Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställt.

15-Tums MacBook Pro

2.66GHz Intel Core i7 065-9134
MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display 065-9412
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-9145
128GB Solid State Drive 065-9141
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB 065-9135
Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk) S065-9160

EDIT:
Tog bort 128GB Solid då många säger den från Apple´s är inte bra. Tog en 500GB 7200rpm istället. Köper en SSD lite senare och tar bort DVDn som jag ska ersätta med 500GB super nice

Senast redigerat 2010-04-14 14:05

Beställt. Levereras lagom till födelsedagen. Bidde i i7:a med high-res-skärm och SSD. Åååh... varför kommer den inte NU!?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-13 14:56
Ursprungligen av Unbalanced:

Beställt.

15-Tums MacBook Pro

2.66GHz Intel Core i7 065-9134
MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display 065-9412
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-9145
128GB Solid State Drive 065-9141
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB 065-9135
Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk) S065-9160

Grattis! Önskar jag kunde hålla mig genom att inte köpa något nytt fastän jag inte behöver.

Har hört en del om Apples SSD-diskar, att de är rätt slöa osv. Men det är nog ingen fara!
Gött med Hi-Res på 15"aren, äntligen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 14:57

Beställt:
2.66Intel Core i7
8gb RAM
512GB SSD
Hi-res Antiglare

skoja bara

Blev billigaste 13"

Ursprungligen av Unbalanced:

Beställt.

15-Tums MacBook Pro

2.66GHz Intel Core i7 065-9134
MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display 065-9412
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-9145
128GB Solid State Drive 065-9141
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB 065-9135
Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk) S065-9160

Nice! Alldeles strax har jag också lagt en beställning. Du vill inte peppa mig lite till att köpa antingen glossy eller antiglareO:-)?

Nu har jag beställt :

2.66GHz Intel Core i7
MacBook Pro 15-inch Hi-Res Glossy Widescreen Display
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
Mini DisplayPort to VGA Adapter
Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok

+ AppleCare!

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2010-04-13 15:40

Beställt

MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display
2.66GHz Intel Core i7
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-13 15:46

Bokat en

  • 2.66GHz Intel Core i7

  • 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB

  • 500GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm

  • SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

  • MacBook Pro 15-inch Glossy Widescreen Display

  • Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk)

Har extern skärm, och troligen räcker standardupplösningen gott för mig. SSD disk finnes för isättning, och mer RAM kommer nog sättas i framöver.
Bara bokad, så skulle jag vilja ändra mig så är det möjligt
Ser fram emot en diskussion om vad för nytta den högre upplösningen har osv jämnfört med standardupplösning (för min del, ingen aktiv videoredigering eller bildredigering).

  • Medlem
  • 2010-04-13 15:50

Beställde den billigaste 15" till min flickvän nyss. Själv velar jag. Vill egentligen ha en 13" men det är ju lite trist med de gamla processorerna. Funderar ändå på att köpa den billigaste som väl är den mest prisvärda och maxa minnet på den. Vad tror ni? Frilansfotograf. Kommer väl dels släpa på den en del dels koppla den till en Eizoskärm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 15:54

Funderar på om ja ska ringa till Macforum i göteborg å boka en istället då jag ska ha i grundutförande, då slipper man ju vela med UPS osv. Vad tror ni om det ? När det gäller garanti å grejer, ifall man får en kass, är dom lika snabba som apple med returer å få ut en ny å så?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 16:40
Ursprungligen av NBK:

Funderar på om ja ska ringa till Macforum i göteborg å boka en istället då jag ska ha i grundutförande, då slipper man ju vela med UPS osv. Vad tror ni om det ? När det gäller garanti å grejer, ifall man får en kass, är dom lika snabba som apple med returer å få ut en ny å så?

Ringde precis och bokade en på Macforum, mycket trevlig kille som svarade! ca 5-10 dagar, allra max 14, dags att korka upp skumpan!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-13 16:38

Jag la en beställning med en gång men undrar: har någon annan beställt 17"?

Själv körde jag på

  • 2.66GHz Intel Core i7

  • MacBook Pro 17-inch Hi-Res Glossy Widescreen Display

  • SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

  • 500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm (hade tänkt 512Gb SSD men inte till vilket pris som helst!:mad:)

  • 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB (uppgraderar senare)

  • Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok

  • + AppleCare!

Detta är ett halleluja-moment. Sitter nu och skriver på en 12" PowerBook Alu med fräsig 1,5Ghz-processor och hela 1,25Gb ram med integrerat grafikkort.
Kommer jag märka skillnad ..? Förmodligen ...

Ursprungligen av Ricard:

Jag la en beställning med en gång men undrar: har någon annan beställt 17"?

Japp, beställde en 17" förra veckan, ordern uppdaterades automatiskt med nya modellen idag.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-14 02:03
Ursprungligen av akerstrom:

Japp, beställde en 17" förra veckan, ordern uppdaterades automatiskt med nya modellen idag.

Akerstrom: jag är genuint glad för din skull! Grattis till bra beslut!

Ursprungligen av Ricard:

Akerstrom: jag är genuint glad för din skull! Grattis till bra beslut!

