Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av rk:

Vi har lagt en liknande BTO-beställning men via Kullander idag. Peacerich, fortsätt gärna att posta hur det går då jag inte kan följa vår order. 6 maj, hmm... Tre veckor, fy vad lång tid!

Hah, det stod mellan att beställa på applestore eller på Kullander för mig. Men eftersom det är en specialbeställning som de ändå måste skicka efter föredrog jag att ha koll på leveransen själv och beställde genom applestore.

Tre veckor är lång tid ja, men å andra sidan får jag exakt den dator jag vill ha också.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-19 00:08
Ursprungligen av Iphone77:

"Budfirmans spårningsnummer
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort"

Lider av samma problem sen i lördags kväll. Vulkanen har väl för faen inte slagit ut UPS datorer också. Grmbl.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-18 18:39

Hoppsan, undrar varför det inte gick genom tullen. Stickprov måntro? Kusligt...

Har idag flugit med 3 avgångar inom skandinavien. Lite folk på flygen, tomt på flygplatserna.
Fraktflyg borde kunna flyga. Annars kan dom ju mörka dem som "test flyg"

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-18 21:48

Ser också fram emot det! Har varit alldeles för mycket ångest för en lanseringstråd senaste sidorna

Nu har jag fått min faktura från Apple. Hade varit roligare att få datorn. Nu blir det spännande att se om det händer något på UPS. Är den på väg med lastbil/båt eller har den fastnat i Köln?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-19 10:40

Apple säger att min dator förmodligen kommer skickas från Kina i morgon eller på onsdag. Gött med lite info!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-19 12:28
Ursprungligen av newcastle:

Nu har jag fått min faktura från Apple. Hade varit roligare att få datorn. Nu blir det spännande att se om det händer något på UPS. Är den på väg med lastbil/båt eller har den fastnat i Köln?

Fick detta som svar idag av UPS när jag frågade lite:

Ursprungligen av UPS:

I nuläget kan vi ej exakt svara på när paketet beräknas anlända till Sverige utan man får spår sina sändningar på Shipping, Freight, Logistics and Supply Chain Management from UPS. UPS kommer att försöka få iväg sändningar med långtradare men i vilken utsträckning går ej att svara på.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-19 11:05

Beställde du den 13:e Hallon?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-19 11:15
Ursprungligen av Ricard:

Beställde du den 13:e Hallon?

Japp.
En från Apple mailade mig för att fråga om jag beställde åt ett företag eller privatperson eftersom jag skrivit in mitt momsreg.nr. men inte hade skapat ett företagskonto..
Jag passade på att fråga henne lite och hon sa att datorn borde skickas direkt efter att de 4 "bygg"-dagarna har gått, vilket är i morgon (eftersom dom noterade min betalningen först den 15:e).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 12:14

Beställde min MacBook Pro 13" den 15:e april. Enligt UPS-sökningen har min beställning följande status:

SHANGHAI, CN 17/04/2010 12:16 URSPRUNGSSKANNING

Ringde UPS och han sa att den inte lämnat Shanghai än. Lite oklart om Arlanda kommer att öppnas för ankommande flyg. Man kunde återkomma i eftermiddag och fråga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-19 12:50

Beställde MBP 13.3/2.4/2X2GB/250/SD-SWE Apr 13, 2010 kl. 12:52 PM GMT och den är fortfarande inte skickad.
Prel lev 22 April, lär ju bli tight!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-19 14:20

Mailade och kollade med UPS om hur reseplanen såg ut. Den ska iaf direkt från tyskland till sverige och inte en sväng förbi nederländerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 15:41

Nu har jag fått nytt leveransdatum till 22/4. Får hoppas att det är det datum som gäller nu.

  • Oregistrerad
  • 2010-04-19 16:14

Min är kvar i Shanghai Beställde 14/4.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-19 16:25
Ursprungligen av Iphone77:

Min är kvar i Shanghai Beställde 14/4.

Har du fått nått trackingnummer än? Jag har fortfarande inte fått nått, trots att den tydligen skickades i fredags.

  • Oregistrerad
  • 2010-04-19 16:40

Nej inget trackingnummer men jag ringde apple och frågade. Min står som skickad den 17:e men hon sa att den förmodligen var kvar i shanghai.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 16:45

Är så fruktansvärt surt det här! När den äntligen kommit så blir det såna här problem, dagens I-landsproblem jag vet, iom allt folk som sitter fast lite här och där, men ändå!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-19 17:23

Min ligger i Shanghai sedan i lördags morse enligt senaste uppdateringen på UPS. Har trackingnummer, men det lär väl inte röra på sig mer för det. Luftrummet verkar ju vara på väg att stängas igen, och jag vet inte om det ens hann öppna nere i Tyskland

