Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPhone 4 så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 09:10

Jag hade fel när jag gissade på 10.000:-

INTLO.COM :: Apple iPad, Google Nexus One lade precis ut iPhone 4 för pre-order. En naken 32GB för $1,125.00 eller rättare sagt 9073:- och då vet jag inte ens om den är fabriksupplåst plus det faktum att det kan komma en fet tullräkning på det. Ett kap... eller inte Jag sitter med fingret på avtryckaren och väntar på svar angående fabriksupplåst eller inte... rimligen är den upplåst

1 x Apple iPhone 4
Size: 32GB (+ $199.00)
Color: Black
iPhone Dock: None
iPhone Bumper: None
International Warranty: One Year (+ $59.00)
International Adapter: EU (+ $29.00)
Insurance: Declare as Gift (+ $39.00)
Customs Duties and Taxes: Not Included

Mod får väl merge:a denna tråd med någon annan om det inte skulle passa sig - själv gillade jag denna tråd i iPad-sektionen

Intressant, men hur kan de sälja den olåst? Vilka är de? Hur funkar detta? När levereras den? De kan knappast sitta på mycket info i denna stund. De lär ju inte ha några på lager.

Lite märkligt att de tar extra betalt för "International Warranty", då det aldrig funnits på iPhone. Det går dessutom inte att välja bort på deras sida.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-06-08 12:30
Ursprungligen av keptang:

Lite märkligt att de tar extra betalt för "International Warranty", då det aldrig funnits på iPhone. Det går dessutom inte att välja bort på deras sida.

Det är International orders själva som står för den.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-06-08 12:43

Intressant att de har DDP som leveransvillkor för endast 79 USD extra.

Tullsatsen på mobiltelefoner är 0%. Alltså betalar man 79 USD för ingenting

Hela siten är högst bessynnerlig. En iPhone 4 kostar 799 USD, men det är inte ens grundmodellen. Allt kostar extra. Förmodligen för att få folk att tro att det är billigt. Inom kamerabranschen så är det vanligt hos skumma leverantörer. Att man köper kameran utan det som normalt ingår. Men det verkar billigt vid första anblicken.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-06-08 12:46
Ursprungligen av Jeppe_E:

Intressant att de har DDP som leveransvillkor för endast 79 USD extra.

Tullsatsen på mobiltelefoner är 0%. Alltså betalar man 79 USD för ingenting

Hela siten är högst bessynnerlig. En iPhone 4 kostar 799 USD, men det är inte ens grundmodellen. Allt kostar extra. Förmodligen för att få folk att tro att det är billigt. Inom kamerabranschen så är det vanligt hos skumma leverantörer. Att man köper kameran utan det som normalt ingår. Men det verkar billigt vid första anblicken.

Jag tycker också att det är mycket konstigt upplagt men man ser klart och tydligt vad slutkostnaden blir när man valt klart.
Sedan är sidan seriös då jag vet många som har beställt därifrån, finns också tidigare trådar om forummedlemmar som beställt både iPhones och iPads därifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 12:52
Ursprungligen av Jeppe_E:

Intressant att de har DDP som leveransvillkor för endast 79 USD extra.

Tullsatsen på mobiltelefoner är 0%. Alltså betalar man 79 USD för ingenting

Hela siten är högst bessynnerlig. En iPhone 4 kostar 799 USD, men det är inte ens grundmodellen. Allt kostar extra. Förmodligen för att få folk att tro att det är billigt. Inom kamerabranschen så är det vanligt hos skumma leverantörer. Att man köper kameran utan det som normalt ingår. Men det verkar billigt vid första anblicken.

IO vet att ta betalt av oss early adopters. Jag köpte min iPad från dem och var så när klar att trycka på Beställ nu också men bestämde mig istället för att göra mig ett ärende till Italien eller BeNeLux i juli - olåst FTW.

