Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på case, screen protector och back protector

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-05-05 12:16

Hej!

Jag har förhoppningsvis en iPad på ingång (om personen i fråga får tag på någon i NY, vilket inte verkar vara det lättaste...) och undrar nu hur man ska hitta "det bästa" av den djungel som finns vad gäller skärmskydd, väskor osv.

Jag funderar på att beställa ett PowerSupport Crystal Film från powersupport.com, men det kostar 50 dollar med frakt (vilket känns väldigt dyrt).

Jag har PS-crystal film till min 2G-iPhone och den har verkligen fungerat superbra, så jag är lite rädd att andra märken inte ska vara lika bra.

Invisible Shield har brorsan på sin iPhone och det tycker jag inte om alls, det känns "segt" när man drar fingret över det, så det går bort.

Sen funderar jag på antingen Apple-caset eller Macally Bookstand som alltiallo-skydd.

Sen funderar jag på om man ska köpa ett skin till baksidan. (fast då kanske man inte behöver någon case).

Har kollat lite priser och omdömen på/om BodyGuardz, BestSkinEver osv...

Det är en djungel därute som sagt och jag har läst både det ena och det andra, bra och dåligt.

Många frågor och funderingar, men man vill ju att det ska bli "perfekt".

Help me people, you´re my only hope.

Vad använder ni?
Vad har ni för erfarenheter av screen-protector av andra märken, behövs det ett case osv...

Mvh Anders

Jag tycker att det är grymt överskattat med massa skin och skärmskydd och stuff. Jag har en iPhone och nu en iPad och har inte något plast eller något sånt över skärmen, funkar kanon ändå, inte en enda liten repa.
Sen har jag ett skinfodral till iPhonen som jag har den i när den ligger i fickan, men det är ju en annan sak.
Till paddan har jag ett enkelt tygfodral som jag bad min faster sy åt mig, bara så att den inte ligger och skaver mot något i väskan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-05 13:17

Mina barn älskar iPaden, problemet är att t.o.m jag tycker att en naken padda är svår att hålla i och alldeles för enkel att tappa så det fick bli Apples fodral. Den sträva ytan gör den lätt att greppa och risken för att tappa den är nu näst intill minimal... hoppas jag. Vad gäller iPadskärmen så har jag hittat två små repor, troligen från putsduken, men jag tycker en plastfilm förstör upplevelsen alldels för mycket så jag får leva med det.... jag vet iaf att skärmen inte spricker om jag tappar den, caset skyddar mig i de flesta situationer

Min 3GS fungerar naturligtvis bäst utan skal den med, men samma sak här - ett tunt silikonskal har räddad mig/den en handfull gånger den senaste tiden!

  • Medlem
  • 2010-05-05 13:25

Hmm.

Jag tycker också att iPaden egentligen är för snygg för att läggas i case och bakom skins, men precis som du FreddeB, har min iPhone 2G åkt med skärmen före ner på en vass kant på åkgräsklipparen inte mindre än TVÅ gånger! Då har PS-crystal-skyddet räddat mig. Helt otroligt egentligen.

FreddeB >> Hur tycker du apples case är?

Jag känner mig lite skeptisk till "de vassa kanterna" på sidorna, samt att den verkar lite vinglig när man ställer ner den. Men jag är sugen på den, apple är ju alltid apple.

Tack för båda svaren så långt.

Keep ´em coming.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-05 14:48

kosse, jag har bara testat just Apple's case så hur det står sig mot konkurrenterna vette sjutton. Precis som du nämner så är det lite vingligt i uppfällt skick, kanterna tycker jag inte stör så mycket. Överlag är det mycket hög kvalitet på arbetet - precis som vi är vana vid

  • Medlem
  • 2010-05-05 15:27

Yes, såg också att de hade lite smått och gott på Din kompletta butik för iPod-tillbehör | ishop.nu.

Synd att de inte har Power Supports Crystal Film. Det hade varit smidigare än att beställa från USA.

Synd också att de inte har Apples original Case. Det vore också smidigare än att beställa från USA.

Men Macally finns ju. Det verkar också juste.

  • Medlem
  • 2010-05-07 11:53

Kan uppdatera lite här.

Jag har beställt Best Skins Ever "full body kit"-film för 21 dollar med frakt. Inte så farligt.
(att jag tog full body istället för bara "back" beror på att det bara skiljer 2 dollar mellan back och full)

iPad-case (apples) är också beställt.
Sen funderar jag på att beställa PowerSupports skärmskydd. Fast jag inväntar BSE först.

Ha det!

  • Medlem
  • 2010-05-28 17:58

Uppdaterar här lite, så får den som är intresserad läsa.

Jag beställde som sagt Full-body-kit från BSE från USA. Jag installerade bara baksidan, då jag köpte ett PowerSupport Crystal Film för att använda till skärmen.

Hur gick det då att slänga på skydden?

well...

Jag hade kikat på otaliga filmer på youtube om hur man ska göra, (perfektionist som jag är) och ställt in mig på att det skulle vara skitjobbigt att sätta på skydden utan att få damm under.

Jag började med skärmskyddet, då det är viktigast. Gick lätt som en plätt! Helt otroligt lätt att ta på och inte ett dammkorn under!

BSE gick också bra, jag blandade lite tvållösning och sprayade på skyddet och satte på det. Jag har dock en liten "damm-tråd" under, men det är inget som stör, då det är på baksidan.

Nu inväntar jag Griffins Elan Passport från USA.

Återigen, det är verkligen en underbar maskin.
Nu ska jag plåta mig med iPaden, så jag kan lägga upp ett foto i en annan tråd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-27 15:13
Ursprungligen av kosse:

Jag beställde som sagt Full-body-kit från BSE från USA. Jag installerade bara baksidan, då jag köpte ett PowerSupport Crystal Film för att använda till skärmen.

Varifrån köpte du din PowerSupport Crystal Film för iPad? Jag funderar på att köpa en sådan, alternativt PowerSupport Anti-Glare Film.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-28 19:03
1
Bevaka tråden