Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om du bara får köpa en (1)...

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hypotetiskt, om du fick välja mellan att köpa iPad eller iPhone 4 fram tills.. säg Mars 2011.. Vad blir det? Varför?

iPhone 4 utan tvekan, eftersom jag har så mycket glädje med min iPhone, och ser inte samma sug efter en iPad.

iPhone definitivt, även fast jag har 3Gs idag. iPad har jag ingen som helst användning för idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 12:59

iPad är ett koncentrat av "nice", så oavsett vad jag tror att jag kan komma att hitta för användningsområden för den (om ens några vettiga alls) så känns det som att jag måste ha den. Den är tillräckligt nice för att motivera ett köp även om jag bara använder den i bland för att slösurfa i soffan.

iPhonen däremot är inte bara nice - den är direkt nödvändig och har man redan haft en iPhone ett tag är den som en förlängning av ens kropp som man inte kan vara utan. Nu har jag en iPhone 3G som för var dag upplevs som slöare och slöare och självklart ökar inte lagringsutrymmet heller. När jag nu installerat iOS 4-beta på den märks också hur handikappad den kommer att kännas när den inte, som alla senare modeller, kommer få multitasking för tredjepartsprogram, rotationslås eller ens bakgrundsbilder.

Så en iPhone-uppgradering är definitivt nödvändig, medan den enorma köplusten för iPad faktiskt skulle kunna dämpas om man bara ville. Om inte annat så kan man motivera sig med att det i just mars-april 2011 när det hypotetiska köpförbudet släppt antagligen är dags för iPad 2 med Retina-skärm på 2048x1536, 2 GHz Apple A4-processor, dubbla kameror och 128 GB lagring.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 15:18

Absolut iPhone! Har en stationär och en bärbar Mac så en iPad är inget jag saknar just nu. Och ja, jag har testat en ordentligt så jag vet hur det är att använda den.

Har redan en Ipad:)

Annars så vete sjutton... Innan keynoten så skulle jag ha sagt Ipad... efter keynoten... så tänker jag bara på skärmen och den nya kameran:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 16:59

Det blir nog en iPhone 4 för mig. Är väldigt sugen på en iPad också, men har svårt att motivera för mig själv vilket användningsområde den fyller mellan iPhone och min MBP 13".

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-09 18:58

En iPhone är en nödvändighet, något jag har med mig hela tiden och som jag inte kan vara utan. Och nu med bättre skärm och bättre kamera och videosamtal blir den ännu trevligare att använda.

Min iPad är superläcker och jag gillar den verkligen men den är inte nödvändig på samma sätt som min iPhone är.

Så, hade jag måst välja så hade jag valt iPhone4 (tror jag - tur jag slipper välja)

Måste bli iPad, för har redan iPhone 3Gs och med uppgradering till iOS4 blir den som ny (inte som nya iPhone, men ändå).
Känns som det får bli iPad nästa gång det handlas.
Svårt val dock!:'(

jag utgick från min situation innan jag köpte ipad och då valde jag ipad. Har redan en 3GS och nya telefonen är nice men inte tillräckligt nice för att ersätta min ipad...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-15 08:16

Jag valde att köpa en iPad, för jag kan inte påstå att jag behöver en ny iPhone direkt. Den nya displayen ger visst köpsug, men inget dom visade verkar vara värt uppgradering för mig. iPad:en däremot har helt ersatt min MacBook, då iMac:en ändå användes till de tyngre sakerna redan innan.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-06-15 08:29

iPad. Jag har en iPhone 3G så om man har en iPad så kommer man nog använda den mer. iPhonen blir enbart använd som telefon.
Man får mer "nytt" för pengarna med en iPad.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-06-15 08:57

Jag väntar nog tills det kommer en iPhade, iPhone och iPad i ett.
Hatar att välja.

Eftersom jag fortfarande inte har någon iPhone är valet lätt.

Trodde jag skulle klara min Nokia 3210 anno 1999 fram till lanseringen iPhone 4, men batteriet gav upp för några månader sen (va - tillverkas inte extrabatterier ens i Kina längre för min ärevördiga lur. Hrrmpf!). Akut-Samsungen jag använder nu riktigt ropar på att bytas ut mot en iPhone.

Ursprungligen av johan_tanying:

...va - tillverkas inte extrabatterier ens i Kina längre för min ärevördiga lur. Hrrmpf!....

Sorry för offtopic, men...

Nokia 3210 Batteri - Batterier - Köp 3210 mobilbatteri - mobilbatterier här!

1
Bevaka tråden