Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maila från adress på egen domän med iOS 4 via me.com-konto

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I och med uppgraderingen av MobileMe för nån vecka sedan så kan man skicka mail på me.com från sin egna mailadress som inte är en me.com-adress. Det fungerar ypperligt och det skickade mailet sparas i skickat-katalogen (trots att mailet skickas via en annan smtp-server).

Jag hade fått för mig att det ska gå att göra samma sak från Mail i iOS 4. Men jag har inte lyckats sätta upp det så. Någon som vet hur?

Självklart kan jag ha två konton (MobileMe och det andra) konfigurerade på iPhonen och välja att skicka från den jag vill, men då sparas inte det skickade mailet på MobileMe, och då faller konceptet lite om man inte kan ha all mail som skickats och tagits emot på samma server.

Kan man få detaljer på hur du gör där.

Jag blir hela tiden underkänd av SMTP-servern.

  • Medlem
  • 2010-06-27 01:47

Vi är flera som väntar på samma sak. Det verkar dessvärre som vi får vänta lite till. :/

Ursprungligen av stevenD:

I och med uppgraderingen av MobileMe för nån vecka sedan så kan man skicka mail på me.com från sin egna mailadress som inte är en me.com-adress. Det fungerar ypperligt och det skickade mailet sparas i skickat-katalogen (trots att mailet skickas via en annan smtp-server).

Jag hade fått för mig att det ska gå att göra samma sak från Mail i iOS 4. Men jag har inte lyckats sätta upp det så. Någon som vet hur?

Självklart kan jag ha två konton (MobileMe och det andra) konfigurerade på iPhonen och välja att skicka från den jag vill, men då sparas inte det skickade mailet på MobileMe, och då faller konceptet lite om man inte kan ha all mail som skickats och tagits emot på samma server.

Jo, som sagt - dom har fixat det i molnet (för mig ointressant då jag inte använder webmail) så nu vill man ju ha en lösning i Iphone också. Jag fattar inte varför Apple inte fixat detta - det är ju en baggis. Kan det vara en policygrej? Nej, då skulle dom ju inte fixat det i molnet heller. Jag fattar inte varför. Uselt.

  • Medlem
  • 2010-06-27 12:31
Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, som sagt - dom har fixat det i molnet (för mig ointressant då jag inte använder webmail) så nu vill man ju ha en lösning i Iphone också. Jag fattar inte varför Apple inte fixat detta - det är ju en baggis. Kan det vara en policygrej? Nej, då skulle dom ju inte fixat det i molnet heller. Jag fattar inte varför. Uselt.

Håller med.

Det är dealbreakern som håller mig tillbaka.

Det fungerar ypperligt i molnet, men det gör mig inte särskilt glad då jag precis som du sällan använder webmail (går det ens från iPhone/iPad - man kommer väl bara till en setupsida för mme?). Det är riktigt uselt att detta inte var implementerat i iOS4.

Fixar dom detta går jag över till MobileMe. Inte innan.

Det går. Men man får blanda in gmail.

När min egen dator är tillbaka från service så skall jag kolla hur det görs.

Ursprungligen av Goflorp:

Det går. Men man får blanda in gmail.

När min egen dator är tillbaka från service så skall jag kolla hur det görs.

Har du kollat hur det görs?

Jag har gått bet på det här, och då fick jag hjälp. Så jag har sett det göras och jag vet att det fungerar.
Skulle däremot behöva sitta ner med den datorn i fråga och göra 25 screendumps....
Det var inställningar i såväl Mail.app som gmail.com och mobile.me ...

Det har inte vart läge för det, burken är inte min...

Det finns enmkt omfattande tråd här på MacoSXHints;

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20080709200435121

verkar vara ett jädra meck...

1
Bevaka tråden