Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 20:14
Ursprungligen av Drakfot:

@NBK: här kommer en bild av datan, inkopplad till en LED Cinema Display.
(Ursäkta röran, städning är på gång )

Kommer nån här snart också Ska bara bända loss frugan från den! Haha

Ursprungligen av Drakfot:

@NBK: här kommer en bild av datan, inkopplad till en LED Cinema Display.
(Ursäkta röran, städning är på gång )

Avundsjuk blir man... Jag tillhör dom som inte kunde sova på julafton som barn och tittar ut genom fönstret en gång i minuten om middagsgäster kommer lite för sent.

Borde inte UPS prioritera Apple? Det gör ju vi.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-21 09:31

Nu har det gått 4 dagar (både Kinesiska och Svenska) sedan dom bekräftade min betalning. Stämde antal "byggdagar" för er andra? Skickades datorn på, i mitt fall, dag 4 eller dagen efter eller ännu senare?

Ursprungligen av Hallon:

Nu har det gått 4 dagar (både Kinesiska och Svenska) sedan dom bekräftade min betalning. Stämde antal "byggdagar" för er andra? Skickades datorn på, i mitt fall, dag 4 eller dagen efter eller ännu senare?

Ja, det stämde. Sen att den aldrig kommer fram är en annan sak.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-21 10:09
Ursprungligen av newcastle:

Ja, det stämde. Sen att den aldrig kommer fram är en annan sak.

Vad bra - hoppas den börjar sin färd idag då!
Vad som helst som innebär en förändring är positivt just nu - är så trött på att titta på en oförändrad beställningsstatus

  • Oregistrerad
  • 2010-04-21 10:37

Jag beställde min den 14:e April och jag saknar fortfarande trackingnummer, Apple säger att den ligger kvar i Shanghai Man har blivit bortskämd med dustinhome:s dagen efter leveranser så allt som tar längre än en dag känns som en evighet

  • Oregistrerad
  • 2010-04-21 10:54

Pratade precis med Apple igen och de har fått besked nu på morgonen att inga flyg går från shanghai så allt som inte har skickats än är fast i shanghaiterminalen. Hon påstod att min var skickad, även om jag saknar trackingnummer, så det lät hopfullt. Jag ska få verifiering från Apple Logistics inom 24 timmar så jag uppdaterar tråden med det besked jag får ifrån dem.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2010-04-21 11:02

Fick mail. Klen tröst men det visar iaf att beställningen existerar. Man får vara glad för det lilla

"Vi är glada att meddela att din beställning är på väg men det har blivit några
oväntade förseningar i leveransen.

Detta beror på pågående avbrott i flygtrafiken genom Europa.

Vi uppskattar att ha dig som kund och ber om ursäkt för eventuella
besvär den här ändringen kan orsaka dig.

Logga in på sidan Beställningsstatus om du vill ha information om exempelvis
transportföretaget, spårningsnumret eller aktuellt leveransdatum.

Med vänliga hälsningar,

Apple Online Store"

"Tyskland öppnar luftrummet och nu är Europas viktigaste flygplatser i bruk.
I Sverige är luftrummet över Mellansverige stängt men kan komma att öppnas i eftermiddag.
– Landvetter öppnar 14 och Arlanda öppnar 15 i dag, säger Carl Selling på Luftfartsverket."

Nu kanske det äntligen kan lossna lite!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-21 13:36

"Hej!

Den skickas troligen först i morgon eller fredag. Den står på "pending" så det kan gott vara pga vulkanen. Beklagar detta, men dom stoppade med flyg till Europa för ett par dagar.

Kind Regards,

Apple Applesson (vet inte hur lagarna gäller för att lägga ut namn, så censurerar)
Applestore Account Manager"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-21 13:59

Enligt UPS hemsida ligger min dator kvar i Shanghai.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-21 14:14
Ursprungligen av RichSwe:

Enligt UPS hemsida ligger min dator kvar i Shanghai.

Samma här, samtidigt som den är klarerad i tullen i Köln.
Skickade ett mail till UPS för att få lite klarhet (och för att all information är bra information just nu).

Jag kunde heller inte hålla mej utan mailade UPS. Fick detta svar vid 10-tiden idag.

"Tyvärr kan vi inte ge någon information ännu angående gods från Kina då planen inte kan lyfta med vårt gods därifrån eftersom vi inte får landa i Köln. Paketen från Kina kommer att gå iväg så fort vi får tillåtelse av luftfartsverket att återuppta våra flygningar men innan dess kan vi tyvärr inte ge mer information."

Nu har ju Köln öppnat igen så man får hoppas att de är på väg då. Men det känns som att det är kört att få den denna vecka.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-21 14:44
Ursprungligen av Kvinna på UPS med mycket roligt namn som tyvärr inte känns rätt att publicera:

Paketet befinner sig fortfarande i Kina då all flygtrafik därifrån till Europa är inställd pga vulkanutbrottet på Island. Tyvärr har vi ingen vidare information ännu utan måste hänvisa dig till att fortsätta söka din försändelse för uppdateringar på vår hemsida.

Så det var alltså bara paketinformationen som gått igenom i Köln, och inte datorn i fråga.
Ganska väntat, men i alla fall lite klarhet. Hoppas på ett ordentligt ash hole så att flygtrafiken kan komma igång snart

En positiv sak i detta är att importen av windowsmaskiner är tillfälligt stoppad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-21 17:58

"Hej igen!

Nu har jag kontakat UPS och dom kommer returnera beställningen till Apples lager i Holland.
Hör gärna av dig till mig om du har några frågor eller funderingar kring returen och återbetalningen.