Tack Ricard, det var vänligt! Nu är det bara att vänta på leverans

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-15 08:18
Ursprungligen av akerstrom:

Tack Ricard, det var vänligt! Nu är det bara att vänta på leverans

Ja, vi känner ju inte varandra över huvudtaget men när jag köpte min nuvarande burk för 6 år sedan (PB12") tog det c:a 2 månader så släpptes 1:a gen. MB/MBP och det klart att om man fått chansen att få en sådan så hade det varit fint, men å andra sidan har min lilla 12-tummare varit oerhört pålitlig och funnits med på alla föreläsningar under mina sex år på högskolan. Men som sagt: gott åt dig Akerstrom!

Klickad precis på KÖP KNAPPEN!!

MBP 13" 2.4ghz
4gig ram
320gig HD
GF 320
plus en remote

5 dagar innan bettan e hemma, can't wait

  • Medlem
  • 2010-04-13 17:02
Ursprungligen av IllaIlla:

Klickad precis på KÖP KNAPPEN!!

MBP 13" 2.4ghz
4gig ram
320gig HD
GF 320
plus en remote

5 dagar innan bettan e hemma, can't wait

"Färdig att skickas inom 5 arbetsdagar". Hos dig om 10 - 14 dagar kanske.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-13 17:46

Försökte beställa den billigaste 15" med High-res display. Apple vägrar mitt kort. Efter det vägrar den dessutom mitt kort i appstoren. Kortet funkade på ICA nyss, så jag känner mig lite småsur.

Ursprungligen av h_e:

Försökte beställa den billigaste 15" med High-res display. Apple vägrar mitt kort. Efter det vägrar den dessutom mitt kort i appstoren. Kortet funkade på ICA nyss, så jag känner mig lite småsur.

Förmodligen för att du inte anslutit ditt kort till verified by visa eller MasterCard SecureCode. Alla banker kommer att införa detta i en eller annan form, läs mer på din banks hemsida.

Finns en tråd angående detta: http://www.99.se/itunes-store/276735-tillats-betala-med-mitt-visa-i-appstore.html

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-13 18:05
Ursprungligen av Mikael E:

Förmodligen för att du inte anslutit ditt kort till verified by visa eller MasterCard SecureCode. Alla banker kommer att införa detta i en eller annan form, läs mer på din banks hemsida.

Det verkar vara det. Icke-anslutna kort slutade funka 8 april tydligen. Och jag som har glömt bankdosan på jobbet.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-13 18:12
Ursprungligen av h_e:

Det verkar vara det. Icke-anslutna kort slutade funka 8 april tydligen. Och jag som har glömt bankdosan på jobbet.

Har du Swedbank? Isf har du tillgång till e-kort?

Beställde 15-tummaren med i7. Dock utan några extragrejer eftersom jag redan förlorar tid (och därmed pengar) så jag vill inte riskera att vara utan den en vecka extra. Är riktigt nöjd med uppdateringen, var rädd att 15" inte skulle fått i7 alls. Någon som vet hur grafikkortet står sig?

Nu hoppas jag att den dyker upp relativt snart, någon som har koll på hur snabba själva leveranserna är? Det står att det tar mellan 3-8 dagar, är det 3 eller är det 8 eller gäller det bara att ha tur?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-13 18:02
Ursprungligen av HamGamgi:

Beställde 15-tummaren med i7. Dock utan några extragrejer eftersom jag redan förlorar tid (och därmed pengar) så jag vill inte riskera att vara utan den en vecka extra. Är riktigt nöjd med uppdateringen, var rädd att 15" inte skulle fått i7 alls. Någon som vet hur grafikkortet står sig?

Nu hoppas jag att den dyker upp relativt snart, någon som har koll på hur snabba själva leveranserna är? Det står att det tar mellan 3-8 dagar, är det 3 eller är det 8 eller gäller det bara att ha tur?

[quote="Apple Store]"Färdig att skickas: Inom 24 timmar"[/quote]
Står det nu när jag kollade på en 15" i7 standardkonfig

Ursprungligen av Drakfot:

Står det nu när jag kollade på en 15" i7 standardkonfig

Tänkte själva leveransen med budet. Dom är rätt vaga där.

Beställde på mitt företags Mastercard (Nordea) och var lite rädd att jag behövde dosan som jag glömde hemma hos mina föräldrar över påsk men det gick hur bra som helst och ordern är skickad nu. Så jag tror faktiskt att det kan funka ändå, kanske är skillnad på företag och privat-kort.

Nu har jag beställt!!!

Det blev en 17" med Core i7, 7200 rpm HDn och AntiGlare display.

Skall levereras den 22 eller 23 april. Väntar med spänning.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-13 20:21

Skulle vara intressant att höra hur ni som väljer Glossy skärm resonerar.
Så fort jag tagit beslut om vilken skärm jag skall ha så kommer jag också tryck på beställknappen.

PS: Om det här räknas som OT så får ni gärna ta bort mitt inlägg DS.

Ursprungligen av Hallon:

Skulle vara intressant att höra hur ni som väljer Glossy skärm resonerar.
Så fort jag tagit beslut om vilken skärm jag skall ha så kommer jag också tryck på beställknappen.

PS: Om det här räknas som OT så får ni gärna ta bort mitt inlägg DS.

Nu har jag inte beställt något, men jag kan ju resonera ändå. Jag har ju en gammal MacBook med blank skärm, det kanske räknas?

Jag tycker färgåtergivningen och kontrasten är så härlig på en blank skärm att det överväger de eventuella nackdelar i form av blänk som kan uppstå.

Så enkelt var det!

Jag gled in på InLife på Sveavägen och köpte den nya 13". Billiga modellen, la till en 320 gb disk.

Blir min första Mac

Bevaka tråden