Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Red Bull Flugtag i Stockholm på söndag

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sällan har uttrycket "Think Different" passat så bra som när man beskriver alla galna piloter och farkoster under Red Bull Flugtag som arrangeras i Stockholm nu på söndag den 4:e Juli.

Jag börjar med att citera den berömda texten:

Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes.

The ones who see things differently. They’re not fond of rules. And they have no respect for the status quo.

You can praise them, disagree with them, quote them, disbelieve them, glorify or vilify them.

About the only thing you can’t do is ignore them. Because they change things. They invent. They imagine. They heal. They explore. They create. They inspire. They push the human race forward.

Helt galet är bara förnamnet när man ser bilderna från Flugtag evenemangen runt om i världen. Den första tävlingen hölls 1992 och upp till 300.000 åskådare har kommit vid vissa arrangemang.

Principen 30st "amatörpiloter" tävlar om att bygga dom coolaste och galnaste farkosterna med målet att flyga så långt som möjligt. Rekordet är 62 meter men lika ofta kan det bli 62 centimeter!

Om du är i Stockholm på söndag tycker jag du ska följa med ned till Strömmen vid lunchtid (kl 12.00 börjar det) - jag kommer vara där och ta bilder!

All information finns på http://www.redbullflugtag.se/

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-02 15:33

Själv är man stolt andrapristagare och vinnare av pris för bästa show 2003

Kolla följande film från 1.19. Det är jag i apkostymen Tyvärr har de klippt bort det mesta av "showen" men man ser mitt ryggplask iaf...

Red Bull Sweden AB - Red Bull Flugtag B-roll 2003 Stockholm - MyNewsdesk

Senast redigerat 2010-07-02 15:44
  • Oregistrerad
  • 2010-07-04 15:38

Blev lite film med hd kameran, alla bidrag utom två sista, då tog batteriet slut (extrapack är för loosers)

Ursprungligen av studiox:

Blev lite film med hd kameran, alla bidrag utom två sista, då tog batteriet slut (extrapack är för loosers)

Kommer du att lägga upp en video någonstans ???

LCR

Har raderat ett antal offtopic-inlägg. Den typen av synpunkter på trådens innehåll kan ni ta i Feedback-forumet i stället.

Personligen tycker jag nog att tråden passar bättre i Loungen, men Björnström får själv ta ansvar för vad han postar, och var han postar det.

/Mod

1
Bevaka tråden