Även om de inte är billigast så är de grymt professionella med snabba leveranser, online kundservice och goda referenser. De kommer garanterat att kunna skeppa telefoner på lanseringsdagen, no doubt.

Vad är skillnaden på denna IO och originalet på http://www.international-orders.com/ ?

Jag tycker denna intlo.com verkar skum..

edit*: Kollade runt lite och det verkar vara samma bolag fast uppstått på ny adress.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 13:37

FreddeB...hur köpe rman en olåst iPhone ute i Europa?
Kollade på Vodafones och Oranges sida i England för 3GS och verkar som det bara finns månadsabonnemang och pay as you go. Även pay as you go så är väl telefonen låst till operatören?

Utveckla gärna!
Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 13:38
Ursprungligen av mickys:

FreddeB...hur köpe rman en olåst iPhone ute i Europa?
Kollade på Vodafones och Oranges sida i England för 3GS och verkar som det bara finns månadsabonnemang och pay as you go. Även pay as you go så är väl telefonen låst till operatören?

Utveckla gärna!
Tack!

Vissa länder måste sälja den olåst. Som ex. Italien. UK gör det inte ex.

Även i belgien måste de sälja den olåst har jag för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 14:01

någon som vet var man kan hitta en lista på de länder där den måste säljas olåst?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-08 14:04
Ursprungligen av mickys:

någon som vet var man kan hitta en lista på de länder där den måste säljas olåst?

Hos Apple kan du hitta en lista över vilka som säljer den olåst. http://support.apple.com/kb/HT1937

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 14:12

tack!
Fan ingen av de 5 länder som får den först har olåsta.

Dock är det ett antal som erbjuder: Carrier offers authorized unlocking

Betyder det att man kan gå in i deras butik, köpa den utan abonnemang och få den upplåst direkt mot en mindre avgift eller kommer den vara bunden först 1 år och sen kan låsas upp?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 22:26
Ursprungligen av mickys:

tack!Fan ingen av de 5 länder som får den först har olåsta.

Dock är det ett antal som erbjuder: Carrier offers authorized unlocking

Betyder det att man kan gå in i deras butik, köpa den utan abonnemang och få den upplåst direkt mot en mindre avgift eller kommer den vara bunden först 1 år och sen kan låsas upp?

Jo, typ alla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 23:04
Ursprungligen av zappee:

Jo, typ alla.

Hur menar du nu?
Det står ju locked to carrier på alla 5 länder som får sina 24/6.
Sen står det på vissa Carrier offers authorized unlocking.
Jag har frågat här vad som menas med det men fick inget svar.

Betyder det att man kan be dem redan i affären där man köper att de ska låsa upp den och den är helt olåst sen? Ingen bindningstid? Inga avgifter till operatören förutom priset när man köper den o ev upplåsningsavgift?

Kan nån som har bra koll förklara?

Ursprungligen av mickys:

Hur menar du nu?
Det står ju locked to carrier på alla 5 länder som får sina 24/6.
Sen står det på vissa Carrier offers authorized unlocking.
Jag har frågat här vad som menas med det men fick inget svar.

Betyder det att man kan be dem redan i affären där man köper att de ska låsa upp den och den är helt olåst sen? Ingen bindningstid? Inga avgifter till operatören förutom priset när man köper den o ev upplåsningsavgift?

Kan nån som har bra koll förklara?

Ja, så var det iaf på Tre med 3Gs vad jag läst mig till här på 99.
Du får väl prova

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 23:06
Ursprungligen av keptang:

Ja, så var det iaf på Tre med 3Gs vad jag läst mig till här på 99.
Du får väl prova

Lite tungt köpa en biljett till Frankrike o köpa 2 och sen funkar det inte så!

Ursprungligen av mickys:

Lite tungt köpa en biljett till Frankrike o köpa 2 och sen funkar det inte så!

