Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer OS 4.0 ?

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vara
  • 2010-06-01 19:10

Jag undrar om någon har koll på när OS 4.0 släpps ?
Och om någon har tips på iphone nyhetssidor med bra och intressant innehåll så tas dom gärna emot!

/P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-01 19:15

Well, låt mig gissa att vi vet det nästa vecka ;D

  • Medlem
  • Vara
  • 2010-06-01 19:16
Ursprungligen av 20hz:

Well, låt mig gissa att vi vet det nästa vecka ;D

Är det så altlså?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-01 19:18

Det är ett Apple-Event nästa vecka.
Steve ger oss säkert besked då.

Yes!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-01 19:49

Det vore ju inte helt fel om det släpptes i samband med eventet

I sommar för iPhone och iPod touch. Till hösten för iPad.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-01 20:45

Det har redan kommit som beta...

Ursprungligen av zappee:

Det har redan kommit som beta...

Ja, men inte för allmänheten - utan bara för dem som är registrerade medlemmar i iPhone Developer Program.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-01 21:14
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, men inte för allmänheten - utan bara för dem som är registrerade medlemmar i iPhone Developer Program.

Givetvis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-01 22:11
Ursprungligen av zappee:

Givetvis.

Redan kommit som 4 olika betor

Nyhetssidor om iPhone, Mac och allting Apple finner du här: Alla svenska nyheter om Apple på ett ställe - Aapl.se

  • Medlem
  • Vara
  • 2010-06-01 23:17
Ursprungligen av stormstereo:

Nyhetssidor om iPhone, Mac och allting Apple finner du här: Alla svenska nyheter om Apple på ett ställe - Aapl.se

Gött mos!
Det får man spana in då

4.0 lär äga hårt

Kan knappt vänta, multi-tasking och "stack"-funktionen verkar ruskigt nice

21/6 kommer det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 09:37

Installerade precis GM (utvecklar själv)

Ursprungligen av 20hz:

Installerade precis GM (utvecklar själv)

Ah, grattis! Kan även UDiD-reggade köra GM eller är det enbart beta som gäller?

Senast redigerat 2010-06-13 17:38
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 21:45
Ursprungligen av Orr3:

raderat inlägg

Well, du vet att vi inte håller på med piratkopiering här på forumet? Låt mig gissa det kommer ta några minuter innan din tråd är anmäld. Smart gjort! ;D

Senast redigerat 2010-06-08 22:07
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 21:46
Ursprungligen av Orr3:

Har du lyckats byta bakgrunden på homescreen? Det kan inte jag göra

Kör du 3G eller 3GS?

  • Medlem
  • Köping
  • 2010-06-08 23:20
Ursprungligen av 20hz:

Well, du vet att vi inte håller på med piratkopiering här på forumet? Låt mig gissa det kommer ta några minuter innan din tråd är anmäld. Smart gjort! ;D

Min tråd? Menar du inlägg? Varför ska du gissa? Tack!

Förlåt visste inte att det var emot reglerna!

Ursprungligen av 20hz:

Kör du 3G eller 3GS?

3G, måste man ha 3GS eller iPhone 4? Känns såfall lite tråkigt, känns som 3G borde kunna klara av det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 06:23
Ursprungligen av Orr3:

Min tråd? Menar du inlägg? Varför ska du gissa? Tack!

Förlåt visste inte att det var emot reglerna!

3G, måste man ha 3GS eller iPhone 4? Känns såfall lite tråkigt, känns som 3G borde kunna klara av det.

Det är piratkopiering vilket är strängt förbjudet här

Men till sak. 3G stödjer inte multitasking samt bakgrunder. Finns hack för detta men då måste du jailbreaka.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-09 08:47
Ursprungligen av 20hz:

Men till sak. 3G stödjer inte multitasking samt bakgrunder. Finns hack för detta men då måste du jailbreaka.

Kan även vara värt att notera, och Steve var väldigt påtryckande på detta, att vissa funktioner är avaktiverade för iPhone 3G pga att hårdvaran inte klarar av att ge den användarupplevelse som Apple vill att man skall ha. Bara lite info ifall det används hack för att få iordning det och att man sedan tycker att det går segt osv.

Ursprungligen av 20hz:

3G stödjer inte multitasking samt bakgrunder. Finns hack för detta men då måste du jailbreaka.

Av ren nyfikenhet, vad i hela världen är det som gör att 3G inte fixar att visa alternativa bakgrunder? Det var en av de saker jag konstigt nog såg fram emot mest med 4:an. Det, och en gemensam inbox i mailen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 09:32
Ursprungligen av Striberger:

Av ren nyfikenhet, vad i hela världen är det som gör att 3G inte fixar att visa alternativa bakgrunder? Det var en av de saker jag konstigt nog såg fram emot mest med 4:an. Det, och en gemensam inbox i mailen.

Det får du nog fråga Steve om. Maila honom på sjobs@apple.com och fråga

Annars kan jag intyga att 4.0an är hopplös seg på en 3G. Framför allt då du är van med en 3GS. Jag som tvekade på att uppgradera från 3G > 3GS. Kan bara fantisera hur mycket snabbare iPhone 4an är. Dammit ge mig en ASAP!

Tänkte mest att det inte borde vara särskilt krävande att visa något annat än en svart bakgrund, men de vill kanske hålla inne med en del bling-bling för att få folk att byta upp sig. Vilket jag kanske kommer göra, om nu 4.0 är tokseg på en 3G.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 10:23
Ursprungligen av Striberger:

Tänkte mest att det inte borde vara särskilt krävande att visa något annat än en svart bakgrund, men de vill kanske hålla inne med en del bling-bling för att få folk att byta upp sig. Vilket jag kanske kommer göra, om nu 4.0 är tokseg på en 3G.

Det går hacka rätt lätt iof men som sagt. Fortfarande tokseg och lägga till en bakgrund innebär inte direkt någon tweakning åt rätt håll

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-06-08 21:45

Lär det bli en likadan hysteri i tråden samma dag som det släpps, mer! Minns förra året, folk vart ju hysteriska när de satt där och uppdaterade i iTunes varannan sekund!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-09 13:42

Om man nu har en 3gs som är upplåst från 3, kommer den att låsas igen om jag uppdaterar till 4.0 när det kommer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 13:46
Ursprungligen av vuuken:

Om man nu har en 3gs som är upplåst från 3, kommer den att låsas igen om jag uppdaterar till 4.0 när det kommer?

Nej ...

Cult of Mac har rätt intressant läsning om iOS 4.0

Är GM samma som 8A293?

Bevaka tråden