Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka utdelade kataloger

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 10:20

Hej!
Jag är ännu ingen switcher men blir det när nya macbook pron släpps.

Hemma har jag en Windows Server 2008 som agerar central i hemmet. På den ligger några kataloger som delas ut till mina bärbara och då har jag valt "offline mode" på de bärbara vilket gör att även om jag jobbar i den utdelade katalogen, ändrar i filer och skapar nya när jag är offline från servern, så synkas detta så fort jag kopplar upp mig på hemmanätverket. Tycker att det fungerar grymt smidigt och undrar om denna möjlighet finns inbyggt i mac os eller om man behöver något tilläggsprogram?

Googla på Mac OS X server mobila konton

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 15:15

Tack för tipset men jag hittade inget som verkade stämma, jag ska inte köra max os x server, utan fortsätter med windows 2008 som server.

Dock googlade jag vidare och hittade How to mount a Windows shared folder on your Mac - File Sharing - Lifehacker som delvis är vad jag söker. Det stod inget om just "available offline" som det heter på windows språk, men jag får väl googla vidare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 00:38
Ursprungligen av picky:

Hej!
… undrar om denna möjlighet finns inbyggt i mac os eller om man behöver något tilläggsprogram?

picky,

En möjlig lösning som (med vissa begränsningar) ger dig den funktionalitet du eftersträvar är 3:epartsprogrammet/tjänsten Dropbox. Finns både för Mac & Windows!

Läs mer om Dropbox här…

(Länken ovan tar dig till Dropbox…och om Du registrerar dig då, ger det Dig & Mig lite extra utrymme utöver standardutrymmet):p

Lycka till,

- Torkel

P.s.

Välkommen tillbaka hit till 99.se förresten…det var ju 4 år sedan sist…!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 14:37

Torkel, tack för tipset, kör dropbox redan idag och det fungerar bra, skulle ju fungera att använda det även om det känns lite konstigt att man behöver 3e partsprogram men jag ska googla mer på det hela.

Tack, jag hittade min gamla profil när jag tänkte skapa en ny, fast nu kanske det blir lite mer aktivitet på kontot som (snart) nybliven macägare..

1
Bevaka tråden