Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få iPhone att fungera klockrent med BT headset (AD2P)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 13:24

Många vet att man svurit över hur dåligt det fungerar med olika BT stereoheadset med iPhone. Nu är det över

I Cydia finns något som heter "Music Controls" i deras senaste update så har dem fixat enormt bra stöd för dessa hörlurar. Nu fungerar det klockrent att byta låt, svara, samt höja och sänka med samtliga BT-headset jag har testat.

Music Controls kostar endast 5 dollar, tro mig det är värt det.

Notis i programmet kan du även länka så att knapparna i dina vanliga hörlurar och BT-hörlurar fungerar till samtliga program, såsom Spotify.

Kombinera detta även med backgrounder (som är gratis) så kan du köra Spotify i bakgrunden, precis som med iPod.

Stort tack för tipset!!!

Någon som vet om man kan få Sony Ericsson HBH-IS800 att fungera med denna app?

Det finns ingen volymkontroll på det headsetet vilket har gjort att den inte har fungerat med iPhone tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-17 08:53

Jag måste fråga är det någon som lyckats få till kombinationen orginalheadset, Spotify på 4.0.1 och 'Music Controls' från Cydia?

Jag vill kunna bläddra mellan låtarna med +/- knapparna på mitt headset men får inte till det, en del påstår att dubbelklick på +/- skall fungera men inte för mig?

1
Bevaka tråden