Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att logga in mail på server

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har fått ett helmysko problem. jag kör 10.6.3 och kan inte koppla upp mot server i mail, vid försök står hjulen bara och snurrar i oändlighet och kontonen förblir gråmarkerade.
Det går bra att skicka mail och det är inget fel på nätverksuppkopplingen då det går att surfa. (har telia adsl)

Jag har tre olika POP-konton från tre olika leverantörer och webmail fungerar så felet borde ligga någon annanstans, i mitt operativsystem??, har kollat alla lösenord och inställningar typ SSL, anslutningsform etc.

Någon som har en bra idé??

Uppstod det bara helt plötsligt, eller kan du sätta det i samband med någon händelse (nytt nätverk, ny leverantör, ny mjukvara, ny hårdvara, osv)

Du kan ju prova att uppdatera till 10.6.4. Eller finns det någon speciell anledning till att du fortfarande kör 10.6.3?

Det hände bara helt plötsligt, jag provade att uppgradera men felet kvarstod så jag körde in min bootbara backup och den var på 10.6.3.
Jag kan ju prova att göra en ny uppdatering. När jag gjorde det föra gången så installerades det ju en ny Mail och jag hade stora förhoppningar, men icke:((

Jag gör en ny uppdatering och kollar en gång till

Ursprungligen av Fröjdan:

Jag gör en ny uppdatering och kollar en gång till

Använd gärna Combo-uppdateringen, så blir ditt uppdaterade system ännu "fräschare":
Mac OS X v10.6.4 - Kombinerad uppdatering

Gjorde den vanliga uppdateringan via programuppdatering men mail kopplar inte upp sig mot servrarna ändå. Provar och tankar hem Combo och testar igen.

Daterade upp med Combo, detta löste problemet, vad nu problemet var:))????

Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden