Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sätt ihop det optimala paketet för switchers och nybörjare inom Mac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har föreslagit för Shopmaster Johannes Roth att vi ska ta fram ett gäng 99mac paket som passar switchers och nybörjare inom Mac. Paket som vi medlemmar tagit fram och som består av våra favorit-tillbehör och program. Det ska vara prisvärda paket (men behöver inte vara det billigaste - utan mest för pengarna).

Exempel:
Mac mini + tangentbord + mus + bra skärm + Microsoft Office + Enkel laserskrivare?

MacBook Pro + väska/fodral + bra skärm + tangentbord + mus + extra strömadapter?

Ni förstår säkert principen. När vi är överens om dom bästa paketen kommer vi se till att Digital Inn sätter ihop ett paketpris som ingen annan kan slå. Vi är så många medlemmar här att vi har lite köpkraft O:-)

PS. Om det är ovanliga produkter - länka gärna till en webhop/leverantör/tillverkare som har produkten så vi andra förstår vad det är du talar om!

  • Oregistrerad
  • 2010-03-04 09:04

Som skärm föreslår jag DELL 2209WA Ultrasharp
DELL 2209WA ULTRASHARP 22# WIDE TFT TCO-03 BLACK - Fantastisk e-IPS skärm till kanonpris! - Produktinformation

Helt oslagbar i prisklassen. Vill man ha större finns det både 24" och 27" i samma serie.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-04 09:53

Kan rekommendera min nuvarande uppställning:
MacBook Pro 15-tum: 2,53GHz står på ett Griffin Technology: Elevator - Desktop Stand for Personal Computers samt är kopplad till en Apple LED Cinema Display 24 tum.

Till detta Apple Magic Mouse samt Apple Wireless Keyboard.

Då får man både laddare och USB-hub till den bärbara datorn samt att man får en stationär arbetsplats, men även har möjligheten att lätt bära med sig datorn vid behov

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-04 12:40

Hm... funkar den bra för dig? Min dator gled av och kraschade i golvet när jag använde den i början. Jag googlade lite om det på internet och en del andra verkar ha haft samma upplevelse.

Jag tror att det var någon användare som fick svar från Griffin med behandlingsråd om att man ska torka av gummit ett par gånger i månaden med en våt trasa. En mer robust lösning är dock att vända den upp och ned. Sedan jag gjorde det sitter datorn som klistrad! Fast de kanske har uppdaterat den med annat gummi sedan jag köpte min?

Edit: för ned anses vara sidan med den genomskinliga plastbiten va?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-04 14:02
Ursprungligen av sodemus:

Hm... funkar den bra för dig? Min dator gled av och kraschade i golvet när jag använde den i början. Jag googlade lite om det på internet och en del andra verkar ha haft samma upplevelse.

Jag tror att det var någon användare som fick svar från Griffin med behandlingsråd om att man ska torka av gummit ett par gånger i månaden med en våt trasa. En mer robust lösning är dock att vända den upp och ned. Sedan jag gjorde det sitter datorn som klistrad! Fast de kanske har uppdaterat den med annat gummi sedan jag köpte min?

Edit: för ned anses vara sidan med den genomskinliga plastbiten va?

Japp, ned är delen med plastbiten
Mina datorer har stått stadigt och bra på de gummikuddar som den har ovanpå. Både den dator som har plastskal och den utan. Så för min del har det fungerat väldigt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-04 10:14

Är det någon som hittat en vettig skärm med displayport här i Sverige (förutom ACD)? Finns för drygt $300 på amazon för leverans till staterna.

  • Oregistrerad
  • 2010-03-04 11:21

ACD är visserligen en bra skärm men jag tror prisnivån (8595kr för 24" på applestore) kan avskräcka potentiella switchers. Motsvarande Ultrasharp ligger på 4995kr.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-03-04 11:45

Mediapaket:
Mac Mini, trådlöst tagentbord, trådlös mus, Apple Remote, Remote Buddy-licens, HDMI-adapter, HDMI-kabel, extern hårddisk.

Ursprungligen av Björnström:

Microsoft Office

Det var väl Mac det gällde, inte PC? iWork!

Ursprungligen av Björnström:

Enkel laserskrivare

Skrivare är ju rätt obsolet. Om man behöver printa något köper man skrivare, men i stort sett tror jag inte det ska finnas med i ett standardpaket.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det var väl Mac det gällde, inte PC? iWork!

Skrivare är ju rätt obsolet. Om man behöver printa något köper man skrivare, men i stort sett tror jag inte det ska finnas med i ett standardpaket.

Jag jobbar mot en stor kund (bank) och då är Office inget man kan leva utan. iWork fungerar rätt dåligt tycker jag personligen (tänker på Pages/Numbers)

Skrivare använder jag ungefär var 30:e minut men man jobbar väl med olika saker

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-15 11:34

Här ska krängas burk det gillar vi

Alla har vi varit nybörjare någon gång eller, hmmmm kan inte minnas att jag varit det

Vissa kanske föds till proffs Björnström

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-15 22:00

Skrivare behövs kanske sällan för hemanvändare, men den behövs väldigt mycket de gånger den faktiskt behövs... Jag skulle rekommendera en allomfattande bläckstråleskrivare. Visst är väl laser skarpare och snyggare och billigare vid volymutskrift. Men jag tror de flesta hemanvändare har större nytta av en färgutskrift då-och-då, än av krisp svart-vit lasertext var 30e minut.
Brother MFC-serien har väldigt bra stöd för Mac, t ex.
Eller, två alternativ för skrivare - liten svartvit laser eller multibläck. Fast du kanske inte vill ha några options...?
Konsumentintressets högborg Råd och Rön har hyfsat nyligen testat multifunktionsskrivare, och sa iallafall i höstas att bläck ger finare bilder än färglaser. Där anger de också några svartvita budgetmodeller.

1
Bevaka tråden