Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple raderade program i min iPad?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade hittat ett fiffigt virtuellt piaon för iPad, laddat med en massa kända sånger som man snabbt kunde lära sig spela genom att programmet visade vilka tangenter man ska trycka.
När jag skulle ladda ner det på dotterns iPad så hittade jag det inte längre på Appstore. Väl hemma så kollade jag min egen iPad och upptäcker att programmet är borta även där och dessutom i mitt iTunes bibliotek.
Verkar helt sjukt ...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-07-07 09:16

Nej, Apple raderar inte program i din iPad.

Det som hänt är formodligen att du av misstag raderat programmet i din iPad kombinerat med att det tagits bort från AppStore.

Jo apple kan radera program på enheter (ipad,iphone osv..) , om dom gjort det i detta fallet kan jag inte svara på.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-07-07 11:24
Ursprungligen av =JoNaZ=:

Jo apple kan radera program på enheter (ipad,iphone osv..) , om dom gjort det i detta fallet kan jag inte svara på.

Jag skrev inte att de inte kan göra det, jag skrev att de inte gör det.

Skulle de utnyttja möjligheten skulle det bli ett jäkla ståhej på internet, skulle vara svårt att missa.

Google raderar program på telefonerna

Neowin.net - Google can remotely delete Android apps, first test confirms

Men så vitt som jag vet så finns det inget bekräftat bevis på att Apple har gjort det ännu även om de också har möjligheten att göra det.

De gick ganska tidigt ut med att den möjligheten finns, men hittills har den aldrig använts. Häromveckan fick Google stora rubriker när de för första gången tog till motsvarande funktion i Android mot två malware-program, och det säger en del om på vilken indikation den sortens funktioner är tänkta att användas. Om Apple gör samma sak kommer det garanterat att bli svårt att missa.

1
Bevaka tråden