Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-08-03 11:19

Nokia är snart med i matchen igen, dom har tagit på sig tänkarmössan och släppt ett rosa nagellack.

http://www.theverge.com/2012/8/1/3212561/nokia-lumia-900-pink-nail-polish

Ursprungligen av Mija:

Nokia är snart med i matchen igen, dom har tagit på sig tänkarmössan och släppt ett rosa nagellack.

Nokia launches nail polish to match the pink Lumia 900 | The Verge

Känns lite tidigt 2000-tal...

Hela synen på "tjejigt", rosa och bundle med nagellack känns lite ...1960...

Men det är klart, från ett land där man allmänt anser att det är "fjolligt" att vara gift (?)
och att alla svenska män är Homosexuella och heter Håkan.....

Klart tjejerna skall ha en rosa lur där - med matchande nagellack....

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-04 14:39
Ursprungligen av Goflorp:

Hela synen på "tjejigt", rosa och bundle med nagellack känns lite ...1960...

Inte för att vara sådan men rosa var tills för alldeles nyligen en manlig färg.
Manlig nyans blev kvinnlig - Inpå Livet - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt

Smacks of desperation som man säger, men grejen är den att jag har en dotter som inte skulle ha något emot att få den i födelsedagspresent när hon fyller 10 år om drygt en vecka.

Allt är relativt och alla vet vi hur det blir om bara en får bestämma vad som är rätt...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-08-05 18:54

@CUBEIS

Jag kan bara hålla med, jag gick från en SE Xperia X10 med 4' tums skärm till en iPhone 4S, skärmen är rätt liten för en farbror.
Så jag har nu en Samsung Galaxy Nexus 4,65 tums skärm också, där kan man se vad det står på skärmen..

Senast redigerat 2012-08-06 19:20
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-08-05 21:42

Tycker iPhone har aldeles rätt storlek och format.

Ursprungligen av MatsOlov:

Tycker iPhone har aldeles rätt storlek och format.

Det sköna med att det finns de som faktiskt vill ha kvar skärmstorleken på 3,5" gör bara att det ökar chanserna för att jag ska få min Iphone (med 4" förhoppningsvis) snabbare Detta eftersom ni förmodligen inte kommer köpa en Iphone med större skärm...

Så något positivt finns det allt i våra meningsskijaktigheter Så tack för att ni tycker som ni gör

Efter alla dessa år, med massor av inspiration från Apple och andra, så kan Microsoft fortfarande bara göra ett OS med ett gränssnitt som ser ut som en gammal LINUX distro. Skrämmande...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Efter alla dessa år, med massor av inspiration från Apple och andra, så kan Microsoft fortfarande bara göra ett OS med ett gränssnitt som ser ut som en gammal LINUX distro. Skrämmande...

[ATTACH="CONFIG"]34162[/ATTACH]

Allt ser bättre ut än en gammal eller modern linux-distro.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Allt ser bättre ut än en gammal eller modern linux-distro.

Nja, inte OS/2 Warp...

  • Medlem
  • 2012-08-29 18:49

Det är ganska tyst på IDG efter att Samsung torskade mot Apple. Alla normala troll lyser med sin frånvaro, det är nästan så att jag funderar på att trolla själv. (Kommer dock inte att göra det)

"Användarna dumpar Android" - IDG.se

Ursprungligen av Dalle:

Det är ganska tyst på IDG efter att Samsung torskade mot Apple. Alla normala troll lyser med sin frånvaro, det är nästan så att jag funderar på att trolla själv. (Kommer dock inte att göra det)

"Användarna dumpar Android" - IDG.se

Nja, de håller till där som vanligt och hävdar att det är vansinne att man kan patentera rektanglar och annan desinformation.

Fast jag såg detta patent på QI:)

Patent US4022227 - Method of concealing partial baldness - Google Patents

Så det kanske skulle gå att patentera en svart rektangel i alla fall.

