Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Böcker till iPad

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-16 11:25

Var hittar man böcker till iPad?
Vad jag har förstått så är iTunes bokhandel stängd för Svenska konton samt USA (fejkade) där man använder Itunes Giftcards.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-05-16 13:06

Ett tips är appen Free Books som påstås ha tillgång till 23469 gratis böcker...

Antar att man kan läsa alla vanliga eBöcker i pdf format utan problem... ?

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-16 13:42
Ursprungligen av LCR:

Antar att man kan läsa alla vanliga eBöcker i pdf format utan problem... ?

LCR

Inte specifikt i Apples program iBooks, men det finns så klart en drös med tredjepartsprogram som kan visa PDF.

Ursprungligen av LCR:

Antar att man kan läsa alla vanliga eBöcker i pdf format utan problem... ?

LCR

Du kan läsa epub böcker i apples ibook program. Så bara att konvertera dina pdf eller skaffa en pdf-läsare.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-05-16 15:41

iBooks Store har mängder av gratis-böcker, bara att ladda hem direkt i butiken. Så någon Free Books-app eller liknande behöver du inte lägga in

I övrigt läser iBooks vanliga ePub-böcker utan DRM, bara att synka upp via iTunes.

Ursprungligen av akesson:

iBooks Store har mängder av gratis-böcker, bara att ladda hem direkt i butiken.

Hur hittade man gratis-böcker? Jag måste ha missat något uppenbart, jag såg inga alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-16 16:07

Kontot ar inte sparrat for giftcard-konton

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-16 16:31

Precis som Tangen skriver så kan man använda giftcards från usa.
Köpte en iPad på min semester i Miami som jag kom hem från idag, köpte även ett giftcard och köpte ett par böcker till resan och det fungerade utan problem.

Annars är ju Amazon-kindle appen ett alternativ, så kommer du åt dina böcker även sen när det är släppt i sverige och man byter till sitt svenska konto.

Jag har gjort det följande:

  • Skaffade ett giftcard-konto ($10) från USA iTunes Store, så jag kunde ladda ner iBooks, en kompis köpte ett giftcard åt mig

  • Laddade ner böcker frånBaen Free Library, Baen Books är jäkla bra om man är minsta intresserad av Science Fiction och Fantasy. Deras affärside är att om du läser lite av deras gratis böcker så köper du flera sedan.

  • Baen Books säljer också ePub formaterade böcker,Baen Books Science Fiction & Fantasy, ePub böcker kostar bara $6 och har ingen DRM

  • epubBooks: Free eBooks for your iPadhar också gratis böcker som inte täcks av copyright längre

  • Amazon Kindle App är gratis att ladda ner och på Amazon så kan man köpa massor av böcker (Jag kommer inte ihåg om jag gjorde det på den amerikanska AppStore eller den svenska)

  • Dessutom har jag använtCalberför att konvertera eböcker som jag hade tillgängliga i RTF format. Caliber kan också hämta artiklar från webben och automagiskt konvertera dem till ePub format. Till exempel så kan man hämta hela Economist Print Edition från webbsajten och få den som ePub utan att behöva lyfta ett finger (jag har en prenumeration på Economist, men om du inte har det så kan Caliber ta hem alla öppet publicerade artiklar)

  • Project Gutenberghar också ePub formaterade böcker som inte är under copyright längre, men jag har inte provat några därifrån ännu.

Med andra ord det finns massor att läsa, både gratis och mot betalning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-16 17:32

Detta var en guldgruva!

Baen Books Science Fiction & Fantasy - Home Page

Tack för tipset, här skall handlas!

Ursprungligen av bjelkeman:

Jag har gjort det följande:

  • Skaffade ett giftcard-konto ($10) från USA iTunes Store, så jag kunde ladda ner iBooks, en kompis köpte ett giftcard åt mig

  • Laddade ner böcker frånBaen Free Library, Baen Books är jäkla bra om man är minsta intresserad av Science Fiction och Fantasy. Deras affärside är att om du läser lite av deras gratis böcker så köper du flera sedan.

