Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå när någon fått tag i en iPad?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker vi blixtinkallar till macpub i Umeå så fort någon lyckats få hem en iPad till Umeå (och vågar komma med den på en macpub ).

Är det någon 99macare i Umetrakten som ska köpa iPad i USA när den släpps?

Det låter som en utmärkt idé. Nu vet jag dock inte om Steve låter mig visa upp den som han redan har skickat till mig...

Ursprungligen av Marcus K:

Det låter som en utmärkt idé. Nu vet jag dock inte om Steve låter mig visa upp den som han redan har skickat till mig...

Ha ha ha väldigt roligt.

Ursprungligen av Marcus K:

Det låter som en utmärkt idé. Nu vet jag dock inte om Steve låter mig visa upp den som han redan har skickat till mig...

Nu måste du nog flytta till hemlig adress en tid framöver...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-03-19 23:50

Tycker det låter som en utmärkt idé.

Bra plan.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-03-23 08:12

En uppdatering på macpub.se med hänvisning till denna tråd kanske?

Ursprungligen av MatsOlov:

En uppdatering på macpub.se med hänvisning till denna tråd kanske?

Done: macpub.se

Ingen som känner någon som tänker bli först med iPad i Umeå?

Jo, men jag hade hoppats på att få någon besked om det är någon som ska ta hem en iPad från USA. Vi vet ju inte ens när den släpps i Sverige.

Fast iofs, det kan ju finnas de som tar hem iPad som läser macpub.se men inte 99mac...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-03-30 22:36

Finfin idé. Jag och två kompisar funderar på om vi skulle försöka få tag på varsin iPad men vi vet inte riktigt hur det ska gå till rent praktiskt än.

Alltså hur lång tid ska det ta innan den kommer till sverige

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-03-31 11:27

Var på väg över pölen, men det verkar svårt att få tag på till lanseringsdagen, kanske senare.

Tänkte försöka vara först...

Jag har en kompis som åker till USA under april och ska försöka få tag i en åt mig - och gör han det är det ju inte omöjligt att jag skulle bli först i Ume. Men det är kanske helt orealistiskt att det ska gå att få tag i en genom att bara knalla in på valfri Applestore "över där"...

Vi borde ha en Umeå-pub snart ändå. Jag är törstig efter en lång ensam vinter i skogen boendes med svärmor, utan bil...

Jag har dock inte ngn koll på hur/om jag kommer kunna utnyttja 3G på ngt sätt (då snackar vi väl JB även på ipaden då...) Eller är det kanske inte lönt att köpa 3G-varianten ens..? Ngn som har ngn idé om saken? Jag läste i ngn annan tråd om att kunna nyttja lurens 3G och sätta upp wifi mellan luren och ipaden istället men frågan är ju om det går ö h t..

Jag lovar inget, men det kanske blir dags för en macpub snarare än man kan tro... som sagt, lovar inget, men håll era kalendrar öppna...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-06 07:48

Spännande

Nya bud: Vi tar en Macpub för att snacka om nyheterna i iPhone OS 4 nu på fredag!

Läs mer: Macpub i Umeå fredag 9 april - tema "iPhone OS 4"

Ok, jag har den men vet inte riktigt vad jag ska använda den till. Men jag älskar den ändå! Är det konstigt?

Tycker dock man omedelbart saknar 3G på den. Jag trodde jag skulle sitta som Steve uppkrupen i en murrig fåtölj och fippla hemma men om man har en 13" Macbook är ju det fortfarande enklare. Men men, det blir väl till att JB 3GS:en då, för att kunna surfa "Unterwegs"...

Förbannat kasst att man inte kan skicka musik över airtunes dock, skärpning Apple!

1
Bevaka tråden