Fortsatt trevlig dag! "

Blir 15" för mig istället.för 13"

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-04-21 18:13

Såhär ser all information ut för mig.

Beställde en 13 tum enklaste standardmodellen den 15:e på morgonen.

Det står ingenting om Kina eller Köln.

UPS är leverantören.

Den ska väl inte flygas från Danmark antar jag?

Själv bor jag i Umeå.

GLOSTRUP, COPENHAGEN, DK 21/04/2010 17:59 NATURKATASTROF / NY LEVERANSDAG
LANGENHAGEN, DE 21/04/2010 7:18 AVGÅNGSSKANNING
21/04/2010 6:01 ANKOMSTSKANNING
HERNE-BOERNIG, DE 21/04/2010 3:13 AVGÅNGSSKANNING
21/04/2010 1:20 ANKOMSTSKANNING
EINDHOVEN, BEST, NL 20/04/2010 22:45 AVGÅNGSSKANNING
20/04/2010 22:42 NATURKATASTROF / NY LEVERANSDAG
20/04/2010 22:00 URSPRUNGSSKANNING
NL 20/04/2010 13:18 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-21 18:47

Jag frågade Apple om jag får datorn innan nästa helg (29:e) och fick svaret: "som det ser ut så kommer du nog få datorn runt den 03.maj. Det blev lite stopp med flyg från kina pga vulkanutbrottet."

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-04-24 10:43
Ursprungligen av Brel63:

Såhär ser all information ut för mig.

Beställde en 13 tum enklaste standardmodellen den 15:e på morgonen.

Det står ingenting om Kina eller Köln.

UPS är leverantören.

Den ska väl inte flygas från Danmark antar jag?

Själv bor jag i Umeå.

GLOSTRUP, COPENHAGEN, DK 21/04/2010 17:59 NATURKATASTROF / NY LEVERANSDAG
LANGENHAGEN, DE 21/04/2010 7:18 AVGÅNGSSKANNING
21/04/2010 6:01 ANKOMSTSKANNING
HERNE-BOERNIG, DE 21/04/2010 3:13 AVGÅNGSSKANNING
21/04/2010 1:20 ANKOMSTSKANNING
EINDHOVEN, BEST, NL 20/04/2010 22:45 AVGÅNGSSKANNING
20/04/2010 22:42 NATURKATASTROF / NY LEVERANSDAG
20/04/2010 22:00 URSPRUNGSSKANNING
NL 20/04/2010 13:18 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Efter att ha befunnit sig på Bromma sedan torsdag natt klockan tre så blev det inga ytterligare uppdateringar på UPS sida. Men igår morse hade Applestore uppdaterat till ute för leverans så jag misstänkte att den skulle kunna koma igår, försökte få mera information från UPS sida bland annat via deras sms service men fick ingen sådan. På UPS sida stod det fortfarande att den skulle levereras enligt plan på måndag den 26:e. Så enligt Apple ute för leverans och enligt dom som levererade fortfarande i Bromma och skulle komma måndag. Otillfredsställande information i högsta grad... Som tur var råkade en av kollegorna vara kvar lite extra i fredags så hon tog emot den klockan 4 på em. Så nu står den på jobbet och jag ska hämta den i em. Men illa med så dålig information av UPS, fattar inte att dom överlever med så dålig service, fast vissa verkar ju ha fått mera information.

Beställde idag, fick beräknat leveransdatum 14-18 maj... pust. Får väl hoppas att det kanske går snabbare om flygen kommer igång igen, för de lär väl ha räknat med det när de gav de datumen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 19:56

Enligt TNT är min dator i Helsingborg, så de borde kunna hålla tidsschemat med leverans i morgon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 20:03
Ursprungligen av picky:

Enligt TNT är min dator i Helsingborg, så de borde kunna hålla tidsschemat med leverans i morgon!

Samma här!

21 Apr 2010 18:20:59 Helsingborg Hub Shipment In Transit.

Mot Stockholm!

TNT verkar klara situationen bättre än UPS...

Min är kvar i Shanghai, inget nytt sen den 18:e.

Kollar jag på Apple så är beräknat leveransdatum fortfarande 19:e april.

Ursprungligen av adde83:

Samma här!

21 Apr 2010 18:20:59 Helsingborg Hub Shipment In Transit.

Mot Stockholm!

När och vad beställde du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 20:49
Ursprungligen av Mr Joakim:

När och vad beställde du?

Nu frågade du iof inte mig, men jag beställde en MBP 13" 2.4. Beställde den 14e.

Beställde en MBP13 från Apple den 14/4 och den har kommit för sortering till Malmö idag, vilket innebär att jag kan hämta ut den i Malmö imorgon. (Leveransen har skett genom TNT.)

//Andreas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 20:54
Ursprungligen av Mr Joakim:

När och vad beställde du?

13e April, MBP 13. 2.4, AirPort Express och Time Capsule

Jag har beställt 15", dom kanske inte skickas från samma ställe.

Jaja, den kommer när den kommer. Bara den kommer innan månadsskiftet, då min tradera auktion går ut på min gamla MBP, jag vill inte stå utan dator...

Grattis till er som beställt 13" och får dom snart!

Gaaah... Beställde min den 13 April också. High res antiglare 15" och den är inte här när jag väl är ledig! Kommer jobba konstant 2 veckor nu och börjar UPS gnälla om att jag måste vara hemma dör någon...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-21 21:26

Kanske en dum fråga, men vad är det som avgör om man får leverans genom UPS eller TNT?

Bevaka tråden