Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-28 08:08

Äntligen!! Kom till pappa

MALMO STURUP, SE 28/04/2010 6:16 UTE FÖR LEVERANS
28/04/2010 6:16 IMPORTSKANNING
28/04/2010 5:59 DESTINATIONSKANNING
28/04/2010 5:59 IMPORTSKANNING
28/04/2010 4:55 ANKOMSTSKANNING KOELN (COLOGNE), DE 28/04/2010 3:39 AVGÅNGSSKANNING
28/04/2010 0:01 IMPORTSKANNING KOELN (COLOGNE), DE 27/04/2010 23:43 IMPORTSKANNING
27/04/2010 23:00 ANKOMSTSKANNING WARSAW, PL 27/04/2010 21:09 AVGÅNGSSKANNING
27/04/2010 18:33 ANKOMSTSKANNING KOELN (COLOGNE), DE 27/04/2010 10:21 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING / FRISLÄPPT AV FÖRTULLNINGSKONTOR. NU I TRANSIT FÖR LEVERANS INCHEON, KR 27/04/2010 11:10 AVGÅNGSSKANNING
27/04/2010 8:49 ANKOMSTSKANNING SHANGHAI, CN 27/04/2010 6:22 AVGÅNGSSKANNING
27/04/2010 4:50 AVGÅNGSSKANNING
27/04/2010 3:03 EXPORTSKANNING KOELN (COLOGNE), DE 26/04/2010 20:56 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING SHANGHAI, CN 26/04/2010 11:43 URSPRUNGSSKANNING CN 26/04/2010 1:18 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Ursprungligen av Per Ejeklint:

I Köln. Paketet åker inte fram och tillbaka även om man kan tro det från informationen. När nånting "skannas" är det fysisk hantering, man läser av en lapp på lådan. När det handlar om "paketdata" så är det bara pappersexcercis man håller på med, lådan behöver inte vara på plats.

Tack då vet jag det

Nu är min paket UTE FÖR LEVERANS wieee

Ursprungligen av Unbalanced:

Tack då vet jag det

Nu är min paket UTE FÖR LEVERANS wieee

*suck* Hur länge till ska man vänta.....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-28 12:18
Ursprungligen av Unbalanced:

*suck* Hur länge till ska man vänta.....

Samma här.. våra Macbooks reste ju tillsammans. Ringde UPS tidigare och allt de kunde säga var att de hade en leveransgaranti på senast kl 17 iaf, får hoppas det ringer på dörren snart.. Tydligen är det Nettotaxi i Kalmar som ska köra ut min dator.. Lät lite udda, men sitter nu på min balkong och tittar ut och letar efter ankommande taxibilar.. frustrerande!

Ursprungligen av Merla:

Samma här.. våra Macbooks reste ju tillsammans. Ringde UPS tidigare och allt de kunde säga var att de hade en leveransgaranti på senast kl 17 iaf, får hoppas det ringer på dörren snart.. Tydligen är det Nettotaxi i Kalmar som ska köra ut min dator.. Lät lite udda, men sitter nu på min balkong och tittar ut och letar efter ankommande taxibilar.. frustrerande!

Väntat ivrigt sedan kl 08 imorse. Funderar på ringa UPS och pusha de lite :mad:.

lol varför en taxibil ? skumt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-28 12:33
Ursprungligen av Unbalanced:

Väntat ivrigt sedan kl 08 imorse. Funderar på ringa UPS och pusha de lite :mad:.

lol varför en taxibil ? skumt.

Lät inte alltför bra med en taxibil.. Skulle inte förvåna mig om de lyckas förstöra den på vägen. Står iofs att de fungerar som "budbil" också på deras hemsida.

