Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-04-29 17:00

hon är så tyst, snabb och trevlig att se på:p
mbp 15" i5 High res.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-04-29 17:15

Är det någon som har fått leverans senare än 17?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-29 15:51

Beställde 15" i7 Hi-res Glossy, 8GB RAM på releasedag någon timme efter release hos MacSupport i Lund. Mailade dom idag och frågade whats up och fick till svar:

"Tyvärr ser jag inget tillförlitligt leveransbesked. Kan bara hålla tummarna för att den dyker upp inom någon vecka eller så."

Tycker det är kass att det tar sån tid, uppenbarligen har flera av er fått era levererade trots att de är BTO som min.

Ursprungligen av Naw:

Beställde 15" i7 Hi-res Glossy, 8GB RAM på releasedag någon timme efter release hos MacSupport i Lund. Mailade dom idag och frågade whats up och fick till svar:

"Tyvärr ser jag inget tillförlitligt leveransbesked. Kan bara hålla tummarna för att den dyker upp inom någon vecka eller så."

Tycker det är kass att det tar sån tid, uppenbarligen har flera av er fått era levererade trots att de är BTO som min.

skandal tycker jag med. sista gången man beställer via webben i apples shop...

Sitter och läser/ skriver detta på min nya 13" Macbook Pro. En switcher som är galet nöjd änsålänge. Vilken dator !!

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-04-29 16:42

Jaha, då har man väntat sedan 09 imorse förgäves. Leveranser fram till klockan 17 och ingen budbil så långt ögat når.
Landet suger!

  • Oregistrerad
  • 2010-04-29 16:40

Jag har lite repor på mitt topcase över högra hörnet på min touchpad. Syns mest från en viss vinkel så jag vet inte om jag pallar att få det åtgärdat men lite trist är det ju alltid..

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2010-04-29 17:58

Har nu fått min MBP 15" i7 efter att ha jagat runt en TNT-skåpbil runt halva Göteborg. Jag är oerhört positivt överraskad över bland annat skärmen. Jag jobbar en del med foto och den högupplösta anti-glareskärmen är enastående bra. Om någon har tvivel inför den. Glöm dem.

Ursprungligen av Deep:

... Jag är oerhört positivt överraskad över bland annat skärmen. Jag jobbar en del med foto och den högupplösta anti-glareskärmen är enastående bra. Om någon har tvivel inför den. Glöm dem.

Kan bara hålla med. (17" i7 med AntiGlare) Helt fantastiskt skärm! Med den höga upplösningen känner jag inga begränsningar som jag gjorde innan med min gamla MBP 15".

verkligen snabbt av UPS! skickades natten den 27de och nu sitter jag här med den, så lycklig

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-29 19:12

Jag gillar verkligen nya touchplatteskrollningen.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2010-04-29 21:22
Ursprungligen av h_e:

Jag gillar verkligen nya touchplatteskrollningen.

How do you do that?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-29 21:28
Ursprungligen av Deep:

How do you do that?

Dra 2 fingrar upp eller ner. Funkar som en iPhone.

Ursprungligen av h_e:

Dra 2 fingrar upp eller ner. Funkar som en iPhone.

bra av apple. de lovade mig uppdaterad status. fick jag någon uppdaterad status? Nej då. jäkla skit.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2010-04-29 21:46
Ursprungligen av h_e:

Dra 2 fingrar upp eller ner. Funkar som en iPhone.

Oh. Fungerar strålande. Tack!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-29 22:25
Ursprungligen av Deep:

Oh. Fungerar strålande. Tack!

2 fingerscroll funkade på min gamla MacBook Pro från 2006 så det är inget nytt

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-29 23:59
Ursprungligen av Jetwash:

2 fingerscroll funkade på min gamla MacBook Pro från 2006 så det är inget nytt

Skillnaden ar att den nu har momentum, som iPhonen.

Idag fick jag äntligen min Macbook Pro!

Jag har spenderat fem timmar i sträck med att bekanta mig med OSX och installera diverse program. Skoj!

Men varför kör de inte med någon Delete-knapp på tangenbordet?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-30 00:26
Ursprungligen av thekingofme:

Men varför kör de inte med någon Delete-knapp på tangenbordet?

cmd+ backspace är delete i Finder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-30 19:54
Ursprungligen av Jetwash:

cmd+ backspace är delete i Finder.

... och fn + bkstg i alla andra sammanhang

Ursprungligen av ztrafe:

... och fn + bkstg i alla andra sammanhang

jag är ju nybliven switcher o får klumpen nästa vecka o ska byta disk men undrar bara vilken knapp man håller inne för att boota ifrån skiva då jag ska göra en ren installation av OSX.

Ursprungligen av c-man_blurayking:

jag är ju nybliven switcher o får klumpen nästa vecka o ska byta disk men undrar bara vilken knapp man håller inne för att boota ifrån skiva då jag ska göra en ren installation av OSX.

C, eller Option/Alt om du vill få upp en bootmeny.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-30 20:44
Ursprungligen av c-man_blurayking:

jag är ju nybliven switcher o får klumpen nästa vecka o ska byta disk men undrar bara vilken knapp man håller inne för att boota ifrån skiva då jag ska göra en ren installation av OSX.

Om du stoppar in en helt tom hårddisk/SSD så kommer Mac:en att boota från CD:n, utan att behöva trycka på nåt. Det du får göra sen är att starta Skivverktyg uppe i menyn och skapa en partition under installation.

Ursprungligen av Jetwash:

Om du stoppar in en helt tom hårddisk/SSD så kommer Mac:en att boota från CD:n, utan att behöva trycka på nåt. Det du får göra sen är att starta Skivverktyg uppe i menyn och skapa en partition under installation.

ah nice! är ju bara en 80 gb så det räcker ju men en partition... eller?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-30 20:54
Ursprungligen av c-man_blurayking:

ah nice! är ju bara en 80 gb så det räcker ju men en partition... eller?

Japp, om du sen väljer att testa Bootcamp och installera Windows 7 t.ex. så kommer den att skapa en partition åt dig i OS X. Den kan du sen ta bort om du inte vill ha kvar Bootcamp.

Ursprungligen av Jetwash:

Japp, om du sen väljer att testa Bootcamp och installera Windows 7 t.ex. så kommer den att skapa en partition åt dig i OS X. Den kan du sen ta bort om du inte vill ha kvar Bootcamp.

just ja... det skulle jag ju slänga in oxå... aja. tack för tipsen iaf.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-30 00:23
Ursprungligen av h_e:

Skillnaden ar att den nu har momentum, som iPhonen.

Jaha men säg det då jag läste bara "dra". Såg också att 3 fingerscroll uppåt tar en till sidans topp, inte dumt.

Ursprungligen av Jetwash:

Jaha men säg det då jag läste bara "dra". Såg också att 3 fingerscroll uppåt tar en till sidans topp, inte dumt.

Funkar inte på min 3 fingerscroll upp händer inget

Ursprungligen av Unbalanced:

Funkar inte på min 3 fingerscroll upp händer inget

i firefox funkar det men inte i tex Safari, det har helt enkelt med att FF lagt till det själva.

  • Oregistrerad
  • 2010-04-30 08:36

fyra fingrar upp och ner är ju bara för mysigt <3 nya touchpaden!

Bevaka tråden