Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är skärmen på iPad mycket sämre än på iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Alla säger att ipad´s skärm ska vara så bra och skarp. Men låter inte dessa specifikationer nästan som en bra netbook på 10"?

Skärmen är på 9,7" och har en upplösning på 1024x768 med 132ppi.

Den nya iphone skärmen måste ju vara 10 ggr tydligare och snyggare eller har jag fel där?`

3,5" på 960x640 med 326 ppi

Jag undrar alltså är iphone 4 skärmen mycket bättre än ipad´s och isf varför fick ipad så kass skärm?

mvh defuncta

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-25 08:23

Hur räknar du fram 10 ggr?

Jag har förtydligat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "iPads skärm" är lite för allmänt för att man ska se vad tråden handlar om.

/Mod

Ursprungligen av defuncta:

Jag undrar alltså är iphone 4 skärmen mycket bättre än ipad´s och isf varför fick ipad så kass skärm?

Du tänker fel.

iPadskärmen är riktigt bra. Det är en högkvalitets IPS-skärm och pixeltätheten är större än på de flesta datorskärmar.

Det är alltså inte den som är dålig, utan iPhone 4-skärmen som har riktigt hög pixeltäthet.

Det är inte ens säkert att den typen av skärm som iPhone 4 har var tillgänglig när iPad tillverkades, och var den det kan man nästan utgå ifrån att det hade blivit alldeles för dyrt att använda den i 1 gen iPad.

Har vi tur kommer en Retina Display redan till gen två av iPad. Men det är heller inte säkert.

Hur som helst- iPadens skärm lär säkert inte hindra dig från att köpa en, om nu det var aktuellt.

Vi får väl vänta till någon Av oss som har en ipad får sin nya telefon;)

Jag läste någonstans att iPhone 4 har 78% av iPads pixlar, har inte orkat räkna på det men stämmer det så är det ju rätt pixeltätt... ^^

1
Bevaka tråden