Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder ni flera iPhones i er familj?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Maken kommer ev ta över min iPhone när jag skaffar 4'an, jag är mer pryltok än honom... Eftersom jag just nu är ensamanvändare så vet jag inte vilka möjligheter man har när man har flera iphones i samma familj. Jag tänkte använda google kalender för att synka mot samma "fritidskalender", men vad finns det mer man kan utnyttja? Shoppinglistor som synkas? Foton? Något annat? Hur använder ni era?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 16:25

Jag har en och frun har en, det funkar kanon. Fram till nyligen synkade vi på samma dator.

En riktigt bra grej är om man litar på varandra att då kunna dela på samma ituneskonto, på det viset så behöver man bara betala för apparna en gång men ha de på båda lurarna... sjukt nice.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-06-15 17:20
Ursprungligen av Trineo:

Jag har en och frun har en, det funkar kanon. Fram till nyligen synkade vi på samma dator.

En riktigt bra grej är om man litar på varandra att då kunna dela på samma ituneskonto, på det viset så behöver man bara betala för apparna en gång men ha de på båda lurarna... sjukt nice.

Man behöver inta ha samma itunes-konto utan kan dela appar mellan varandra via hemmadelning.

Delad kalender fixar ni via Google Calendar som ni synkar via molnet.

Ursprungligen av akesson:

Man behöver inta ha samma itunes-konto utan kan dela appar mellan varandra via hemmadelning.

Delad kalender fixar ni via Google Calendar som ni synkar via molnet.

Har du en bra guide för detta?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-06-16 07:59
Ursprungligen av theplague:

Har du en bra guide för detta?

http://www.99.se/1850713-post22.html

Tack! Provar någon dag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-17 14:17
Ursprungligen av akesson:

Man behöver inta ha samma itunes-konto utan kan dela appar mellan varandra via hemmadelning.

Delad kalender fixar ni via Google Calendar som ni synkar via molnet.

När man använder hemma delning, auktoriserar man datorn då, eller ja iTunes? För man får väl bara ha 5 auktoriserinar? Så t.ex. 2 datorer, 2 konton på varje = 4 auktoriseringar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-17 14:20
Ursprungligen av akesson:

Man behöver inta ha samma itunes-konto utan kan dela appar mellan varandra via hemmadelning.

Delad kalender fixar ni via Google Calendar som ni synkar via molnet.

Läste precis detta på iTunes 9: Förstå Hemmadelning

Citat:

Obs! Var noga med att använda samma kontonamn till iTunes eller App Store när du aktiverar Hemmadelning på alla datorer du tänker dela med.

tre av fyra i min familj använder iPhone och nu när nya kommer blir det nog en för oss alla!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-06-23 13:44

Fan va nice. Viste att man kunde spela låtar från någon annans delade bibliotek men att man kunde föra över dem var nytt för mig. Det stod något om att man kunde synka över program också, vad menas med det? Behöver man inte köpa programmen en gång till för att köra på iPhone nr:2? Eller är jag helt fel ute.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-23 14:17
Ursprungligen av onnyt:

Fan va nice. Viste att man kunde spela låtar från någon annans delade bibliotek men att man kunde föra över dem var nytt för mig. Det stod något om att man kunde synka över program också, vad menas med det? Behöver man inte köpa programmen en gång till för att köra på iPhone nr:2? Eller är jag helt fel ute.

Använder du samma iTuneskonto kan du ha apparna på flera enheter.

1
Bevaka tråden