Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gula fläckar / band på iPhone 4

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-06-24 09:20

Some iPhone 4 Displays Have Yellow Bands and Spots

Jag har varit sjukt sugen på denna lur men som vanligt verkar det klokt att vänta tills barnsjukdomarna åtgärdats :/

Den inställningen har jag med.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-24 13:52

Apple är numera synonymt med barnsjukdomar. Tråkigt för oss konsumenter.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-24 14:28
Ursprungligen av Duke:

Apple är numera synonymt med barnsjukdomar. Tråkigt för oss konsumenter.

Apple brukar vara duktiga på att rätta till fel som uppstår i produktionsledet.

Man skall aldrig acceptera fel på en ny produkt, så de kommer få byta ut varenda en.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-24 14:56
Ursprungligen av Jetwash:

Apple brukar vara duktiga på att rätta till fel som uppstår i produktionsledet.

Man skall aldrig acceptera fel på en ny produkt, så de kommer få byta ut varenda en.

Jo, det stämmer att man rättar till felen men det kan ibland ta väldigt lång tid och vara extremt påfrestande för konsumenten. Man har ju läst om skräckexempel där personen har varit tvungen att byta ut sin telefon och dator flertalet gånger.

Apple har ju rapporterat om att man har problem med att tillverka den vita modellen. Har med största sannolikhet med skärmen att göra och inte med det vita skalet.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-24 15:04
Ursprungligen av Duke:

Jo, det stämmer att man rättar till felen men det kan ibland ta väldigt lång tid och vara extremt påfrestande för konsumenten. Man har ju läst om skräckexempel där personen har varit tvungen att byta ut sin telefon och dator flertalet gånger.

Apple har ju rapporterat om att man har problem med att tillverka den vita modellen. Har med största sannolikhet med skärmen att göra och inte med det vita skalet.

Anledningen till att den vita är svårare har säkert med "plasten" att göra. Att den naturligt är mörk förmodligen och därför är lätt att göra svart. Men när dom försöker göra den vit så måste dom ändra och det är säkert det dom sitter och försöker få bra nu. Tror inte det har något att göra med barnsjukdomarna.

Känns som att det kommer bli en hel del snack i media om dom gula fläckarna samt om mottagningen som går ner när man håller i mobilen och nuddar 2 antenner samtidigt.
Förhoppningsvis så fixar Apple detta fort och gör om i produktionen.
Men frågan är om detta med mottagningen är hårdvaruproblem i så fall så 600.000+ mobiler är ju inte allt för kul att byta liksom. Dom gula fläckarna/ränderna är ju inte på alla mobiler och är därför lättare givetvis att byta ut dom som det är fel på.

Jag tror detta problemet är "ursäkta mitt uttryck" en piss i havet jämfört med vad som komma skall :

iPhone 4 Loses Reception When You Hold It By The Antenna Band?

Skärmproblemet är lösbart men inte antennproblemet, om de inte gör om hela konstruktionen... jag tänkte faktiskt på detta det första jag gjorde när jag såg telefonen... vad händer om handen kortsluter antennerna... ajaj... och eftersom alla som testade telefonen "in the field" hade maskerat iPhone4 i en iPhone3G case liknande sak har de troligtvis aldrig orsakat kortslutningen när de testat......

Ursprungligen av lilledanne:

Jag tror detta problemet är "ursäkta mitt uttryck" en piss i havet jämfört med vad som komma skall :

iPhone 4 Loses Reception When You Hold It By The Antenna Band?

Skärmproblemet är lösbart men inte antennproblemet, om de inte gör om hela konstruktionen... jag tänkte faktiskt på detta det första jag gjorde när jag såg telefonen... vad händer om handen kortsluter antennerna... ajaj... och eftersom alla som testade telefonen "in the field" hade maskerat iPhone4 i en iPhone3G case liknande sak har de troligtvis aldrig orsakat kortslutningen när de testat......

Så den telefon som hittades på en pub/bar låg i ett case? Konstigt att det inte kommit ut..

  • Oregistrerad
  • 2010-06-24 15:22
Ursprungligen av keptang:

Så den telefon som hittades på en pub/bar låg i ett case? Konstigt att det inte kommit ut..

Det kom ut

Citat:

The camouflage case
The case it came inside was a fully developed plastic case to house this phone to disguise it like a 3GS. This wasn't just a normal case; it had all the proper new holes cut out for the new switches and ports and camera holes and camera flash. But it looks like something from Belkin or Case-Mate. It's a perfect disguise.

This Is Apple's Next iPhone

Ursprungligen av Iphone77:

Det hade jag missat, tack!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-24 15:24
Ursprungligen av keptang:

Så den telefon som hittades på en pub/bar låg i ett case? Konstigt att det inte kommit ut..

Den låg i ett case så den skulle se ut som en vanlig 3g/3gs.
Så förmodligen så har dom inte märkt detta själva.
Eller så har dom det och det är därför dom släppt bumpern för att lösa problemet.
Vilket vorde riktigt svinigt.

De gula fläckarna kan ha sin förklaring och om det stämmer är det storm i ett vattenglas:

Apple is using a bonding agent called Organofunctional Silane Z-6011 to bond the layers of glass. Apparently, Apple (or more likely Foxconn) is shipping these products so quickly that the evaporation process is not complete. However, after one or two days of use, especially with the screen on, will complete the evaporation process and the yellow "blotches" will disappear.

How do I know? I was involved in pitching Z-6011 to Apple.

