Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som stödjer iOS 4

Tråden skapades och har fått 103 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Posta vilka program (eller "appar" som man brukar säga numera) som har uppdaterats för iOS 4 i denna tråd. Posta bara program som ni vet utlovar stöd för iOS 4 (framförallt då multitaskningen).

Edit: Jag kommer aldrig lyckas hålla listan uppdaterad, ger upp den redan nu

Senast redigerat 2010-06-21 19:12

Först ut: Dropbox.

Tror de var SvtPlay jag uppdaterade idag med..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-21 18:42
Ursprungligen av Engalunda:

Tror de var SvtPlay jag uppdaterade idag med..

Sveriges Radio uppdaterade idag men inte med multitaskstöd vad jag kunde se.

Ursprungligen av joakimo:

Sveriges Radio uppdaterade idag men inte med multitaskstöd vad jag kunde se.

Näe precis. Jag vill bara ha program (och spel förstås) som uttryckligen utlovar stöd för IOS 4 i den här tråden.

Detta har redan tagits upp i denna tråd. Där skrev jag i alla fall:

Mocha VNC, iFitness och WeightBot.

Ursprungligen av Engalunda:

Tror de var SvtPlay jag uppdaterade idag med..

Nä, den har inte uppdaterats på ett bra tag.

Evernote.

Kan i alla fall bekräfta att multitasking/fast app switching fungerar utmärkt med Mocha VNC.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 20:36

Ny version av Epic Pet Wars som utlovar 4.0-kompabilitet. Vad det innebär vet jag dock inte.

Jag får revidera mig angående iFitness. Den senaste uppdateringen utlovade förvisso stöd för iOS 4, men det verkar enbart bestå i buggfixar. Fast app switching fungerar inte.

För oss alla med ett amerikanskt iTuneskonto finns nu Pandora uppdaterat för att stödja bakgrundsspelande mm, iBooks har också kommit i v1.1 med stöd för pdf och även support för iPhone

Ursprungligen av sirsnurre:

För oss alla med ett amerikanskt iTuneskonto finns nu Pandora uppdaterat för att stödja bakgrundsspelande mm, iBooks har också kommit i v1.1 med stöd för pdf och även support för iPhone

Men får du igång Pandora här hemma? I mitt fall så säger den bara att Pandora inte är tillåtet i mitt land.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men får du igång Pandora här hemma? I mitt fall så säger den bara att Pandora inte är tillåtet i mitt land.

Vet inte varför men när jag kör via 3G så "bara fungerar det" (som en viss typ av dator/os ). Dock får jag samma lika meddelande när jag försöker köra via wifi.
Mobiloperatör jag använder mig av är Telenor och Internetuppkopplingen hemma är bredbandsbolaget. Vad har du för operatör? ska dock ge mig på att testa med vpn etc för att få min iPad att klara av Pandora över wifi iaf.

Ursprungligen av sirsnurre;:

Vet inte varför men när jag kör via 3G så "bara fungerar det" (som en viss typ av dator/os ). Dock får jag samma lika meddelande när jag försöker köra via wifi.
Mobiloperatör jag använder mig av är Telenor och Internetuppkopplingen hemma är bredbandsbolaget. Vad har du för operatör? ska dock ge mig på att testa med vpn etc för att få min iPad att klara av Pandora över wifi iaf.

Ska prova med 3g. Tack För tipset;)

Nope... det fungerar inte för Telia...

Senast redigerat 2010-06-22 07:36
Ursprungligen av sahlback:

Jag fixade ett amerikanskt konto så jag kunde fixa hem Pandora, Bing och Microsoft Live idag.
Pandora gick igång när jag stängde av WIFI, men när det väl var igång så kunde jag koppla på WIFI igen och radion fortsatte snällt spela ända tills BING ville veta min plats.

Förresten kör jag Telenor, kanske därför Pandora funkade för mig också.

Verkar ju fungera för oss telenorare över 3G. Skönt att något fungerar bra för en gångs skull
Skulle vara intressant om fler personer med telia/3 mfl skulle kunna testa och säga huruvida det fungerar eller inte.

Jag gav upp på att ha en lista över alla i första inlägget, för mycket jobb

WordPress for iPhone har fått iOS 4-stöd.

Nu trillar programmen, tycker det kommer nya varje timme i iTunes.

Internet Radio Box har fått en uppdatering för multitasking (den typen av program som verkligen har nytta av det).

MotionX GPS är nu uppdaterad för iOS4. Med "multitasking". Den kan bl.a. logga tracks fastän du gör annat - avarar i luren etc.

Bredbandskollen (2.0.1) och det underbara spelet Plants vs. Zombies (1.1) har fått stöd för iOS 4.

NY Times.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-06-22 08:13

Eurosport

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-22 08:54

Är det den lilla sjtärnan på download-knappen indikation på ios4? appstore på iphone alltså.

Ursprungligen av djdisc:

Är det den lilla sjtärnan på download-knappen indikation på ios4? appstore på iphone alltså.

Pluset visar att appen är universell, d v s optimerad för både iPhone/iPod Touch och iPad.

Bra idé, men just den sökningen säger väl inget om att programmen faktiskt är uppdaterade med stöd för - framförallt - multitasking?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-22 10:44
Ursprungligen av Adrian B:

Bra idé, men just den sökningen säger väl inget om att programmen faktiskt är uppdaterade med stöd för - framförallt - multitasking?

Du har helt rätt men det ger ett hum om vilka som Kan ha det. iaf hur Många.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-06-22 08:59

TuneIn Radio - superb att kunna lyssna på radio och surfa samtidigt (inget nytt för andra telefonägare, så är det sagt!)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-22 09:20

Tack för infon, hade ingen aning om det.

Bevaka tråden