Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med tethering via bluetooth

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 14:48

Hej!

Kan inte ansluta min dator till min iphones(3G) uppkoppling. Det går fint via kabel mej ej via bluetooth. Alla inställingar i mobilen verkar ok och OS:et i macen är leopard.

Jag hittar mobilen i datorn och vise versa men när jag försöker ansluta genom att trycka på ikonen som visas för min dator i telefonen så sker en uppkoppling som varar i ca 2 sekunder.

Vad kan detta va? Någon inställing i datorn som behöver ses över?

Tacksam för hjälp!

Här finns kanske några tips:
iPhone: Troubleshooting Internet tethering

Berätta gärna vilken version av iPhone OS du har. Och om telefonen är jailbreakad eller inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 15:19

3.1.2 är OS:et och den är inte jailbreakad, ska kolla in länken, tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-10 21:14
Ursprungligen av HEK:

3.1.2 är OS:et och den är inte jailbreakad, ska kolla in länken, tack!

Jag tror det är datorn som ska parkopplas med iPhonen, inte tvärtom. Detta eftersom iPhonen hittar bara handsfree-prylar, medans datorn hittar modemet, vilket är det du behöver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-21 20:01

Har samma problem och undrar om det inte har med 3.1.3 på fånen att skaffa. Märk väl att datorn kan ansluta till fånen, men internetuppkopplingen fungerar inte.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-21 20:55
Ursprungligen av Ylan:

Har samma problem och undrar om det inte har med 3.1.3 på fånen att skaffa. Märk väl att datorn kan ansluta till fånen, men internetuppkopplingen fungerar inte.

Vänligen, Ylan

Testat med en annan dator?
Återställt nätverksinställningarna?

1
Bevaka tråden