Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Märkte du stor skillnad på 4 och 8 GB ram?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Märkte du stor skillnad på 4 och 8 GB ram?

Det kan jag inte påstå att jag gjort, men har heller inte haft några "sega" stunder nu när det sitter 8GB i. De åkte ju in så fort i maskinen att jag inte hann känna efter med 4GB.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-12-21 20:44

Stillsam tråd, tänkte liva upp den lite.

Jag har äntligen införskaffat en ny MBP Core i5 2,4GHz, 4GB RAM, 320GB HD.
En sån mysig maskin.

Jag har flyttat över alla mina prylar med Flyttassistenten från min Santa Rosa MBP, dock inte
min SSD ännu, väntar nog några dagar med det.

En liten summering efter första timmarna:
Äntligen ett tangentbord med svenska tangenter, förhoppningsvis blir det färre feltryckningar framöver..

Det bästa är batteriet, just nu på 91% och 6.16 timmar kvar, skönt att slippa ladda så ofta.

Dock tycker jag nog att lösningen med bakgrundsbelysning på tangentbordet var bättre på den gamla modellen, på denna lyser belysningen igenom mellan tangenterna och plåten.
En liten detalj som inte stör funktionen, bara mitt ordningssinne som får sig en stöt.

En annan sak att vänja sig vid är den glansiga skärmen, men den har en otrolig ljusstyrka, just nu kör jag på endast tre prickar, fullt tillräckligt i ett halvskumt rum framför TV'n.

Lite kul att den medföljande handboken, om man nu ska kalla det lilla häftet så, visar hur man uppgraderar med mer minne, byte av hårddisk och annat.
Lite ändrat tankesätt hos Apple?

Förvisso har jag några funderingar, till exempel ser jag i 'About this Mac' att hårddisken har förhandlat sig till en SATA-I-hastighet (Negotiated link speed 1,5 Gigabits), har ni andra samma i era maskiner ?
För trött hårddisk kanske, 320GB; 5400 rpm ?

Och som avslutning något helt annat, finns det en widget för Dashboard som visar vilket grafikkort som är aktivt ?

Ursprungligen av mattiL:

Och som avslutning något helt annat, finns det en widget för Dashboard som visar vilket grafikkort som är aktivt ?

Det kanske det finns, men sök på gfxCardStatus så hittar du ett program som tvingar datorn att köra på det grafikkort som du vill. Och det hamnar i menyraden.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-12-22 12:41

Ok, tack för tipset.

Jag ska söka lite mer efter en widget, det är mest en kul grej då jag sällan (aldrig) belastar datorn med spel eller ansluter en extern skärm till den.

Bevaka tråden