Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägger man in numret till röstbrevlådan?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej igen!

Nästa fråga handlar om hur man lägger in numret till telefonsvararen? Som ni kan se i bifogad bild så hänvisas det till operatören men *surprise!!* de hänvisar till Apple!

Jag kan inte hitta någonstans där man kan lägga in detta nummer själv, hur gör man?

Eller ska jag återigen förnedra mig själv genom att tala med nötterna på Tele2:s kundtjänst?

(Och ja, det är Tele2 det handlar om trots Telia-loggan i fönstret)

iPhone hämtar informationen om nummer till röstbrevlåda från SIM-kortet.

Ursprungligen av Emil Rimsby:

iPhone hämtar informationen om nummer till röstbrevlåda från SIM-kortet.

Eh, va?
Nej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 08:47
Ursprungligen av theplague:

Eh, va?
Nej.

Jo, om jag byter SIM-kort i min olåsta 3GS växlar numret till röstbrevlådan automatiskt . Telefonen läser av tjänsterna kopplade till mitt abonnemang, som t.ex. # till kundtjänst, # till nummerupplysning, operatörspecifika SIM-program som t.ex. antal SMS, saldo blah blah samt även # till röstbrevlådan.

Till TS, testa att knappa in *5005*86*XXX# och tryck sedan på ring knappen. XXX byts givetvis ut till numret som går till röstbrevlådan för din operatör.

Edit: idag var jag visst lite sen...

Testa detta
Klicka på “Telefon”-ikonen och tryck sen på “Keypad” för att få möjlighet att ändra röstbrevlådenumret som ska formateras som *5005*86*XXX# där XXX byts ut mot korrekt kortnummer för röstbrevlådan.
Bekräfta genom att trycka på “Call”.

Ursprungligen av CyberBoy:

Testa detta
Klicka på “Telefon”-ikonen och tryck sen på “Keypad” för att få möjlighet att ändra röstbrevlådenumret som ska formateras som *5005*86*XXX# där XXX byts ut mot korrekt kortnummer för röstbrevlådan.
Bekräfta genom att trycka på “Call”.

Funkade som en smäck!!

Tusen tack!

(förbaskade Tele2 som inte vet sånt här!)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-24 18:04
Ursprungligen av kjellebelle:

Funkade som en smäck!!

Tusen tack!

(förbaskade Tele2 som inte vet sånt här!)

Dem säljer ju inte iPhone så varför skulle dem?

Ursprungligen av zappee:

Dem säljer ju inte iPhone så varför skulle dem?

Nej, de gör ju inte det, så varför skulle de veta detta?

(Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta språkpolisinlägg, men jag kunde bara inte låta bli. Det var ju öppet mål.)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-25 07:57
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, de gör ju inte det, så varför skulle de veta detta?

(Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta språkpolisinlägg, men jag kunde bara inte låta bli. Det var ju öppet mål.)

Haha, jag bjuder på den. Ska du rätta till alla inlägg här så får du mycket att göra!

Ursprungligen av zappee:

Dem säljer ju inte iPhone så varför skulle dem?

Den där strängen är en generell sak, jag har använt samma stuk för mitt teliaabonnemang.

Att Tele2 inte känner till det är ju ÄNNU allvarligare.

det funkar ju som att du kan välja "Vidarekoppling" i ngn meny och välja "Alla samtal"

... eller så kan man slå den generella strängen *21*nummer# Call Hangup

Ursprungligen av CyberBoy:

Klicka på “Telefon”-ikonen och tryck sen på “Keypad” för att få möjlighet att ändra röstbrevlådenumret som ska formateras som *5005*86*XXX# där XXX byts ut mot korrekt kortnummer för röstbrevlådan. Bekräfta genom att trycka på “Call”.

Ursprungligen av FreddeB:

Till TS, testa att knappa in *5005*86*XXX# och tryck sedan på ring knappen. XXX byts givetvis ut till numret som går till röstbrevlådan för din operatör.

