Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS-problem med tele2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-06-10 15:23

Hej!
Nu helt plötsligt kan jag inte skicka MMS med min iPhone 3g (3.1.3). Senast imorse gick det fint men nu har den misslyckats med att skicka 4 olika MMS. Hjälper inte heller med knappen "försök igen". När detta händer har jag 4/5 i täckning och 3g-symbolen syns. Har testat att starta om telefonen utan framsteg. Jag har abonnemang så det är inget "inga-pengar-på-kortet-problem" iallafall.

Jag förmodar att alla Tele2 "inställningar" är rätt under Inställningar / Allmänt / Nätverk / Mobilt datanätverk?
Kolla också så du har Sweden 3G vald som operatör under Inställningar / Operatör. Alltså inte auto...

  • Oregistrerad
  • 2010-06-13 18:31
Ursprungligen av BruketFans:

Jag förmodar att alla Tele2 "inställningar" är rätt under Inställningar / Allmänt / Nätverk / Mobilt datanätverk?
Kolla också så du har Sweden 3G vald som operatör under Inställningar / Operatör. Alltså inte auto...

det hade tydligen med täckningen att göra.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-15 01:23

Nu vill den inte igen? Jag har den där tele2-bundlen installerad.
Har full 3G-täckning dessutom

Jag skulle vilja påstå att det finns problem med MMS på Iphone:)

Jag är dock osäker på var problemen ligger. Om det är i telefonen, nätet eller interoperabiliteten mellan nät och telefon. Däremot så upplever jag också sporadiska dropouts avseende MMS som slutar fungera och sedan fungerar igen utan att jag gjort något.

Kör för övrigt Telia

Mitt klassiska problem är dock att efter det att jag skickat MMS så slutar mobildata att fungera för en stund...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-20 09:10

Jag har Tele2 och aldrig skickat något MMS. Däremot när jag får ett MMS, så kommer det aldrig till telefonen. Istället får jag ett SMS som talar om att jag kan läsa MMSet på WEBen. Har fyllt i några MMS-inställningar enligt WEBen...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-20 12:39
Ursprungligen av ridax:

Jag har Tele2 och aldrig skickat något MMS. Däremot när jag får ett MMS, så kommer det aldrig till telefonen. Istället får jag ett SMS som talar om att jag kan läsa MMSet på WEBen. Har fyllt i några MMS-inställningar enligt WEBen...

Får du SMSet med en gång när någon skickar det, eller en dag senare?
Har du talat om för Tele2 att du vill ha MMS på ditt abonnemang?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-20 13:52
Ursprungligen av kenjon:

Får du SMSet med en gång när någon skickar det, eller en dag senare?
Har du talat om för Tele2 att du vill ha MMS på ditt abonnemang?

Jag får SMSet med en gång... Jag har ringt Tele2 flera gånger och talat om att jag vill ha MMS men de säger att det inte finns någon sådan inställning utan att nätet försöker skicka MMSet och om det misslyckas så får man SMSet istället.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-20 14:51

Jag har ingen erfarenhet av Tele2 men Telia försöker skicka det ett antal gånger under ett dygn. Misslyckas detta får man ett SMS (alltså efter ett dygn). Om däremot SMSet kommer med en gång tyder det på att MMS inte är påslaget på abonnemanget. Men om det är samma hos Tele2 vet jag ju inte....

Samma problem här, mms vill inte fungera sedan ett par dagar tillbaka. Skickar kanske ett mms om dagen, aldrig klabbat innan...

Vad kan vara fel, då det fungerat så fint innan?

Min har aldrig klickat, kör Tele2 och sedan början jun 4.0 Utah problem. Kolla mobildata inställningarna, Alla tre apn Internet.tele2.se.
Mmsc mmsc.tele2.se
Mms proxy 130.244.202.030:8080

Dessa är allt och har alltid fungerat!

1
Bevaka tråden