Så med andra ord är det ett tecken på att de är nytillverkade och problemen försvinner med tiden.

Ursprungligen av Adrian B:

De gula fläckarna kan ha sin förklaring och om det stämmer är det storm i ett vattenglas:

Apple is using a bonding agent called Organofunctional Silane Z-6011 to bond the layers of glass. Apparently, Apple (or more likely Foxconn) is shipping these products so quickly that the evaporation process is not complete. However, after one or two days of use, especially with the screen on, will complete the evaporation process and the yellow "blotches" will disappear.

How do I know? I was involved in pitching Z-6011 to Apple.

Så med andra ord är det ett tecken på att de är nytillverkade och problemen försvinner med tiden.

Riktigt nice, och lär då heller inte synas på alla.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-24 17:14
Ursprungligen av Adrian B:

De gula fläckarna kan ha sin förklaring och om det stämmer är det storm i ett vattenglas:

Apple is using a bonding agent called Organofunctional Silane Z-6011 to bond the layers of glass. Apparently, Apple (or more likely Foxconn) is shipping these products so quickly that the evaporation process is not complete. However, after one or two days of use, especially with the screen on, will complete the evaporation process and the yellow "blotches" will disappear.

How do I know? I was involved in pitching Z-6011 to Apple.

Så med andra ord är det ett tecken på att de är nytillverkade och problemen försvinner med tiden.

_Om_ vi förutsätter att den som postat det där talar sanning Jag säger inte att han ljuger men han har bara fem tidigare inlägg bakom sig. Om det stämmer borde vi höra det om några dagar!

Ursprungligen av Iphone77:

_Om_ vi förutsätter att den som postat det där talar sanning Jag säger inte att han ljuger men han har bara fem tidigare inlägg bakom sig. Om det stämmer borde vi höra det om några dagar!

Jo, jag skrev ju "om" i mitt inlägg ovan. Har ingen aning om det är sant.

MacRumors har gjort en nyhet av det nu, ingen bekräftelse på att det är sant, men en rapport om att fläckarna försvunnit: iPhone 4 Screen Blotching Resolves Itself as Bonding Agent Dries? - Mac Rumors

Ursprungligen av Adrian B:

De gula fläckarna kan ha sin förklaring och om det stämmer är det storm i ett vattenglas:

Apple is using a bonding agent called Organofunctional Silane Z-6011 to bond the layers of glass. Apparently, Apple (or more likely Foxconn) is shipping these products so quickly that the evaporation process is not complete. However, after one or two days of use, especially with the screen on, will complete the evaporation process and the yellow "blotches" will disappear.

How do I know? I was involved in pitching Z-6011 to Apple.

Så med andra ord är det ett tecken på att de är nytillverkade och problemen försvinner med tiden.

Jag hoppas att han har rätt, skulle vara skönt!

//Stefan

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-24 15:31
Ursprungligen av lilledanne:

Jag tror detta problemet är "ursäkta mitt uttryck" en piss i havet jämfört med vad som komma skall :

iPhone 4 Loses Reception When You Hold It By The Antenna Band?

Skärmproblemet är lösbart men inte antennproblemet, om de inte gör om hela konstruktionen... jag tänkte faktiskt på detta det första jag gjorde när jag såg telefonen... vad händer om handen kortsluter antennerna... ajaj... och eftersom alla som testade telefonen "in the field" hade maskerat iPhone4 i en iPhone3G case liknande sak har de troligtvis aldrig orsakat kortslutningen när de testat......

Verkar ju lite väl inkompetent om Apple konstruerat en telefon med dylik antenn och sedan aldrig testat den utan fodral...

Tycker att det låter troligare att det rör sig om måndagsexemplar eller mjukvarufel.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-24 15:34
Ursprungligen av muskorv:

Verkar ju lite väl inkompetent om Apple konstruerat en telefon med dylik antenn och sedan aldrig testat den utan fodral...

Absolut.
Speciellt med tanke på att dom lätt planerat att sälja flera millioner enheter så borde testningen av telefonen vara omfattande nog att man märkt av det.

Folk med 3Gs har rapporterat om samma fel sen uppgradering till iOS 4, att stapeln visar färre pinnar än tidigare.
Inget jag upptäckt, men kan mkt väl vara ett mjukvaruproblem, om det nu verkligen är ett problem.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-24 15:36

Observera att detta är tråden om skärmen inte antennen som kan hittas här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278588-iphone-4-tappar-taeckning-vid-kontakt-med-nedre-delen-metallramen.html

  • Oregistrerad
  • 2010-06-24 17:43

Hittade ett datablad för silikonet i fråga och enligt specifikationerna ska det vara färglöst:

http://www2.dowcorning.com/DataFiles/090007b281429d40.pdf

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-24 17:53

Verkar som att det stämmer det han sa om att dom gula fläckarna försvinner efter ett tag.

"I had major yellow spots on the bottom corners of the iPhone 4 this morning when I received it (as shown in the other thread) and as of right now they have COMPLETELY faded away. I have no idea what caused this but it happened. So keep an eye on it over the next day or so if you have the issue. . . It just seemed like the more I used the phone today the more it faded. It's really odd but I'll take it."

Låter ju lovande iaf.
Förhoppningsvis kommer flera raporter in om hur det artar sig

  • Oregistrerad
  • 2010-06-24 18:09

Håller tummarna!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 18:16

Helvete vad folk stirra upp sig...

Ursprungligen av zappee:

Helvete vad folk stirra upp sig...

Som vanligt..

1
Bevaka tråden