Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ändra så att upptaget ton når den som ringer mig?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När någon ringer mig då jag pratar i telefonen så går det fram 5-6 signaler, därefter går mitt mobilsvar in.
Kan man göra någon inställning så att det går fram 3-4 signaler, och sedan tutar det upptaget istället?
Detta så att den som ringer förstår att man pratar i telefonen.
Det är alltså bra om det går fram några signaler innan upptaget tonen, så jag har chansen att avbryta pågående samtal för att istället ta det inkommande.

Har en 3gs, Telia, ej jailbreakad

tackar tackar
Nicke

Mig veterligen så är enda alternativet att stänga av mobilsvar!

Stänga av mobilsvar men se till att ha Samtal väntar.

Alternativet är väl att dubbelklicka på sleep-knappen när man inte vill svara. Kommer dock inte ihåg om det blir upptaget eller röstbrevlåda då...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-07 18:22

Archangel; det beror på vilken inställning du har, har du att vid upptaget ska telesvar gå in så är det ju så.

Till TS, detta är inte möjligt, du kan avvaktivera din telesvar men inte få så att det tutar upptaget.
Du måste trycka på powerknapp för att få upptaget på din iPhone!

Har du inte samtal väntar på så blir det upptaget direkt. Kanske alternativet för dig?

Jag tycker det är trist att - hos Telia i alla fall - man inte kan ha på svarare men vägra inspelade meddelanden. Jag vill ju gärna ha ett meddelande som förklarar att dom istälet ska SMSa eller maila om dom vill kommunicera - men jag vill inte att dom efter ett pip ska kunna babbla in en massa skit som tar upp min tid med att avlyssna :-D. Kan det vara så svårt att ha en "halv" svartjänst? Är detta för avancerat för Telia? Eller har jag missat något? KAN man ha det som jag vill?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 19:48
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tycker det är trist att - hos Telia i alla fall - man inte kan ha på svarare men vägra inspelade meddelanden. Jag vill ju gärna ha ett meddelande som förklarar att dom istälet ska SMSa eller maila om dom vill kommunicera - men jag vill inte att dom efter ett pip ska kunna babbla in en massa skit som tar upp min tid med att avlyssna :-D. Kan det vara så svårt att ha en "halv" svartjänst? Är detta för avancerat för Telia? Eller har jag missat något? KAN man ha det som jag vill?

Men om du inte använder röstbrevlådan till något annat så är det väl inget problem, om du bara informerar i röstsvaret om att du inte kommer att lyssna på vad de säger... fast det vill de kanske inte tro på?

Kanske såna som också bestämmer möte efter att den andra parten har lagt på luren...?

Jag kanske bara är oinsatt, vad kan det få för konsekvenser att ha oändligt många oavlyssnade meddelanden på sin svarare?

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tycker det är trist att - hos Telia i alla fall - man inte kan ha på svarare men vägra inspelade meddelanden. Jag vill ju gärna ha ett meddelande som förklarar att dom istälet ska SMSa eller maila om dom vill kommunicera - men jag vill inte att dom efter ett pip ska kunna babbla in en massa skit som tar upp min tid med att avlyssna :-D. Kan det vara så svårt att ha en "halv" svartjänst? Är detta för avancerat för Telia? Eller har jag missat något? KAN man ha det som jag vill?

Som de andra säger så spelar det ju ingen roll om man inte ska lyssna av skiten.

Men kan man inte på Telia få som på Telenor att de skickar ett MMS med meddelandet? Om någon lämnar ett meddelande på min telefonsvarare får jag ett MMS som ser ut att komma från den personen, med röstmeddelandet. VIll man inte lyssna av är det ju bara radera skiten direkt.

"Hej, du har kommit till min svarare - som jag aldrig lyssnar av. Näfan, skicka ett mail till bananshhtt@tjofräs.se eller SMSa över skiten - numret har du ju redan!"

Tack för era svar.
Om jag väljer att ta bort "samtal väntar", så får den som ringer direkt upptagetton, och jag får därmed ingen chans att ev. ta det samtalet.
Jag får helt enkelt göra så att om någon ringer så kollar jag på skärmen om jag vill svara eller ej.
Och vill jag inte det, så trycker jag på "ignorera", då tutar det upptaget hos ringaren.
Detta är helt ok för mig.

Tack igen.

Jag har Tele2 och använder halv svarstjänst där jag ber de som ringera att jag inte lyssnar av, likväl fylls telefonsvararen med folk som tror de kan lämna meddelanden! Men stör väl inte så mycket förutom när jag skall ändra /svar då måste alla lyssnas igenom före du kommer till ändra

Edti: tror jag skall stänga av rättstavning på iPad då det ofta blir tok!

Halft OT: Telia har kommit med en ny tjänst där du kan få SMS med alla missade samtal. Det är väl främst avsett för de samtal som kommer medan du inte har täckning eller samtalen av någon anledning inte når fram till din telefon (då syns de ju i samtalslistan).

Du skickar ett SMS med texten "VMSPÅ" till 4466 för att aktivera funktionen.

1
Bevaka tråden