Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns alla apps på amerikanska Itunes?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-07 23:27

Om jag gör et tkonto på amerikanska itunes och börjar ladda ner apps därifrån så kan jag ju inte blanda dessa med apps från svenska itunes.

Så min fråga är:
Finns alla apps som finn spå amerikanska itunes? Så om jag väljer köra bara amerikanskt Itunes så kan jag hitta alla svenska apps där med?
Prövade söka på aftonbladet, SL mfl på amerikanska och hittade dem.

Mvh
Micke

Ursprungligen av mickys:

Om jag gör et tkonto på amerikanska itunes och börjar ladda ner apps därifrån så kan jag ju inte blanda dessa med apps från svenska itunes.

Så min fråga är:
Finns alla apps som finn spå amerikanska itunes? Så om jag väljer köra bara amerikanskt Itunes så kan jag hitta alla svenska apps där med?
Prövade söka på aftonbladet, SL mfl på amerikanska och hittade dem.

Mvh
Micke

Kan inte svara på det. Det är upp till utvecklarna vilka internationella App Store de vill finnas i. SVT Play och TV4 Play lär inte finnas där. Eller?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-07 23:37
Ursprungligen av Capeman:

Kan inte svara på det. Det är upp till utvecklarna vilka internationella App Store de vill finnas i. SVT Play och TV4 Play lär inte finnas där. Eller?

Jo, SVT Play finns. Men bara som iPhone-app, det blir en liten bild på den stora iPadskärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-07 23:44

Svt play finns....men bara som iphone men den är väl inte släppt som ipad app överhuvudtaget än?

Tv4play finns inte...

Hmm hur gör man då? Vill ju inte tappa "svenska" apps för att jag kör ett amerikanskt konto. Fan att det ej går att blanda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 13:56

Det är rätt sjukt men jag har blandat apps från ett Svenskt och ett USA-konto på min dator, jag har inga problem att synka över apps från båda kontona till min iPad. Ja, alla appar startar och fungerar felfritt.

Vette sjutton hur jag lyckats med det...=)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-08 14:24
Ursprungligen av FreddeB:

Det är rätt sjukt men jag har blandat apps från ett Svenskt och ett USA-konto på min dator, jag har inga problem att synka över apps från båda kontona till min iPad. Ja, alla appar startar och fungerar felfritt.

Vette sjutton hur jag lyckats med det...=)

Nu tar du genast reda på hur du lyckas synka över apps från båda kontona - och sen berättar du för mig hur man bär sig åt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 14:46

och mig och alla andra.
Nu börjar det bli riktigt intressant!
Är du säker på att du inte drömt och snart vaknar?

Ursprungligen av FreddeB:

Det är rätt sjukt men jag har blandat apps från ett Svenskt och ett USA-konto på min dator, jag har inga problem att synka över apps från båda kontona till min iPad. Ja, alla appar startar och fungerar felfritt.

Vette sjutton hur jag lyckats med det...=)

Det är inga problem, det är bara att göra. Jag har själv på det sättet för min iPhone

Jag har oxå kört med dubbla konton i två år snart, har inte varit något strul, har svenska kontot som standard, men loggar in på det andra lite då och då.. Både musik och appar som är köpta via US-store ligger bland de svenska.. Hämtade en app igår kväll via US-store som inte finns i SWE-store, och det var inga problem, ligger och funkar så fint i iPhonen..

Vet inte om jag gjorde något speciellt den dagen jag började, hade det svenska kontot först, fixade sedan US-kontot och det har funkat hela tiden..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 14:59

Det enda jag gjorde var att logga ur mitt SE-konto i iTunes på datorn, öppna upp ett USA-konto utan kreditkort i samma iTunesinstallation, ladda hem ett par iPad-appar från USA, logga ur mitt USA-konto, logga på SE-kontot och synka över dem till iPaden

Jag är inloggad på det svenska kontot i iTunes och på iPaden just nu och spelar TicTacToe som jag laddat ned till iTunes på datorn via mitt USA-konto.

Jag tror faktiskt inte jag gjort något annat för att få det att fungera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 15:05

jag testade ladda ner en film från mitt usa konto och försökte sen synka över den i min svenska itunes i mitt "riktiga" konto och då klagade den på att det inte är samma bibliotek och du kommer skriva över alla existerande appar om du installerar denna. Var det för att det var en film? Ni får ej den frågan?