Ursprungligen av Merla:

Lät inte alltför bra med en taxibil.. Skulle inte förvåna mig om de lyckas förstöra den på vägen. Står iofs att de fungerar som "budbil" också på deras hemsida.

de lär ju sälja den på vägen
så får du bara kartongen hehe

Ursprungligen av c-man_blurayking:

de lär ju sälja den på vägen
så får du bara kartongen hehe

Eller så får du detta

YouTube - MacBook pro i7 unboxing

Ursprungligen av Unbalanced:

Eller så får du detta

YouTube - MacBook pro i7 unboxing

haha best unboxing ever!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-28 13:40
Ursprungligen av Unbalanced:

Eller så får du detta

YouTube - MacBook pro i7 unboxing

hahahaha det hade ju varit något.. Dock ringde de från taxin nu och sa att de var här inom en timme! Dessutom lät det som chauffören var c:a 60 år gammal så han vet säkert inte ens om vad Apple är ens

Ursprungligen av Merla:

hahahaha det hade ju varit något.. Dock ringde de från taxin nu och sa att de var här inom en timme! Dessutom lät det som chauffören var c:a 60 år gammal så han vet säkert inte ens om vad Apple är ens

Haha nu generaliserar du! Min farsa är nästan 60 och han har både iMac och iPod.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-28 13:50
Ursprungligen av Capeman:

Haha nu generaliserar du! Min farsa är nästan 60 och han har både iMac och iPod.

Haha, surt! Nu blir man genast mer orolig för att den ska försvinna i en taxi som ingen verkar ha koll på

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-28 14:07
Ursprungligen av Capeman:

Haha nu generaliserar du! Min farsa är nästan 60 och han har både iMac och iPod.

Yes, och min mormor, 83, kör iMac. Nyligen uppgraderat från en äldre iMac

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-28 09:40

Kan vi inte lyfta fokus i den här tråden, eller åtminstone klara av att hantera vad tråden faktiskt borde handla om, nämligen MBP. Nu handlar den mest om Apples logistik eller brist därpå.

Har du testat och tänjt på kapaciteten? Vad går den för? Är skillnaden markant (och vad jmf du med)?

Själv väntar jag på en i7 17" + ett

//Ricard

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-28 10:22
Ursprungligen av Ricard:

Kan vi inte lyfta fokus i den här tråden, eller åtminstone klara av att hantera vad tråden faktiskt borde handla om, nämligen MBP. Nu handlar den mest om Apples logistik eller brist därpå.

Har du testat och tänjt på kapaciteten? Vad går den för? Är skillnaden markant (och vad jmf du med)?

Det finns en tråd för det här.

Den här tråden är ju för de som beställt och jag antar att den sedan mer kommer handla om erfarenheter av dessa maskiner. Men just nu är det ju leveransen som är aktuell och intressant för de flesta.

EDIT: Dock läser vi ju givetvis "recensioner" från de som redan fått sin maskin. Jag ville bra försvara logistik-snacket lite

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-04-28 10:33

Är det någon som vet om man försämrar batteriets prestanda om man laddar datorn första gången samtidigt som man har på den..eller måste man ladda den fullt när den är avstängd?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-28 11:12
Ursprungligen av s043860:

Är det någon som vet om man försämrar batteriets prestanda om man laddar datorn första gången samtidigt som man har på den..eller måste man ladda den fullt när den är avstängd?

Hej s043860! (personligt alias! )
Du skall nog försöka söka dig till den tråd Hallon rekommenderar om du vill ha svar. Denna tråd heter innerst inne "Tråden för alla som beställt MacBook Pro och som hyser ett fetish-liknande behov av att veta exakt vart på vår runda jord, den beställda datorn befinner sig". Absolut inget illa menat men jag missuppfattade denna tråds incitament och existensberättigande ...

Om du vill snacka om de nya MBP finns det tydligen andra trådar. Hahaha! Ha det nu så kul med alla loggar.

(och ja, jag är bitter! jag har NOLL koll på var min är då jag beställt av Premiumdelar där den egna inköpsavdelningen är de som har koll på dessa saker ...:'()

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-28 11:17
Ursprungligen av Ricard:

Hej s043860! (personligt alias! )
Du skall nog försöka söka dig till den tråd Hallon rekommenderar om du vill ha svar. Denna tråd heter innerst inne "Tråden för alla som beställt MacBook Pro och som hyser ett fetish-liknande behov av att veta exakt vart på vår runda jord, den beställda datorn befinner sig". Absolut inget illa menat men jag missuppfattade denna tråds incitament och existensberättigande ...

