Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mail "Ordna trådvis" funkar dåligt (ios4)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-22 10:52

Är det bara jag som har problem med den nya trådningen i ios4 mail?

Mail som har RE: i ämnesraden trådas som dom ska, men t.ex. mail-konversation med tjejen som sitter på jobb med Outlook får SV: i ämnesraden och trådas alltså inte.

Några tips?

Edit: Dessutom står det "(Ingen avsändare)" ovanför ämnesraden i inkorgslistan. Första mailet går bra, men så fort hon svarar på mitt svar så blir det så. Har inte sett detta innan jag installerade ios4.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-22 13:02

Det där är ett litet problem med Microsoft och Outlook. Enligt RFC för epost så *ska* det heta Re: och inget annat. Att Microsoft har envisats med att översätta ledtexterna till lokalspråk är förödande. Därför kan det hända att Mail-app i IOS4 (olyckligtvis) kollar på ärenderad och inte på Reference-ID: i headern. Mail-klienten på OS X gör faktiskt rätt här. Underligt.

EDIT: fast nu hittar jag en tråd hos mig som innehåller en blandning av Re: RE: SV: och den trådas korrekt och med bibehållen ämnesrad. Spooky...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-22 13:48

Jo, precis. Blir så förbannat trött på MS.

Fick henne att ändra i Outlooks inställningar:
"Outlook: choose Options... in the Tools menu, click the Mail Format tab, then International Options..., and enable Use English for message headers on replies and forwards."

Ett mail med blandad RE: SV: (precis efter att hon ändrat och svarat) blev ok med avsändare och ämne, men nu ser det ut som skit igen och inget är trådat. (Även fastän jag skickade ett nytt mail från Mail och vi har svarat fram och tillbaks)

(Ingen avsändare)
(Ämne saknas)

Verkligen inte fler som har detta problemet?

1
Bevaka tråden