Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min mail funkar inte till ipaden.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-26 20:09

Jag har en mail som jag öppnar igenom one.com. När jag logger in där så blir det ist webmail.one.com. Jag har försökt med det mesta. Hoppas Att någon vet om problemet... /Christopher ([email protected])

Har du pratat med one.com ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-26 23:40

Nej det har jag inte gjort. Kan ta o göra det så får vi se vad doom har o säga. Du kan inte ana något som jag kan ha gjort fel?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-26 23:47

Tycker one.com har en site som påminner om blip.

Det kan inte vara så att de kör ngt i Flash där?

Annars är det väl meningen du skall prata med mailservern med mail.app som om den vore pop/imap-server som helst.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-27 21:09

Gött. Nu funkar mailen jätte bra:) grymt på ipaden. Kommer Dom fixa flash till iPad tro?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-27 21:14
Ursprungligen av croffe:

Gött. Nu funkar mailen jätte bra:) grymt på ipaden. Kommer Dom fixa flash till iPad tro?

Med "Dom" menar du Adobe då? Isåfall nej.

Det finns lite trådar om det så sök på så hittar du massa info om flash på iPhone/iPad.

Kanon att det löste sig med mailen!

Hur löste det sig?

Ställde du in one.com's uppgifter i Mail.app?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-07-01 16:36

Jag földe bara intruktionerna. Enkelt som en plätt. Tack:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-28 12:53

Nu funkar inte Min mail efter att jag har uppdaterat Min ipad. Jag har skrivit i alla uppgifterna som finns på den här hemsidan" One.com Webbhotell  -  Domän • Hemsida • E-mail - Konfigurera iPhone Mail/iPod Touch " men det funkar ändå inte. Någon som vet om det kan vara fel server port Nr . 2525 har jag skrivit i. Lösenordet som är i kontrollpanelen måste väl vara samma kod som jag alltid har haft till Min mail?

Nu skrev jag lite luddigt men hoppas att ni förstår. Mvh råsberg

Standard mailport är 25, inte 2525.. Men jag vet inte om one.com ändrat till att köra något annat, det kanske stämmer.

Ursprungligen av croffe:

Lösenordet som är i kontrollpanelen måste väl vara samma kod som jag alltid har haft till Min mail?

Nej, det är inte samma. Behöver inte vara i alla fall. Kontrollpanelen är en grej, och dina mailkonton är annat.

Använd inte port 25. Den är nästan alltid stängd.

Sätt på SSL istället, både på in- och utgående mail. Andra portar, plus att all trafik blir krypterad.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-29 14:08

Inget av tippsen funkade:( "cannot get mail" vet någon något annat?

1
Bevaka tråden