Hmm... Detta funkar inte på min iPhone 4. Har Tele2 där deras röstbrevlåda 222 ligger på SIM-kortet, men då vi har mobil företagsväxel ligger vår röstbrevlåda på 8979. Då *5005*86*8979# inte funkar undrar jag om kanske IOS4 ska ha en annan lösning eller så...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 21:13

Tack Jesper, jag höll på att förgås...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-27 08:23

Så det där xxx numret ska vara tele2s röstbrevlådsnr? Isf vad är det?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-27 10:34
Ursprungligen av Fugly:

Så det där xxx numret ska vara tele2s röstbrevlådsnr? Isf vad är det?

Funderat på att titta på Tele2s hemsida?

Telefonsvarare - Tele2

Ursprungligen av Fugly:

Så det där xxx numret ska vara tele2s röstbrevlådsnr? Isf vad är det?

tvåtvåtvå

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-03-28 19:32

Är det någon som har lyckats få in fyra siffror?
Telia Centrex röstbrevlåda har nämligen 0133, och jag lyckas inte lägga in det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-05 11:20

Har testat förut och testade nu igen att ändra till 147 på min Halebop-tfn men utan något bra resultat, förinställningen är 133 som Telia har. Någon som har en annan lösning?

Ursprungligen av ezzin:

Har testat förut och testade nu igen att ändra till 147 på min Halebop-tfn men utan något bra resultat, förinställningen är 133 som Telia har. Någon som har en annan lösning?

Hej!

Lars heter jag och jobbar på Halebop.

Det beror på att vi går i Telias nät och att vi har vissa gemensamma funktioner. Detta gör att våra och Telias telefoner i dagsläget inte går att särskilja.

Lägg in 147 (röstbrevlåda) och *101# (saldo) som två kontakter och markera dom som "favoriter" så kommer du snabbt åt tjänsterna :).

Mvh Lars L
Halebop

Senast redigerat 2010-04-06 13:18
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-11-30 17:45

Men vad spelar det för roll att ni går i Telias nät? Det borde ju gå att lagra på simkortet på något vis så att det blir rätt nr. att ringa till röstbrevlådan-knappen. Kan väl inte ha med vilket nät, isf. skulle det ju inte gå att ringa 147 heller.

Ursprungligen av Halebop:

Hej!

Lars heter jag och jobbar på Halebop.

Det beror på att vi går i Telias nät och att vi har vissa gemensamma funktioner. Detta gör att våra och Telias telefoner i dagsläget inte går att särskilja.

Lägg in 147 (röstbrevlåda) och *101# (saldo) som två kontakter och markera dom som "favoriter" så kommer du snabbt åt tjänsterna :).

Mvh Lars L
Halebop

Ursprungligen av buuyuu:

Men vad spelar det för roll att ni går i Telias nät? Det borde ju gå att lagra på simkortet på något vis så att det blir rätt nr. att ringa till röstbrevlådan-knappen. Kan väl inte ha med vilket nät, isf. skulle det ju inte gå att ringa 147 heller.

Hej igen!

Funktionen med knapp för röstbrevlådan har inget med simkortet att göra utan är en förinställd funktion på telefonen.

Då vi delar leveranser med Telia eftersom vi ingår i samma koncern så är det inställt på nummer 133 och därför fungerar inte den knappen för Halebop.

Mvh
Halebop

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-12-01 20:26

Men går det inte att ändra det sparade numret i telefonen? Har sett en del som kan det genom att ange *5005*86*brevlådenr# Kan inte ni fixa så det funkar hos er med?

Ursprungligen av Halebop:

Hej igen!

Funktionen med knapp för röstbrevlådan har inget med simkortet att göra utan är en förinställd funktion på telefonen.

Då vi delar leveranser med Telia eftersom vi ingår i samma koncern så är det inställt på nummer 133 och därför fungerar inte den knappen för Halebop.

Mvh
Halebop

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-12-02 10:12
Ursprungligen av buuyuu:

Men går det inte att ändra det sparade numret i telefonen? Har sett en del som kan det genom att ange *5005*86*brevlådenr# Kan inte ni fixa så det funkar hos er med?

Det är inget unikt för Halebop. Size Mobile, som också är en virtuell operatör i Telias nät, har självklart ett annat nummer till mobilsvaret. Men det går heller inte att ändra då den inställningen sitter i IPCC-profilen. Och därmed är du rökt i Telias fall.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-12-04 09:53

Dubbel-DOH!

1
Bevaka tråden