Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Företag som sköter bokföring etc. för frilansare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Nu iom att startkapitalet för aktiebolag sänkts till 50,000 samt redovisningplikten för mindre aktiebolag tagits bort tänkte jag starta aktiebolag. Yey!

Någon som vet ett ekonomiföretag som har vana med att sköta små (enmans-) företags bokföring etc? Eller vet någon en bra sajt som listar sådana företag?

(För att inte verka helt lat så kan jag säga att ja, jag har googlat och hittat företag själv, men jag är nyfiken på vad som finns här på 99 genom "word of mouth"..)

Med vänliga hälsningar
/soul8o8

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 16:18

Alla redovisningsföretag som normalt riktar in sig på större aktiebolag klarar nog av jobbet med en klackspark, däremot kanske de inte är prisvärdast.

SpeedLedger - Bokföringsprogram/bokföring - SpeedLedger e-bokföring

Kör hela rasket över nätet, själv.

Gå in på support, välj "kör Speedledger demo", prova?

Vi använder det i skolan för att lära oss bokföring

Senast redigerat 2010-04-22 18:07
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-22 17:26

Det kan ju vara bra om du berättar vilken ort du finns på och söker hjälp.

Och som alltid i trådar som dessa, redovisning och revision är inte samma sak. Det är revisionsplikten som eventuellt ska avskaffas, beslut har väl ännu inte tagits?

Hej igen och tack för svar!

Jag är i huvudsak i Stockholm, men kommer bo något år i taget på olika ställen i Europa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 21:17

soul808, jag har några olika skicka ett PM till mig så kan jag skicka dig vidare till någon beroende på hur stort jobbet är, och vad det får kosta.

1
Bevaka tråden