Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flimmer och minskad färgrymd på MBP 13"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-06 13:19

Hej, jag har en Macbook Pro 13" version 5,5 med 2.26 GHz processor och original ram.

Det problem som har börjat yttra sig på datorn är att skärmen flimrar (varierar snabbt i ljusstyrka ojämt över skärmen, ca 3-5 Hz) och antalet färger blir starkt reducerat. Som ni kan se på de bifogade bilderna är det något som inte står rätt till.

Jag tror själv att det är dålig kontakt mellan dator och skärm, då det verkar som en datakanal (blått kanske eftersom rött och grönt addativt blir gult) faller bort.

Min fråga är hur man går till väga när man skal lämna in en dator med ett latent fel till service. Det kan lätt gå några dagar mellan varje gång detta dyker upp, och jag har ej hittat något sätt att framprovocera felet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-06 13:45

Du har ju bildbevis, så se till att serviceverkstaden får ta del av dem så kan de nog göra en snabb bedömning av vad som är fel. Du är nog inte helt fel ute i din gissning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-06 17:35

Japp, sticker in med den i morgon så hör vi vad de säger. Lite av tanken med tråden var att det nu skulle gå att hitta bilder och info om problemet i forumet. Mina lite snabba sök tidigare resulterade inte i något intressant.

1
Bevaka tråden