  • Baen Books säljer också ePub formaterade böcker,Baen Books Science Fiction & Fantasy, ePub böcker kostar bara $6 och har ingen DRM

  • epubBooks: Free eBooks for your iPadhar också gratis böcker som inte täcks av copyright längre

  • Amazon Kindle App är gratis att ladda ner och på Amazon så kan man köpa massor av böcker (Jag kommer inte ihåg om jag gjorde det på den amerikanska AppStore eller den svenska)

  • Dessutom har jag använtCalberför att konvertera eböcker som jag hade tillgängliga i RTF format. Caliber kan också hämta artiklar från webben och automagiskt konvertera dem till ePub format. Till exempel så kan man hämta hela Economist Print Edition från webbsajten och få den som ePub utan att behöva lyfta ett finger (jag har en prenumeration på Economist, men om du inte har det så kan Caliber ta hem alla öppet publicerade artiklar)

  • Project Gutenberghar också ePub formaterade böcker som inte är under copyright längre, men jag har inte provat några därifrån ännu.

Med andra ord det finns massor att läsa, både gratis och mot betalning.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-05-16 18:29

iBooks använder som tidigare nämnts ePub-formatet för böckerna, och det är ett av de vanligaste formaten för distribution av e-böcker just nu. Programmet är alltså inte knutet till Apples butik annat på annat sätt än att det är väldigt praktiskt att handla därifrån.

Förutom WebScription Ebooks (som främst säljer sf & fantasy åt Baen och några andra mindre förlag), så finns det många andra källor till böcker i ePub-format:

* Fictionwise eBooks: Free eBooks, eBooks for your iPhone, BlackBerry, Android device, Symbian Mobile Phone, Windows Mobile Smartphone, Palm handheld, PC, Mac and more!
* Elib
* Bokus bokhandel > E-böcker

Det viktigaste man bör tänka på att är att undvika böcker som publiceras med DRM. Ofta blir de mycket knepiga att byta från en dator till en annan, särskilt om leverantören av ett eller annat skäl försvinner.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-16 16:53

Ladda hem iBooks om du inte redan har det, och gå in i butiken där. Uppe i högra hörnet. (Finns inte i vanliga storen). Sen finns de lite varstans, sök tex på pride and prejudice eller huckelberry finn.

När jag försöker gå in i butiken så får jag meddelande att den inte kan kontakta butiken. Kollar jag i inställningarna så är rätt (US-inloggning) användare inloggad. Någon som har nån idé?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-16 17:01

Fungerar bra för mig så den är inte nere åtminstonde

Just sett på en iPad fullastad med Qiozk, från aggresive Development. Rätt imponerad!
Där har man dagstidningar till iPad.
- kan ju vara en omväxling till all bokläsning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-19 21:39

PressReader(free) för er som vill läsa DN, SvD, GP och allt vad de nu heter, till morgonkaffet.

I min bok räknas detta som bok

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-20 13:04
Ursprungligen av FreddeB:

PressReader(free) för er som vill läsa DN, SvD, GP och allt vad de nu heter, till morgonkaffet.

I min bok räknas detta som bok

Frågan är hur tusan det kan vara så billigt bara, eftersom tidningarnas egna pdf-prenumerationer ligger högre.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-05-20 13:44
Ursprungligen av FreddeB:

PressReader(free) för er som vill läsa DN, SvD, GP och allt vad de nu heter, till morgonkaffet.

I min bok räknas detta som bok

Upptäckte att bara de första sju nerladdningarna är fria. Sen börjar det kosta pengar. Om något verkar för bra för att vara sant, är det oftast det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 14:39

Så rätt så, det finstilta var alldeles för finstilt för min smak =(

1
Bevaka tråden