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-19 22:32

Fick min 15" i7 idag!
Butiken hade fått en batch med datorer till huvudkontoret och var sjyssta nog att låta mig hämta min där idag då de egentligen var menat att de skall ut till kund imorgon. Jag vet inte om det var samlat med folk som hade förhandsbokat plus några till försäljning eller om det bara var förhandsbokade datorer (beror nog på hur lång listan var).
*glad*

  • Oregistrerad
  • 2010-04-19 22:42
Ursprungligen av Drakfot:

Fick min 15" i7 idag!
Butiken hade fått en batch med datorer till huvudkontoret och var sjyssta nog att låta mig hämta min där idag då de egentligen var menat att de skall ut till kund imorgon. Jag vet inte om det var samlat med folk som hade förhandsbokat plus några till försäljning eller om det bara var förhandsbokade datorer (beror nog på hur lång listan var).
*glad*

Grattis!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 07:51
Ursprungligen av Drakfot:

Fick min 15" i7 idag!
Butiken hade fått en batch med datorer till huvudkontoret och var sjyssta nog att låta mig hämta min där idag då de egentligen var menat att de skall ut till kund imorgon. Jag vet inte om det var samlat med folk som hade förhandsbokat plus några till försäljning eller om det bara var förhandsbokade datorer (beror nog på hur lång listan var).
*glad*

Vi vill ha bilder vi vill ha bilder! :cool::D

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-20 14:05
Ursprungligen av NBK:

Vi vill ha bilder vi vill ha bilder! :cool::D

Skall försöka ta några bilder när jag kommit hem idag, den jag tog snabbt igår vart alldeles för mörk.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-20 00:10

Oh, det händer grejer!

Citat:

KOELN (COLOGNE), DE 19/04/2010 23:48 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING

och sen

Citat:

SHANGHAI, CN 20/04/2010 6:24 EXPORTSKANNING

Kanske jag ropade hej...

Senast redigerat 2010-04-20 01:22
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 08:56

På den nya 13".arn, "instegsmodellen" står det:
# Katalognummer: MC374S/A
på Apple's hemsida.

Kommer detta stå på kartongen när man köper den sen? Så jag inte går iväg ur butik med den "gamla" modellen?

Ursprungligen av NBK:

På den nya 13".arn, "instegsmodellen" står det:
# Katalognummer: MC374S/A
på Apple's hemsida.

Kommer detta stå på kartongen när man köper den sen? Så jag inte går iväg ur butik med den "gamla" modellen?

Ja, det står på en etikett någonstans på kartongen.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-04-20 10:31

KOELN (COLOGNE), DE 20/04/2010 9:20 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING / FRISLÄPPT AV FÖRTULLNINGSKONTOR. NU I TRANSIT FÖR LEVERANS

Hej!

Innebär detta att den lämnat Köln och är på väg mot Sverige?

Tyvärr, det meddeladet har jag haft sen den 18:e, betyder nog bara att dokumentationen är klar. Datorn är kvar i Shanghai.

Tyskland har tydligen inte öppnat sitt luftrum ännu. Eventuellt ska dom öppna efter kl 14 idag. Om inte läget förändras igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 14:58
Ursprungligen av ionas84:

KOELN (COLOGNE), DE 20/04/2010 9:20 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING / FRISLÄPPT AV FÖRTULLNINGSKONTOR. NU I TRANSIT FÖR LEVERANS

Hej!

Innebär detta att den lämnat Köln och är på väg mot Sverige?

Jag har samma status på min UPS avsändelse. Mitt beräknade leveransdatum på Apples order status sida är fortfarande 19e april.

Jag tyckte informationen på UPS sida var så otydlig så jag ringde UPS och de sa att försändelsen inte lämnat Shanghai ännu. Verkar som om att det bara är information om paketet som anlänt i Köln eller något liknande.:'(

Ursprungligen av newcastle:

Nu snart 2 dygn sedan min var klar för transit i Köln. Förhoppningsvis är den i sverige snart.

Fast lastbilen kanske har vulkaniserade däck...

De sa dessutom att försändelsen var menad att flyga vidare från Köln till Sverige men att de jobbade på att försöka lösa alternativa transportsätt för leveranser som skulle fraktats med flyg.

Ursprungligen av NBK:

På den nya 13".arn, "instegsmodellen" står det:
# Katalognummer: MC374S/A
på Apple's hemsida.

Kommer detta stå på kartongen när man köper den sen? Så jag inte går iväg ur butik med den "gamla" modellen?

Ja, det ska stå.

Men även utan den koden så ser du ju ändå skillnad på processorhastigheten.

Gamla modellen: 2,26 GHz och 2,53 GHz
Nya modellen: 2,4 GHz och 2,66 GHz

Och detta står tydligt på kartongen.

Så risken att råka köpa den gamla modellen är nog minimal.

Bevaka tråden