Om du vill snacka om de nya MBP finns det tydligen andra trådar. Hahaha! Ha det nu så kul med alla loggar.

(och ja, jag är bitter! jag har NOLL koll på var min är då jag beställt av Premiumdelar där den egna inköpsavdelningen är de som har koll på dessa saker ...:'()

Men kom igen va.. läste du bara halva mitt inlägg?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-28 11:07
Ursprungligen av Hallon:

Det finns en tråd för det här.

Den här tråden är ju för de som beställt och jag antar att den sedan mer kommer handla om erfarenheter av dessa maskiner. Men just nu är det ju leveransen som är aktuell och intressant för de flesta.

EDIT: Dock läser vi ju givetvis "recensioner" från de som redan fått sin maskin. Jag ville bra försvara logistik-snacket lite

Hej Hallon! ... och jag som i min enfald trodde "Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April [sic] 2010)" var för alla som beställt MBP! Tack för tipset i alla fall Hallon. Då skall jag nog avslut prenumerationen på denna tråd.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-28 11:14
Ursprungligen av Ricard:

Hej Hallon! ... och jag som i min enfald trodde "Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April [sic] 2010)" var för alla som beställt MBP! Tack för tipset i alla fall Hallon. Då skall jag nog avslut prenumerationen på denna tråd.

Jag kanske formulerade mig tokigt.. Jag ville bara poängtera att allt logistik-snack fortfarande är intressant för många i tråden samt att det finns en annan tråd där det verkar snackas mer om prestanda osv i de nya modellerna.. Inte meningen att "avvisa" någon, om du uppfattade det så..

nu börjar jag lacka ur. ingen update sedan i lördags... hur lång tid kan det ta? var inne o fingrade på en standard 15,4'' igår. tyckte den var rätt mycket snabbare än den något äldre modellen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-28 10:46
Ursprungligen av c-man_blurayking:

nu börjar jag lacka ur. ingen update sedan i lördags... hur lång tid kan det ta?

Tog 9 dagar innan det hände något för mig.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-28 10:46
Ursprungligen av c-man_blurayking:

nu börjar jag lacka ur. ingen update sedan i lördags...

Samma här. Ovissheten är värsta visheten

Ursprungligen av Hallon:

Samma här. Ovissheten är värsta visheten

räknade att det tog 7-8 arbetsdagar att få den skickad... dvs inte klar för shipment på 4 dagar som de skrivit ut på sidan. bara det suger ju. oavsett askmoln eller ej kan man ju göra klart bygget av datorn..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-28 10:52
Ursprungligen av c-man_blurayking:

räknade att det tog 7-8 arbetsdagar att få den skickad... dvs inte klar för shipment på 4 dagar som de skrivit ut på sidan. bara det suger ju. oavsett askmoln eller ej kan man ju göra klart bygget av datorn..

Det är surt, men det har nog varit hög efterfrågan på de nya modellerna så gissningsvis har Apple haft häcken full.. Vore guld om den kom innan helgen, men jag tror ärligt talar inte det kommer hända.

Ursprungligen av Hallon:

Det är surt, men det har nog varit hög efterfrågan på de nya modellerna så gissningsvis har Apple haft häcken full.. Vore guld om den kom innan helgen, men jag tror ärligt talar inte det kommer hända.

nä precis... ska fortsätta spy galla tills den kommer vill ju "switcha" på riktigt

  • Oregistrerad
  • 2010-04-28 13:57

Kastar mig till fönstret så fort jag hör något större fordon närma sig Spänningen är olidlig!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-28 13:58

NU ÄR DEN HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOOO!!

Ska försöka höra av mig senare med intryck om jag kan slita mig ifrån den

Hoppas alla andra får den snart också. Nu kör vi!

Ursprungligen av Merla:

NU ÄR DEN HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOOO!!

Ska försöka höra av mig senare med intryck om jag kan slita mig ifrån den

Hoppas alla andra får den snart också. Nu kör vi!

Gratulerar! Väntar fortfarande på min

  • Oregistrerad
  • 2010-04-28 14:35

Nu kom min!!! Weeeehooo

Bevaka tråden