Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går du över helt till Spotify när iOS4 kommer?

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I iOS 4 blir det tack vare multitasking möjligt att köra Spotify i bakgrunden. Hur kommer ditt musiklyssnande via iPhone förändras då?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-16 14:09

Jag lyssnar på strömmande musik / webradio i Safari och det har jag gjort sedan jag köpte min 3GS. Safari har hela tiden gått bra att köra i bakgrunden.

Fortsätter använda iTunes/iPod som förut, hoppas dock att det kommer strömmande radio som multitasking.

Inte alls, musik som inte är värd att köpa/tanka ner behöver jag inte ha tillgång till överallt.

Så resonerar jag just nu iaf, det kanske förändras längre fram. Men just att begränsa sig lite är något som iaf jag uppskattar.

Nej, har inte ens Premiumkonto. För dåligt utbud i Spotify...

Ursprungligen av Capeman:

Nej, har inte ens Premiumkonto. För dåligt utbud i Spotify...

Framförallt "osäkert", man vet aldrig när någon artist blir sur och tar bort sin musik.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-06-16 19:32
Ursprungligen av Patrik D:

Framförallt "osäkert", man vet aldrig när någon artist blir sur och tar bort sin musik.

Exakt, vilket var anledningen till att jag tog bort mitt konto helt. Jag gillar inte spotify.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 14:59
Ursprungligen av Capeman:

Nej, har inte ens Premiumkonto. För dåligt utbud i Spotify...

Så sant som det är sagt.
Fortsätter köpa musik från iTunes och det som inte finns där fortsätter jag att ladda ned.

  • Medlem
  • 2010-06-16 16:43
Ursprungligen av Capeman:

Nej, har inte ens Premiumkonto. För dåligt utbud i Spotify...

+1.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-16 15:00

I stort sett ja, förutom det som inte finns och så när jag är utan täckning, vilket händer på långresorna. Jag använder det redan nu i huvudsak, men bristen på multitasking har varit iPhones stora minus.

Nästan ännu mer viktigt för det essentiella P1 på SR Podradio, eftersom det är live.

Med Jailbreak tycker jag Spotify funkar bra idag. Skulle gärna se ett sätt att använda samma spelare för både Spotify, podcaster i iPod och andra appar som hanterar media (SR Podradio, RSS Player, Storytel osv).

Använder iPod-delen enbart för ljudböcker och film. Musik sker redan idag enbart med Spotify.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Använder iPod-delen enbart för ljudböcker och film. Musik sker redan idag enbart med Spotify.

Lika "trökig" jag.. kör nästan uteslutande Podcaster med "pratradio" ...
...sedan lyssnar jag sällan på Musik ute, det blir mest av det hemma.
Antingen på Frugans Spotify premium eller ngt i iTunes från egna samlingen.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Använder iPod-delen enbart för ljudböcker och film. Musik sker redan idag enbart med Spotify.

+1.

/Jonas

Jag har gått över helt till iSub med SubSonic redan, samt livestreaming från Sveriges Radio.
Valet för annan streamingtjänst fanns inte så har inte svarat i omröstningen.

Till 99.se: Fin typo, "Alternativ för omröstning"

  • Medlem
  • Öland
  • 2010-06-16 17:04

Det man kanske bör påpeka att bara för att man kör in iOS4 ger inte det multitasking för Spotify -de måste uppdatera själva programmet också. Det borde ske ganska snabbt gissar jag dock på...

Spotify kommer inte bli tillgänglig för multitasking då iOS 4 kommer, multitasking kommer när spotify lägger in de funktionerna i appet. Alltså kommer du endast kunna spela spotifymusik i bakgrunden ifall spotify hinner uppdatera appet innan den 21a.

Ni som har möjlighet, kika på Subsonic tillsammans med iSub från AppStore, suverän lösning.
Streamar det ni har hemma på er dator till er iPhone.

Då behöver man inte lita på att Spotify har det man vill lyssna på eller att något försvinner.

Subsonic hittar ni här: Subsonic » Free Music Streamer

Dessutom utan månadsavgifter..

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-06-16 20:55
Ursprungligen av keptang:

Ni som har möjlighet, kika på Subsonic tillsammans med iSub från AppStore, suverän lösning.
Streamar det ni har hemma på er dator till er iPhone.