Ursprungligen av Dalle:

Det är ganska tyst på IDG efter att Samsung torskade mot Apple. Alla normala troll lyser med sin frånvaro, det är nästan så att jag funderar på att trolla själv. (Kommer dock inte att göra det)

"Användarna dumpar Android" - IDG.se

Egentligen är det här ett ämne som inte intresserar mig, men i en annan tråd diskuterar vi nu trovärdigheten hos media, och när man bör vara skeptisk. Just den "nyhet" som du citerar tillhör kategorien uppenbart orimliga - tänk efter själv - vilken normalt funtad människa skulle springa benen av sig för att byta telefon för en sån grej? En ren tidningsanka menar jag

Dessvärre får de nog rätt: di.se - JP Morgan tvivlar på Nokias nya Windowslurar

Kanske lite ont om skadeglädje i det här fallet. Har alltid haft någon form av hatkärlek till Nokias telefoner. Bra byggen med usel mjukvara.

Det är inte mycket som går vägen för Samsung på sistone: di.se - Samsungs ordförande kör stulen Ferrari

  • Medlem
  • 2012-09-06 15:24

Nokias nya Lumia som presenterades häromdagen har ju en fantastisk kamera... eller? Kika på deras videoklipp som nu är lite besvärande för den finska gummistöveltillverkaren.

Detta kommer att bli en klassiker. Men "vi skulle bara illustrera skillnaden"!

Satt först och stirrade på splitsekvensen och kunde hitta något konstigt där (mer än att en bildhalvan var skakreducerad förstås). Men vi andra titten, närmare bestämt vid vid 0.28...

Inte visste jag att Lumian är så bamsestor att man måste hålla den med två händer!

Får väl lägga in en skärmdump också utifall filmen försvinner.

Visar sig att inte bara videon utan även fotografierna troligen är fejkade:

Nokia faked the still photos too | sefsar by Youssef Sarhan

Inte nog med att en DSLR användes - den stod dessutom på stativ (kolla noga så ser man två stativben sticka fram i vänsterkanten av bilden).

Jag vet inte hur ni brukar göra. Själv har jag alltid 2 ton fotoutrustning med mig på stan när jag vill spontanfota lite med min telefon.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag vet inte hur ni brukar göra. Själv har jag alltid 2 ton fotoutrustning med mig på stan när jag vill spontanfota lite med min telefon.

Jag kör med Van, riktig fotobelysning fastsatt på vanen, och en fet DSLR ut genom sidodörren.....funka schiiiitbra!

  • Medlem
  • 2012-09-11 05:45
Ursprungligen av Goflorp:

[ATTACH="CONFIG"]34774[/ATTACH]
Jag kör med Van, riktig fotobelysning fastsatt på vanen, och en fet DSLR ut genom sidodörren.....funka schiiiitbra!

Men Goflorp. Köp nya Nokia så kan du lämna all den utrustningen hemma och bara använda kameran i din nya Lumia.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-07 18:41

Denna windows-plattan från Samsung är lite pinsamt dålig. Jag vet inte hur mycket man ska skylla på hårdvaran respektive mjukvaran här? Den känns inte så mycket 2012 i alla fall…
Windows RT and Office 2013 RT video demo | The Verge

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-10 16:05

HP har startat kopieringsmaskinen… Kolla in Tangentbordet, musen och trackpaden.
HP announces Spectre One desktop, three other all-in-ones -- Engadget

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-10 21:19
Ursprungligen av joakimo:

HP har startat kopieringsmaskinen… Kolla in Tangentbordet, musen och trackpaden.
HP announces Spectre One desktop, three other all-in-ones -- Engadget

Jag såg den tidigare idag...nu är det nästan att man blir förbannad, ingen hejd på denna totala arrogans. Har de inte lärt sig ett skit av hur Samsung blev smiskade? Hoppas de får duktig juridisk stryk av Apples advokatarmada.

Ursprungligen av joakimo:

HP har startat kopieringsmaskinen… Kolla in Tangentbordet, musen och trackpaden.
HP announces Spectre One desktop, three other all-in-ones -- Engadget

De verkar ju riktigt desperata... ingen vill ha deras skräp

29000 tvingas lämna HP - IDG.se

Ang Spectre One skriver HP på sin hemsida: "unlike anything you’ve ever seen"

Bevaka tråden