Kan det vara så att iPaden måste vara "aktiverad" med det svenska kontot? När den sedan funkar att synca osv med det svenska så fixar man det amerikanska och kör enligt FreddeB beskrivning ovan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 15:15

testar med min svenskreggade iphone nu o tankar en amerikansk app...återkommer strax.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 15:21

Funkar ju hur bra som helst med appar.
Loggade in i amrerikanska itunes o laddade ner appen till datorn. Loggade in i svenska, kopplade in i telefonen och synkade över. Varför har folk spridit ut att detta ej ska funka?
Är ju hur bra som helst!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 15:22
Ursprungligen av mickys:

Funkar ju hur bra som helst med appar.
Loggade in i amrerikanska itunes o laddade ner appen till datorn. Loggade in i svenska, kopplade in i telefonen och synkade över. Varför har folk spridit ut att detta ej ska funka?
Är ju hur bra som helst!!!

Glad I could be of assistance

Ursprungligen av mickys:

Funkar ju hur bra som helst med appar.
Loggade in i amrerikanska itunes o laddade ner appen till datorn. Loggade in i svenska, kopplade in i telefonen och synkade över. Varför har folk spridit ut att detta ej ska funka?
Är ju hur bra som helst!!!

Bra!

Undrade oxå varför snacket med att det inte gick, började spridas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 15:40

film fick jag inte att funka sist jag prövade...vet ej om jag gjorde fel eller om film är annorlunda. Men apparna är ju viktigast.
Tungt vänta nästan en månad tills jag får min Ipad bara.
Ingen som har en att låna ut så länge?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-08 16:41
Ursprungligen av mickys:

Tungt vänta nästan en månad tills jag får min Ipad bara.
Ingen som har en att låna ut så länge?

Tyvärr mickys, jag klarar inte att vara ifrån min iPad så länge

Är det inte enklare att ladda hem appar med iTunes på datorn med sitt svenska konto och synca över dessa när man ansluter iPaden? Jag har ingen iPad ännu men har testat att ladda hem en del iPad appar och köpa några spel, har inte stött på något som inte gick att ta hem.

Ursprungligen av andlin76:

Är det inte enklare att ladda hem appar med iTunes på datorn med sitt svenska konto och synca över dessa när man ansluter iPaden? Jag har ingen iPad ännu men har testat att ladda hem en del iPad appar och köpa några spel, har inte stött på något som inte gick att ta hem.

Jo, men kanske är program som inte finns i svenska butiken? eller så är folk för lata för att söka på programmen helt enkelt och vill kunna se affären från iPaden samt direkt i iTunes i egen avdelning istället för att söka på programmen.

Funkar detta direkt i iPad/iPhone?

Hej på Er!

Jag är sedan igår en lycklig ägare till en iPad:cool: Och har reggat ett konto på Itunes US. Det fungerar, som andra här också säger, kanon när jag går via Itunes på datorn. Kan handla i båda svenska och US storen, och synka detta till iPad'n utan några problem.

Men: När jag försöker att öppna Appstore eller iBook store på iPad'n, så får jag bara felmeddelande om att "The Appstore is not supported in this country". Detta oavsett om jag testar med mitt svenska eller amerikanske konto.

Är det något som är fel hos mig, eller är det så det skall vara?

/J

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-28 20:37

Linhardsen, loggar du in på ditt USA-konto på iPaden så ska du kunna öppna AppStore, det kan iaf jag...

Kolla Store under Settings

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-28 22:38
Ursprungligen av FreddeB:

Linhardsen, loggar du in på ditt USA-konto på iPaden så ska du kunna öppna AppStore, det kan iaf jag...

Kolla Store under Settings

Det kan också vara bra att logga ut och sen logga in igen, det har funkat för mig när det trasslat

Tack för din feedback Fredde!

Nu har jag förstått vad som gick fel:
Om jag loggar in med mitt US konto på Paddan, så kommer jag in i AppStore. Om jag vill köpa en ny app, så funkar det bra!
Det som fick AppStore att stänga ut mig, var att jag hade 2 uppdateringar under "Updates". Dessa 2 apps är köpta på mitt svenska konto, och då blir den förvirrat som f.. Om jag uppdaterar via iTunes så är problemet löst
Fast... Jag får logga ut och in igen från AppStore på Paddan efter att jag har synkat med iTunes.

Inte helt enkelt, men om man bara vet vad som gäller, är det jo inget problemO:-)

Jo så är det, jag loggar in på US kontot på iPad, och laddar film och appar utan problem. Men kör man någon uppdatering med app köpt i Svenska itunes, hamnar man utanför och tvingas logga ut och sedan in i US app store/itunes igen. Dock kan man inte uppdatera Svenska appar utan får göra detta vi datorn och synka över dessa. Går även utmärkt att logga in på US itunes på datorn för att få ner filmerna på datorn då jag ännu inte fått tv utgången till ipad (och usb kamera anslutning att pröva modem på). Så Avatar vart första filmen och några US tv serier som jag inte törs skriva namnet på....

1
Bevaka tråden