Då behöver man inte lita på att Spotify har det man vill lyssna på eller att något försvinner.

Subsonic hittar ni här: Subsonic » Free Music Streamer

Dessutom utan månadsavgifter..

Tack för tipset, ska kollas upp

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-16 21:16

Lägger hellre 99kr/mån på iTunes än att dras med ett dåligt utbud i mobilen med Spotify.

Ursprungligen av Jetwash:

Lägger hellre 99kr/mån på iTunes än att dras med ett dåligt utbud i mobilen med Spotify.

Vad saknar du för musik i Spotify?

Jag frågar inte för att vara dryg, jag undrar bara helt ärligt. Själv har jag väldigt bred musiksmak och kan lyssna på allt från svensk folkmusik och visa till hårdrock av den grövre kalibern.

Bortser man från AC/DC och The Beatles kan jag inte komma på så mycket jag saknar.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Vad saknar du för musik i Spotify?

Jag frågar inte för att vara dryg, jag undrar bara helt ärligt. Själv har jag väldigt bred musiksmak och kan lyssna på allt från svensk folkmusik och visa till hårdrock av den grövre kalibern.

Bortser man från AC/DC och The Beatles kan jag inte komma på så mycket jag saknar.

Du tog upp 2 exempel direkt själv, AC/DC och The Beatles..

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-16 22:09
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Vad saknar du för musik i Spotify?

Jag frågar inte för att vara dryg, jag undrar bara helt ärligt. Själv har jag väldigt bred musiksmak och kan lyssna på allt från svensk folkmusik och visa till hårdrock av den grövre kalibern.

Bortser man från AC/DC och The Beatles kan jag inte komma på så mycket jag saknar.

Jag blir mest besviken när jag inte hittar vissa artister som finns i iTunes. Jag lyssnar mycket på Ambient/Techno och Trance och det är ofta som Spotify saknar många tunga artister.

Men jag är övertygad att det blir bättre i framtiden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-16 22:29

Vadå? Har både AC/DC och Beatles i min Spotify.

Ursprungligen av stevie:

Vadå? Har både AC/DC och Beatles i min Spotify.

Oavsett, om jag vill ha musik från en artist jag gillar så vill jag inte att någon annan bestämmer vad från den artisten jag kan lyssna på. Utan det bestämmer jag helst själv.

Med andra ord funkar inte Spotify för väldigt många människor, bland annat för mig.

Spotify? Usch, nej, aldrig i livet.

Framförallt så gillar jag inte idén att man ska behöva vara beroende av en tredje part för att lyssna på musik (eller titta på film eller vad som helst), och det händer ju tyvärr att man ibland är någonstans där det inte finns någon täckning. Och eftersom jag redan har i princip all musik som jag vill ha i iTunes så känns Spotify och dylika lösningar väldigt överflödiga, speciellt med tanke på att den musik som jag för det mesta lyssnar på är kraftigt underrepresenterad i Spotifys utbud.

Ursprungligen av sahlback:

Fattar inte vitsen med att streama sin egen musik från datorn. Den synkas ju med iTunes ändå.

Så om du har 200GB musik i ditt arkiv hemma så har du det i din iPhone också, vilken iPhone har du som har såpass mycket lagringskapacitet?

Ursprungligen av keptang:

Så om du har 200GB musik i ditt arkiv hemma så har du det i din iPhone också, vilken iPhone har du som har såpass mycket lagringskapacitet?

Så du menar att man ska synka 200gb musik i spotify? Tar ju en hel livstid

  • Medlem
  • 2010-06-16 23:18
Ursprungligen av sahlback:

Fattar inte vitsen med att streama sin egen musik från datorn. Den synkas ju med iTunes ändå.

Då har du inte mer än 32 GB musik i datorn gissar jag...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-16 23:25

Det kommer nog fortsätta att bli en kombination tyvärr tills iTunes kommer med en strömmningstjänst. Spotify är så pass billigt och köpa musik så pass dyrt att jag bara köper skivor jag som är 4-5-stjärniga. Och för min del är deras utbud helt ok eftersom jag mestadels lyssnar på ny musik och inte så ofta äldre artister. Att verkligen kunna lyssna in sig på en skiva innan man köper är guld.

Men iTunes/iPod är ju trots allt mycket trevligare att ha att göra med, med smarta spellistor, genius och andra finesser.

Bevaka tråden