Äsch, du får ju en semester iallafall och en erfarenhet rikare!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 07:51
Ursprungligen av mickys:

Hur menar du nu?
Det står ju locked to carrier på alla 5 länder som får sina 24/6.
Sen står det på vissa Carrier offers authorized unlocking.
Jag har frågat här vad som menas med det men fick inget svar.

Betyder det att man kan be dem redan i affären där man köper att de ska låsa upp den och den är helt olåst sen? Ingen bindningstid? Inga avgifter till operatören förutom priset när man köper den o ev upplåsningsavgift?

Kan nån som har bra koll förklara?

Det betyder att de erbjuder att låsa upp den dock inte efter hur lång tid. Jag vet att de har sålts olåsta i både Frankrike, Tyskland och UK... men hur det blir med 4an vet nog ingen än.

Beställer också en från INTLO.COM omgående när jag fått svar på låsningssituationen, har försökt kontakta dem via flera kanaler, ingen respons ännu dock...

Spännande. Jag kommer följa denna tråden. Vill ha en olåst vit 32 gig. NU.

6463 kr blev det på OLED. Det är väl helt ok. Om man köper en 3Gs idag på 2-årsabonnemang så kostar ju nallen 6000 i "förhöjd avgift".

Plz meddela om du får besked om den är olåst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 21:39
Ursprungligen av sahlback:

Spännande. Jag kommer följa denna tråden. Vill ha en olåst vit 32 gig. NU.

6463 kr blev det på OLED. Det är väl helt ok. Om man köper en 3Gs idag på 2-årsabonnemang så kostar ju nallen 6000 i "förhöjd avgift".

Plz meddela om du får besked om den är olåst.

Vad är OLED för affär då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 22:49
Ursprungligen av sahlback:

Spännande. Jag kommer följa denna tråden. Vill ha en olåst vit 32 gig. NU.

6463 kr blev det på OLED. Det är väl helt ok. Om man köper en 3Gs idag på 2-årsabonnemang så kostar ju nallen 6000 i "förhöjd avgift".

Plz meddela om du får besked om den är olåst.

menar du verkligen 6463kr fören 32 GB 4? På Shop iPhone
När jag fösöker så får jag det till 1125 US dollars vilket enl Forex är 9400 kr

Citat:

x Apple iPhone 4 $1,125.00
Size: 32GB (+ $199.00)
Color: White
iPhone Dock: None
iPhone Bumper: None
International Warranty: One Year (+ $59.00)
International Adapter: EU (+ $29.00)
Insurance: Declare as Full Value (+ $39.00)
Customs Duties and Taxes: Not Included

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-06-08 21:21

god dag!!! tänkte bara ställa en fråga, bor i USA nu men slutar skolan den 26juni, är de möjligt att köpa den i USA upplåst? eller ska man vänta tills man kommer hem??någon som hört vilket datum i juli den släpps i Sverige??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 21:35
Ursprungligen av albib:

god dag!!! tänkte bara ställa en fråga, bor i USA nu men slutar skolan den 26juni, är de möjligt att köpa den i USA upplåst? eller ska man vänta tills man kommer hem??någon som hört vilket datum i juli den släpps i Sverige??

Med lite trixande kan du sâkert komma över en ny iPhone utan kontrakt, dock är den fortfarande låst till AT&T

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-06-08 21:21

Kan bekräfta att det säljs olåsta lurar i Belgien. Går även att köpa på Amsterdams flygplats, även iPad går att köpa där. Köpte nyligen en 3GS 16 gb olåst till kompis som gick på 699€.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-06-08 21:29

lol, kollade runt lite här och hittade svar på alla frågar=) tack ändå!

Sorry, jag menade INTLO, snubblade lite på orden i all hast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 22:22

hu rkunde du få den på INTLO för 6643?

Den kostar ju 799$ som grund...men för det priset får du ju ingen telefon. Du får noga göra om....
Du kommer hamna på runt 9000 kr som FreddeB skriver.

Bevaka tråden