Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någonting läser konstant från min hårddisk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett mycket irriterande problem. Någonting står och konstant läser från min hårddisk. Jag kör menumeters och har en grön pil som ständigt lyser och blinkar.

Dessutom sprakar det duktigt om hårddisken, så som det gör när den är strängt upptagen med något. Detta leder till att användandet av datorn går mycket segt och bara att starta ett program kan ta en evighet.

Någon som varit med om detta problem och kanske till och med har en lösning?

Jag kör Mac OS 10.6.3 på en Mac Pro 2x2,66 Ghz från 2006.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-28 18:48

Kan vara om du har för lite RAM-minne. Hur mycket har du?

Har du developer tools installerat? I så fall har du t.ex. ett verktyg som heter iosnoop som spootar ur sig all I/O -info

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-05-28 20:04

Kan det vara att Spotlight-indexeringen har spårat ur? Jag tror det finns trådar om det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-05-29 08:15

Om du har en webbläsare igång och någon hemsida har ett javascript som rullar hela tiden så kan det vara orsaken.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-05-29 12:11

Kan också vara FRA!

Kan också vara FRA!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-05-29 12:28

Eller så är det menumeters som kollar disken stup i kvarten.

Jag läste runt lite och fann att processen mdworker var boven i dramat. Dvs Spotlight-indexeringen. Det lustiga är att den har strulat både torsdag och fredag, men idag när jag drog igång datorn var ordningen återställd.

Det är väl bara le och se glad ut så länge det fungerar.

1
Bevaka tråden