Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone upplåst men ingen service

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bytte från Telia till Tele2. Teliabutik låste upp mobilen. De sa det skulle ta 2-5 dagar. Den tiden har gått och iTunes säger fortfarande att mobilen är utan SIMkort. Tar det så lång tid att få iPhone upplåst via iTunes eller är det något fel?

webulven

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-01 18:57

Har du återställt telefonen?

återställt??? förlåt en okunnings fråga; vad är det?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-01 20:10

För att upplåsningen skall "bita" så måste du i 90% av fallen "återställa" telefonen.

Det gör du genom att ansluta telefonen till datorn, öppna iTunes och när iPhonen dyker upp där så väljer du den stora knappen som det står "Återställ" på. Klart.

Aaaa.... det ska jag pröva... återkommer.

förresten... vad händer om man återställer telefonen? Återställer till vaddå?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-01 20:45

Du behöver inte krossposta...

Det som händer är att den återgår till fabriksinställningar vilket STÅR sidan om knappen.

nux pix, återställer just nu men godkänner inte sim-koden. Alltså är den ännu inte upplåst. Om jag förstår det rätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-01 21:13

Fick du något meddelande om att den var upplåst när du återställde?

Annars är den inte det.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-01 21:36

Sim-koden har ju inget att göra med om det är operatörsupplåst. Om du inte fick ett gratulationsmeddelande att den är upplåst så är den ju som zappee skriver inte upplåst.

Ring Telia eller gå in till butiken igen och be dom fixa det.

Tror knappt det är sant... det funkar. Men vilket bök. Någon på Telia hade sagt att man måste låsa upp SIM-kortetl. Jag gjorde det i gamla mobilen och satte tillbaka det i iPhone. Då funkade det och jag fick iTunes vänliga gratulationer om att mobilen var upplåst.

Sedan säkerställde jag allt och ja- jag kan till och med ringa. Jag har också lyckats med inkommande epost, dock inte utgående...

Vad skulle en sådan som jag göra utan 99mac?

Gå till Telia? Det är 15 mil.
Ringa dem? Ha! Hur många telefonköer har jag inte suttit i för att reda ut detta, både hos Telia (som har minst 20-minuters köer varje gång) och Tele2... varför kan inte ens Telias egen så kallade iPhone support detta?

TACK !!!!!!!!!!!!!!!!!

webulven

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-02 08:23

Jag tycker att 2-5 dagar låter väldigt mycket för lite om du frågar mig..5-10 arbetsdagar låter mer skäligt.
(Enligt min erfarenhet på mitt jobb)

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-03 16:09

Har beställt en upplåsning till min 3Gs från Tre(3). De sa däremot att det kan ta 1-3 veckor. Inte det roligaste att höra men men.

Frågade även i 3butiken om det innebär en återställning av telefonen, vilket killen svarade att det inte gjorde. Dock säger Ni annat om detta. Men jag skall testa att återställa den imorgon.

Undrar bara en sak till. Skall jag ha i mitt 3-simkort eller mitt Tele2-simkort när jag återställer den i iTunes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-03 16:15

Telia=återställning via iTunes
Tre=synka med iTunes

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-03 16:20
Ursprungligen av FreddeB:

Telia=återställning via iTunes
Tre=synka med iTunes

Okaj, tack!

Spelar det alltså ingen roll vilket SIM-kort jag har i när jag synkar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-03 20:12

Nope, välj själv

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-15 09:46

2 veckor har passerat men ännu ingen iPhone upplåst

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 10:06

Ring kundtjänst och kolla att de verkligen lagt in din beställning, ibland har de huvudet under armen...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-15 14:30

Dom tabbade sig första gången genom att ha glömt mig, men för två veckor sen nästintill visade säljaren att beställningen var gjord. Om det nu visar sig att dom glömt igen, trots att jag betalt, tycker ni jag ska visa någon speciell attityd eller begära något, då inget har hänt på 4 veckor?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 14:40

du tjänar ingenting på att spela arg, snarare tvärtom... Visa en förstående attityd och kräv omedelbar service

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-16 17:26

Sant, dock kom jag att tänka på en sak. När man synkar iFånen första gången frågar den om man vill registrera sin telefon. Stämmer detta eller har jag bara fått för mig något?

Om fallet nu är så, så har jag inte registrerat min ännu, hur gör man detta isf?
Kan detta ta bort verkan på upplåsnings-beställningen?

Det har du bara fått för dig..

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-19 11:01

Korrekt! Dock kan jag påpeka att man behövde återställa telefonen. Detta gjorde jag nyss och fick det underbara meddelandet om att den har blivit upplåst.

Så, för dom som är osäkra som jag var:

Besök Tre-butik och beställ upplåsning
Vänta högst 2 veckor och dubbelkolla i butiken om inget hänt ännu
Återställ telefonen i iTunes med 3Kontant i
Stäng sedan av telefonen och sätt i det SIM-kort du vill använda framöver och starta telefonen igen
Notera att kabeln sitter i datorn under hela proceduren.

Mvh V

Ursprungligen av vuuken:

Korrekt! Dock kan jag påpeka att man behövde återställa telefonen. Detta gjorde jag nyss och fick det underbara meddelandet om att den har blivit upplåst.

Så, för dom som är osäkra som jag var:

Besök Tre-butik och beställ upplåsning
Vänta högst 2 veckor och dubbelkolla i butiken om inget hänt ännu
Återställ telefonen i iTunes med 3Kontant i
Stäng sedan av telefonen och sätt i det SIM-kort du vill använda framöver och starta telefonen igen
Notera att kabeln sitter i datorn under hela proceduren.

Mvh V

Trevligt att det fungerade.

1
Bevaka tråden