

Alltså, jag vill INTE ha mobilanpassat innehåll i safari för iPhone, jag vill ha vanliga googlesökningen.
Möjligen skulle jag vilja se en inställning där man kan välja själv?

Jag vill ha den mobila versionen av Google, så slipper man zooma in hela tiden så fort man söker något.

1
Bevaka tråden