Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåsningen alla har väntat på är här

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 21:15

ultrasn0w 0.93 released! Cydia repo is repo666.ultrasn0w.com. Works with basebands 04.26.08 thru 05.13.04

Enjoy alla ni som suttit och bitit på naglarna

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 21:17

Hade jag varit dig FreddeB hade jag väntat till iClarified lägger upp en guide.... nu kommer du bli sönderspammad med frågor!

Så om jag förstår det riktigt så går det bara att JB OS4 på 3G inte på 3GS, är det riktigt?

Ursprungligen av IcemanCharlie:

Så om jag förstår det riktigt så går det bara att JB OS4 på 3G inte på 3GS, är det riktigt?

Skulle också vilja se något hur t ex en 3GS 3.1.2 på JB Blacksn0w kan gå upp till iOS4...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 09:42

Iceman: ja det stämmer, vi kan utgå från att verktyg för 3GS kommer inom kort.

Gör enligt ovan men får bara upp:

Ultrasn0w 0.92 !!

Får mao INTE 0.93 ?

Vad göra ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 10:44

"http://repo666.ultrasn0w.com/" innehöll 0.93 tidigare i morse. Testa igen

Ja just nu så står det bara:

Downloading Packages så det fungerar INTE.

Skall prova att avinstallera repo666 och prova igen senare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 10:50

Gissningsvis hamrar vi alla tillsammans sönder Cydias servrar just nu så att det buggar är bara 'naturligt'

Ja servern verkar "belastad"

Det enda som händer just nu efter att ha lagt in repo666 är att det står:

Updating Sources samt Downloading Packages så det blir att sitta still " i båten" ett tag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 11:00

Med ditt nick så borde det vara lätt att vara lite iskall

Ja det är INGA problem

Få se vem som kommer igenom på servern "senare"

Jag lyckades nu unlocka min 3G med iOS4. Hade lite problem med "Downloading Packages" i Cydia ett tag. Det är nu löst och sitter här nu med den nya mjukvaran och har gjort en liten intressant iaktagelse.

Tidigare med iOS 3 så stod det "TELIA" som carrier när man körde med Tele 2. Nu står det "Sweden 3G" istället. Kan det betyda att Tele 2 kommer sälja iPhone 4?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 12:57

Carrier-loggan ändras lite beroende på var i täckningsområdet du befinner dig.

(Säkerligen kommer Apple inte heller denna gång att visa ngt förtroende för Tele2 och låta dem sälja iPhones - med all rätt...)

Ursprungligen av FreddeB:

Carrier-loggan ändras lite beroende på var i täckningsområdet du befinner dig.

(Säkerligen kommer Apple inte heller denna gång att visa ngt förtroende för Tele2 och låta dem sälja iPhones - med all rätt...)

Nej jag tänkte det. Saken är den att det stod alltid TELIA när jag hade iOS 3 så länge som jag hade 3G täckning och S COMVIQ när jag hade 2G. Nu står det SWEDEN 3G när jag är på 3G. Men det kanske bara är en slump

Ursprungligen av FreddeB:

Carrier-loggan ändras lite beroende på var i täckningsområdet du befinner dig.

(Säkerligen kommerApple inte heller denna gång att visa ngt förtroende för Tele2 och låta dem sälja iPhones - med all rätt...)

Är det vad det hela har hängt på? Vet du det?
Är det bara inte så att Tele2 inte ställer upp på Apples krav, vilket de andra operatörerna en efter en givit vika för?

Ursprungligen av theplague:

Är det vad det hela har hängt på? Vet du det?
Är det bara inte så att Tele2 inte ställer upp på Apples krav, vilket de andra operatörerna en efter en givit vika för?

Stämmer bra, Apple har vissa krav som inte alla operatörer vill eller har velat gå med på....
Men vi får se denna release av iphone4, ska bli intressant att se om dom sluter avtal i år.

Är det fler med Downloading Packages problem för Ultrasn0w ?

Jag ser att jag redan har repo666.ultraswn0w.com under Installed by Package mao så går det bara inte att ta bort den från Entered by user. Jag undrar om det är det som ställer till problem med att ladda ner packages?

Ice

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 14:13

Ja det är fler, du måste komma ihåg att sist en unlock släpptes var den 11/3 2009 (Blacksn0w).... och det är många som råkar uppdatera till 3.1.3 och sitter och försöker låsa upp...=)

Men detta är inget man kan använda till 3GS ännu? Var längesen jag körde en unlock på min telefon (kör ännu 3.1). Vill köra 4.0 och köra unlock på 3GS för att kunna använda Tele2. Men om jag uppdaterar till iOS4 så försvinner ju Jailbreak, därmed Cydia? Och då är ju allt förstört, eller har jag missuppfattat det hela?

//Christoffer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 15:01
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Men detta är inget man kan använda till 3GS ännu? Var längesen jag körde en unlock på min telefon (kör ännu 3.1). Vill köra 4.0 och köra unlock på 3GS för att kunna använda Tele2. Men om jag uppdaterar till iOS4 så försvinner ju Jailbreak, därmed Cydia? Och då är ju allt förstört, eller har jag missuppfattat det hela?

//Christoffer

Du har förstått det helt rätt. Vänta ngn dag eller två så kommer Redsn0w, PwnageTool, Sn0wbreeze och alla andra verktyg som jailbreakar 4.0 på 3GS

Men jag haaaatar att vänta Väntan är min värsta fiende Men det blir säkert skitbra när det väl kommer, börjar bli dags att byta programvara känner jag.

Hej.

Jag har en iPhone 3Gs 3.1.3 med 05.12.01. Den fungerar inte nu. Kommer jag att kunna uppgradera den till 4.0 och använda den nya JB/UL? Jag har läst flera gånger på deras hemsida, men jag kan inte få klarhet om det kommer att funka.... Någon som har en idé?

Mvh // Christofer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 15:31
Ursprungligen av tottedesign:

Hej.

Jag har en iPhone 3Gs 3.1.3 med 05.12.01. Den fungerar inte nu. Kommer jag att kunna uppgradera den till 4.0 och använda den nya JB/UL? Jag har läst flera gånger på deras hemsida, men jag kan inte få klarhet om det kommer att funka.... Någon som har en idé?

Mvh // Christofer

Du kan uppgradera redan idag men då det saknas verktyg för jailbreak på 3GS så får du vänta ett par dagar på att låsa upp. All good things to those who wait.

Fredde B.
Du kan uppgradera redan idag men då det saknas verktyg för jailbreak på 3GS så får du vänta ett par dagar på att låsa upp. All good things to those who wait.

Underbart! Tack för svaret/Hjälpen!

/ Christofer

Ursprungligen av FreddeB:

Du kan uppgradera redan idag men då det saknas verktyg för jailbreak på 3GS så får du vänta ett par dagar på att låsa upp. All good things to those who wait.

Jag kunde göra JB ändå för jag hade gamla Bootromen

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Jag kunde göra JB ändå för jag hade gamla Bootromen

Är det 05.12.01 som är bootromen? I så fall borde väl jag också kunna uppgradera till 4.0 och göra JB/UL?

(Fråga: hade du samma set-up som jag? 3.1.3 med 05.12.01...)

/ Christofer

Fortfarande problem med updating sources och downoading packages.

När jag klickar cydia blir den aldrig färdig med ovanstående.

Kan det vara så att cydia appen är corrupt och skall jag avinstallera den på något vis?

Bevaka tråden